rss

Test Drive cu noul Mercedes GLA 200 2020 cu motor de Dacia Duster! 1.33 TCe de 163 CP

Mercedes Benz a inceput sa comercializeze o noua generatie a modelului GLA 2020.

Test Drive cu noul Mercedes GLA 200 2020 cu motor de Dacia Duster! 1.33 TCe de 163 CP

Despre acest nou Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line putem spune ca este o masina complet diferita fata de precedentul model, pentru simplul fapt ca are o caroserie revizuita, insa si o calitate de fabricatie superioara.


CAROSERIE




Despre gama GLA de la Mercedes nu putem avea multe de criticat, pentru ca toate modelele GLA au dovedit in decursul anilor ca sunt masini crossover extrem de bine vandute, atat in Europa, cat si pe piata din SUA.


De fapt,  prima generatie de modele GLA a fost bazata tehnic pe gama Clasa A II, care avea sa fie construit in premiera impreuna cu cei de la Renault, de unde si multe similitudini ale platformei tehnice cu gama Megane.


Acum Mercedes a decis sa ofere noului GLA II o imagine complet diferita fata de cea a predecesorului sau, respectiv caroseria are un interior mai mare, atat pentru cei din fata, cat si pentru cei din spate.



Portbagajul a ramas la acelasi nivel de peste 430 de litri, volum decent pentru un crossover de clasa compacta in anul 2020.


INTERIOR MAI BUN CALITATIV


Fata de generatia GLA I, acest model are o calitate de fabricatie superioara, atat cand privim materialele, cat si asamblarea lor.


In plus fata de acestea, vedem si un sistem de navigatie de top, MBUX, care integreaza doua LCD-uri de 10 inch, cu o grafica foarte buna. Marea problema a sistemului este doar pretul de achizitie exorbitant, daca nu uitam ca vorbim de o masina compacta!



De criticat este si ergonomia masinii, adica avem aceleasi butoane si chiar aceeasi maneta din plastic, de calitate mediocra, a schimbatorului de viteze.


Pozitia la volan este usor inaltata fata de vechiul model, senzatia de SUV fiind mai prezenta la aceasta noua generatie, detaliu care aduce si o vizibilitate mai buna in trafic.



Tot la elemente care nu se ridica la nivelul asteptarilor, gasim si pad-ul tactil al sistemului multimedia, care este lent si nu functioneaza tot timpul conform imaginii marcii. Aici, Mercedes ar putea face cateva modificari.


MOTOR DE DACIA DUSTER 2020




Da, este adevarat, motorul masinii de fata este unul gasit si pe gama Dacia Duster, adica noul motor Renault de 1.33 litri cu 4 cilindri, insa aici, pe gama Mercedes, ofera o putere maxima de 163 CP, care permite masinii sa atinga 100 de km/h in doar 8.7 secunde.


Marea problema a lui GLA200 este cutia 7G DCT, cod Mercedes 724.0, construita la Sebes in Romania si care are probleme de fiabilitate in timp.


Cele 7 rapoarte sunt relativ bine sincronizate, insa pe acest model Mercedes este de criticat faptul ca producatorul nu a montat noua cutie 8G DCT construita tot la Sebes, Romania.




Si spunem problematica, pentru ca reparatia unei asemenea transmisii costa in medie 2.500 de euro intr-un service autorizat, detaliu despre care cei de la Mercedes nu comunica nicioadata!


GLA vs BMW X2 vs Audi Q3


Cele trei masini enuntate mai sus, sunt complet diferite ca imagine, insa fara doar si poate, doar gama BMW X2/X1 au motoare clasice de top si transmisii automate cu convertizor de cuplu.



Atat Mercedes GLA, cat si Audi Q3, au motoare de baza gasite pe modelele low-cost Dacia sau Skoda, insa marea lor problema este cea a transmisiei care este doar secventiala.


Calitativ, dintre cele trei masini BMW, ramane pe prima pozitie din toate punctele de vedere (motoare, cutii de viteze Aisin AT8, calitate fabricatie, performante si valoare de revanzare), insa Audi este clar superior unui Mercedes GLA.



Adica acest model Mercedes se claseaza pe ultima pozitie si pentru faptul ca are si cel mai mare pret de achizitie din segment.


De fapt, daca echipam un GLA200 cu toate dotarile, putem sa ajungem si la un pret total de peste 70.000 euro!



PRO


Calitate de fabricatie 


Dotari optionale de top


Spatiu interior superior vechiului model


Valoare de revanzare


 


CONTRA


Pret de peste 48.000 euro


Motor de Dacia Duster 


Cutie seventiala 724.0 cu probleme de fiabilitate


Pachet AMG Line scump la achizitie


Pad tactil cu raspuns lent in utilizare


Rezervor foarte mic de benzina! 43 de litri









Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, test drive Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, drive test Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, consum Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, autolatest Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, review Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, probleme Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0, pret romania Mercedes GLA 2 II 200 AMG Line 1.33 63 CP 724.0

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 29.11.2020 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 29.11.2020 | 12:00 EET

  Classe Apct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Bezina Turbo
CAPACITATE (cmc)1332
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)163/5500
Moment motor (Nm/rpm)250/1620
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4410
LATIME C(mm)1834
INALTIME(mm)1611
GREUTATE (kg)1450
PERFORMANTE V Max (km/h)210
0-100 km/h (secunde)8.7
Consum Mediu (litri)8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj6
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate8/8
Climatizare9
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum8
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.12.2020 | 12:00 EET