Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Peugeot 1.6 e-HDi 112 ch 2012

De fapt masina din acest test drive se numeste Peugeot 308 e-HDI 2012 pentru ca a primit cateva modificari la capitolul design si o noua tehnologie de reducere a combustibilului pentru motoarele diesel HDI.

Acest sistem se numeste la PSA e-HDI si ofera clientilor pentru prima data pe gama 308 un sistem Start & Stop corelat cu o motorizare diesel HDI cu o putere maxima de 112 CP.

SCHIMBARI OPTICE


La prima vedere noul 308 2012 se dovedeste aceelasi model care a permis marcii Peugeot sa concureze cu modele precum VW Golf sau Opel Astra, adica cea mai mare masina compacta din Europa la capitolul spatiu interior.

Povestea celor de la Peugeot in producerea de masini compacte cu o caroserie demna de un mini monovolum a inceput cu precedenta generatie 307, prima masina din acest segment care avea sa ofere clientilor conceptul cab-forward lansat la inceputul anilor 90 de catre americanii de la Chrysler.

Acesta permite inginerilor sa micoreze consola motorului pentru a avea un parbriz cat mai mare care sa faciliteze un spatiu in habitaclu demn de segmentele superioare. Daca te urci intr-un 308 si dupa aceea intr-un VW Golf sau Renault Megane nu poti sa nu observi faptul ca atat Golf-ul car si Megane-ul sunt masini mult mai mici la interior atat ca inaltime cat si ca latime. Pur si simplu cel mai spatios model compact din Europa ramane fara discutie Peugeot 308.

Schimbarile aduce masnii de fata sunt de fapt de ordin optic pentru ca daca privim masina din fata observam noile blocuri optice cu LED si o noua forma a grilei radiatorului. La partea din spate lucrurile au ramas in mare parte la fel ca si pana acum.

INTERIOR

Daca exteriorul a primit modificari serioase nu aceelasi lucru se poate spune si despre interior unde gasim aceeasi plansa de bord frumos desenata insa care nu este schimbata fata de masina de anul trecut. Sistemul de aer conditionat automat cu doua zone este aceelasi asemenea sistemului audio.

Cea mai regretabila parte a plansei de bord este prezenta display-ului monocrom din partea superiora a plansei de bord, aceelasi care a echipat toate masinile Peugeot si Citroen din ultimii 8 ani. Acesta functioneaza impecabil insa din punct de vedere al designului continua sa fie parca dintr-o alta era.

Scaunele din fata sunt bine profilate si ofera pasagerilor un confort exemplar atunci cand se parcurg distante mari in mediul extraurban.

Calitativ interiorul noului 308 facelift se ridica fara probleme la nivelul masinilor germane prin utilizarea de materiale de foarte buna calitate. Asamblarea sa este de asemenea foarte buna si de ce nu anduranta, masinile 308 afisand o fiabilitate de top.

MOTORIZARE e-HDI 

Sub capota masinii din acest test drive se ascunde un motor clasic HDI care are o cilindree de 1.6 litri si care dezvolta o putere maxima de 112 CP. Momentul motor al propulsorului PSA este de 270 Nm la 1.750 rpm, cuplu care duce masina fara probleme chiar si atunci cand suntem nevoiti sa efectuam depasiri in forta.

Sistemul e-HDI este de fapt un nou managament de reducere a consumului de combustibil care integreaza perfect un sistem Start & Stop si o noua injectie pentru motorul diesel HDI.


Astfel, daca suntem in oras motorul se opreste pentru a reduce consumul de combustibil, sistem care functioneza perfect datorita unor modificari de amploare la capitolul sistem de pornite, electromotor, alternator si un nou acumulator supradimensionat.

Interfata electronica anunta soferul care este economia reala de combustibil prin afisarea minutelor in care motorul diesel nu a functionat.

Cea mai interesant detaliu al noului sistem Start & Stop al celor de al Peugeot este acela ca acesta opreste motorul cand masina se afla in mediul urban si cand viteza scade sub 20 de km/h. Toate celelalte masini echipate cu Start & Stop opresc motoarele doar atunci cand viteza scade sub 8 km/h, francezii oferind astfel un timp mai indelungat cu motorul in zona de 0 rpm.

La prima vedere economia nu este atat de mare in comparatie cu celelelate sisteme insa chiar si 10 secunde conteza atunci cand vrei sa afiszi constant un consum de motorina in Bucuresti de 6.4 litri pentru 100 de km.

TREN DE RULARE

Ca si pana acum modelul 308 a dovedit ca este un cruise al autostrazilor prin echiparea sa cu un tren de rulare confortabil. Masina din acest test era dotata cu jante pe 17 inch care au adus un aport considerabil la capitolul sportivitate, insa all around masina este mai mult confortabila decat sportiva delatiu agreat de fanii marcii.

PRO

Motor diesel puternic, rafinat si extrem de economic
Cel mai mare spatiu interior din segment
Calitate buna de fabricatie
Pret corect pentru versiunea din acest test drive
Tren de rulare confortabil
Sistem e-HDI elegant si realmente eficient
Greutate la gol mai mica cu 25 kg fata de modelul precedent

CONTRA

Plansa de bord buna calitativ insa imbatranita moral
Display central monocrom venit parca dintr-o alta era
Garda la sol mica pentru sosele din Romania
Vizibilitate precara spate datorita montantului C

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente