rss

Test drive cu noul Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163CP 2016 in echipare Tekna

Nissan este considerat de toata lume drept un fabricant de automobile specializat in constructia de masini cu transmisie integrala.

Test drive cu noul Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163CP 2016 in echipare Tekna

Daca in anii 90 Nissan avea in gama modele 4x4 cu reale capacitati off road precum Patrol GR, Terrano II sau Pathfinder, acum japonezii au inteles ca nu doar Toyota trebuie sa fie numeber 1 cand vine vorba de segmentul SUV.




Drept urmare a urmat un model Qashqai I care a fost extrem de bine primit in Europa datoria motorizarii diesel 2.0 dCI a celor de la Renault si fratiorul sau mai mic Juke care este un SUV de lifestyle.


In anul 2015 Nissan a prezentat o noua generatie de modele SUV Qashqai testat de echipa Autolatest AICI in versiunea de echipare de top cu motorizare diesel 1.6 dCI de 130.



EVOLUTIA FERICITA A UNEI MASINI DE TOP


Pentru a ramane in preferintele clientilor si gama de motorizari pe benzina a fost marita, acum masina din acest test drive fiind echipat cu motorizarea pe benzina de origine Nissan de 1.6 litri supraalimentata.


Acest motor vine sa intregeasca gama care deja este reprezentata de motorizarea 1.2 DIG-T care ofera o putere maxima de 115 CP si 190 Nm.



Acum motorizarea 1.6 DIG-T ofera pe langa o putere maxima mai mare care se situeaza la un nivel de 163 CP si 240 Nm, si un rafinament superior.


CUM SE COMPORTA 1.6 DIG-T vs 1.2 TCE de 130 CP


Toti fanii Renault vor spune inca din primele momente ca motorizarea 1.2 TCe de 130 CP a lui Kadjar este suficienta cand este comparata cu acest DIG-T de 163 CP, insa indiferent de comparatie trebuie spus faptul ca motorul Nissan de fata este mult mai performant chiar si in aceasta versiune de baza.



Mai taziu noul Qashqai va avea si op versiune Nismo, iar motorizare 1.6 DIG-T este capabila acum sa ofere o putere maxima de 218 CP si 280 Nm.




Resursele motorizarii de fata sunt mult mai bune in comparatie cu cele ale unui 1.2 TCe, motor care de altfel este tot un propulsor 100% produs de catre Nissan.


Transmisia manuala cu 6 trepte este etajata corect pentru a avea performant bune cand se conduce in limitele legale, insa aceasta este suficient de bine gandita chiar si cand turatie depaseste 6.000 rpm.


Pe scurt cu noul Qashqai poti merge intr-un mod sportiv in treapta III cu o viteza maxima de 150 km/h, performanta de top daca ne gandim totusi ca masina de fata are o greutate la gol destul de mare.


CUM STA NISSAN 1.6 DIG-T LA CAPITOLUL CONSUM DE BENZINA?




Aici Renault Kadjar 1.2 TCe este suveran pentru ca motorizarea mai mica gasita pe gama celor de la Renault rivalizeaza cu propulsorul e-THP de 130 al celor de la Peugeot care este regele consumului de benzina din clasa sa.


Chiar si asa, putem spune ca Nissan face o figura buna cu acest Qashqai de 163 CP pentru ca motorul are o echipare Stop & Start extrem de eficienta care poate duce consumul real de benzina intr-un Bucuresti aglomerat pana la un nivel de 8.5-9 litri de benzina.



Daca iesim in mediul extraurban trebuie sa ne asteptam la o medie reala de 5.5-6 litri pentru fiecare 100 de km, asta doar daca mergem linistit. Daca vrem un stil sportiv trebuie sa ne luam gandul de la o economie de combustibil, situatie identica cu cea a lui Juke 1.6 DOG-T de 190 CP testat AICI!.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Inca din primii km am putut vedea faptul ca Nissan a realizat un produs care are mari sanse a concura chiar si masinile premium. 




Nivelul de echipare Tekna ne aduce un sistem multimedia de ultima generatie, cele mai avansate sisteme de siguranta activa si nu in ultimul rand dotari de top precum cel mai mare sunroof din clasa sa si o cromatica interesanta a interiorului unde tapiteria Alcantara deschisa contrasteaza cu plafonul negru.


Pe scurt masina aceasta echipata cu acest motor este extrem de rafinata si de ce nu sportiva pentru ca motorizarea de 163 CP rivalizeaza fara probleme cu orice diesel de doi litri si 190 CP.


 




PRO


Imagine de marca


Calitate de fabricatie


Pret de achizitie in comparatie cu oferta germanilor


Motor 1.6 DIG-T rafinat si puternic


Valoare mare de revanzare


 


CONTRA


Modelul inca nu are o transmisie integrala


Lipsa punte spate multi-link


Lipsa transmisie automata CVT sau secventiala EDC


Nivel de echipare Tekna relativ scump 





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, drive test Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, test in ro Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, test consum Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, pret Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, garda la sol Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, oferta pret Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, autolatest Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, suv off road Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, 0-100 km/h Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, max speed Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163, cel mai bun qashqai, distributie lant Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.05.2016 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.05.2016 | 12:00 EEST

  Qashqaipct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1618
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)163/5600
Moment motor (Nm/rpm)240/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4377
LATIME C(mm)1806
INALTIME(mm)1590
GREUTATE (kg)1290
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)8.9
Consum Mediu (litri)5.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum6
Tractiune7
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST