rss

Test Drive cu noul Peugeot 208 eHDI 2012-Rafinament si calitate de fabricatie

PSA este cel de-al doilea constructor de automobile din Europa dupa germanii de la Volkswagen si acest lucru se traduce in viata reala printr-o prezenta completa a masinilor celor de la Peugeot si Citroen pe strazile Batranului Continent.

Test Drive cu noul Peugeot 208 eHDI 2012-Rafinament si calitate de fabricatie

Tinand cont de acest lucru nu putem sa nu observam faptul ca marca de volum a celor de la PSA, Peugeot este considerata de toata lumea drept cel mai important producator de automobile citadine din Europa. Daca ne uitam la cifrele de vanzari ale unor modele precum VW Polo, Renault Clio sau Fiat Grande Punto si cele ale modelului 207 nu putem sa nu observam faptul ca europenii prefera drept masini de oras cele care au leul pe capota.


Istoria 205, 206, 207 si acum 208


Reteta de succes a celor de la Peugeot in constructia de masini de oras a inceput prin anii 80 cand acestia au dezvoltat gama 205. Acest model avea sa fie comercializat in peste doua miloane de exemplare atat in Franta cat si in Germania, Marea Britanie sau Italia.


Clientii de 205 au dorit aceasta masina chic de oras deoarece era prima citadina europena care avea sa aduca in acest segment o maturitate intalnita in segmentul imediat superior, clasa compacta. Cine cumpara un 205 nu primea doar un simplu mijloc de transport ieftin care sa ofere doar un pret mic de achizitie (vezi primul Fiat Panda), ci si un comportament rutier elegant si un spatiu interior foarte bun.


Aparitia lui 205 avea sa schimbe complet tot ceea ce inseamna clasa mini in Europa constructorii concurenti precum Renault lansand noul pe atunci 5, iar VW avea sa dezvolte si mai multe gama Polo derivata din primul Audi 50. Italienii aveau sa reziste prin dezvoltarea atat a gamei Panda cat si a mai micutului Cinquecento si mai tarziu Seicento.


In ciuda unui infuzii de modele concurente noi Peugeot a reusit sa-si pastreze prima pozitie in acest segment printr-o continua modificare a gamei 205 care a culminat cu un 205 Turbo extrem de sportiv, model care avea sa concureze cu succes in WRC.


206 un succes previzionat doar de catre Peugeot


Urmasul lui 205 s-a numit 206 si a fost masina care nu doar ca a pus la respect concurentii sai directi, ci care a pus bazele unui segment mic european care oferea clientilor o gama de motorizari de top atat pe benzina cat si diesel.


Design-ul lui 206 a fost principalul motiv pentru care toate masinile Peugeot pana in prezent au o imagine dinamica, un design latin care a prins foarte bine atat publicului masculin cat si feminin. Dezvoltarea gamei 206 a permis marcii sa produca masina lansata in anul 1998 chiar si in prezent sub denumirea de 206 + (Citeste test-ul cu noul 206+ AICI!).


Totul despre noua generatie 208 2012


Pentru a continua reteta de succes care a propulsat grupul PSA pe primele pozitii intre constructorii din lume acestia a dezvoltat cu succes ultima generatie de masini de oras sub numele 208.


Acesta este succesorul de seama al modelelor 205 si 206 si vine sa prezinte conceputul de masina citadina intr-o forma noua. De aceasta data design-ul noii generatii este si mai agresiv decat pana in trecut, liniile caroseriei fiind exemplar realizate pentru a place inca de la prima vedere.


Interior


Toate masinile din clasa mica din Europa au un interior clasic prin simplu fapt ca inginerii nu au dorit sa modifice plansa de bord in asa fel incat masina sa nu aiba costuri de fabricatie foarte mari. Francezii de la Peugeot au realizat plansa de bord a noului 208 total diferit fata de ceea ce cunoastem pana in prezent.


Prima impresie a noului interior prezinta indicatoarele amplasate undeva deasupra volanului pentru ca acesta sa nu obstructioneze vederea soferului. Acest sistem este revolutionar insa pentru a vedea exact toate indicatoarele trebuie sa lasam volanul cat mai jos, detaliu care nu place de fiecare data.


Consola centrala este elegant realizata si la randul sau este amplasata cat mai sus pentru a nu lasa genunchii celor din fata sa atinga materiale din plastic.


Calitate de fabricatie


Daca in trecut cumparai o masina de clasa mica si nu aveai in nici un caz pretentii de materiale de top, acum in anul 2012 chiar si clientul de astfel de automobile are pretentia ca masina achizitionata sa fie la un inalt nivel calitativ. Pentru a tine cont de acest trend cei de la Peugeot au realizat interiorul noului 208 foarte bun calitativ. De aceasta data nu mai avem materiale din plastic dur asemenea generatiilor precedente ci chiar spuma poliuretanica pe toata suprafata plansei de bord.


Din punct de vedere al calitatii de asamblare masina se prezinta la aceelasi nivel cu cel al concurentilor sai din Germania precum VW Polo sau Opel Corsa, insa cand vorbim de acest tip de calitate trebuie sa mai asteptam cativa ani pentru a vedea exact cum se comporta masina cand depaseste 100.000 de km rulati.


Motorizare


Pentru ca este o masina de clasa mica trebuie aceasta trebuie sa benefecieze si de o motorizare mica si economica. Acest tip de gandire inca persista la multi constructori europeni insa modelul de fata este echipat cu cel mai puternic motor diesel din segment, noul 1.6 litri e-HDI care dezvolta o putere maxima de 115 CP. In plus fata de aceasta noul diesel HDI are de asemenea si un moment motor de 230 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.


Daca coroboram aceasta forta a motorului cu o greutate la gol de numai 1065 kg avem de aface cu masina nu doar economica ci chiar sportiva. Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 9.7 secunde si viteza maxima este plafonata undeva la peste 190 km/h.


In viata de zi cu zi acest 208 e-HDI se comporta admirabil chiar si in mediul urban unde reglarea ambreiajului si timoneria exacta a schimbatorului nu creeaza probleme de acomodare. Sistemul Start&Stop este eficient, insa atunci cand mergem bara la bara acesta poate sa devina enervant. Chiar si asa, masina este echipata cu un timer care te anunta cate minute a stat motorul oprit in trafic, respectiv cati km a reusit masina sa economiseasca prin aceste sistem. Noi am reusit undeva in Constanta pe faimosul Bulevard Mamaia sa atingem cifra de 45 minute cu motorul oprit.


Consum de motorina


In cei peste 900 de km parcursi la bordul noului 208 e-HDI am reusit sa avem o medie a consumului de 5.7 litri pentru fiecare 100 de km. Aceasta poate parea mare in comparatie cu ceea ce ne zice constructorul, insa trebuie sa amintim ca am mers relativ mult in regim de autostrada unde instalatia de aer conditionat a fost activata si viteza medie a fost de 135 km/h. La un astfel de regim de viteza consumul a crescut in medie peste 6.5 litri.


Cand am parcurs distante pe drumurile europene sau mai bine spus judetene unde viteza medie este de maxim 70 km/h, consumul a reusit sa scada pana undeva in jurul valorii de 4.6 litri.


Marea problema a noului 208 nu este motorizare HDI ci capacitatea rezervorului care este doar de 50 litri in comparatie cu ceea ce ofera modelele concurente care au rezervoare chiar si de 60 litri. Daca benefeciezi de un rezervor mic atunci si autonomia masinii nu poate sa fie foarte mare in ciuda unui motor extrem de economic.


Concluzii


Noul 208 vine pe piata exact in momentul oportun pentru cei de la PSA deoarece gama Citroen C3 are vanzari in scadere pe piata din Romania asemenea concurentilor de la Renault cu al lor Clio. 208 se doreste o masina care a juns la maturitate prin simplu fapt ca este in continuare una care aduce schimbari in segmentul mic (vezi noua plansa de bord), si nu in ultimul rand una care are o gama de motorizari extrem de puternic si de ce nu economice. Cei mai sportivi fani ai lui 208 pot sta linistiti deoarece aceasta generatie de citadine de la Puegot a primit recent si o versiune sport pe nume 208 GTI care dezvolta o putere maxima de 200 CP.


PRO


Imagine de marca, calitate de fabricatie, motor diesel HDI mult mai rafinat decat un dCI sau un TDI, consum mic de combustibil, nivel tehnologic foarte inalt, sistem de navigatie cu ecran touch screen, instalatie de aer conditionat automata eficienta, spatiu interior best in class


CONTRA


Plansa de bord revolutionara insa problematica la capitolul vizibilitate a indicatoarelor de bord cand volanul nu este reglat, zgomote ale trenului de rulare cand se trece peste denivelari scurte, portbagaj cu marginea de incarcare relativ inalta, toate dotarile interesante sunt optionale, pret relativ mare al versiunii testate.



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive 208, noul peugeot 208 2013, 0-100 km/h, motor hdi, distributie curea, pret achizitie, 0-60 mph, price europe, consum benzina, diesel romania, 208 calitaet fabricatie, taxa prima inmatriculare, costuri revizii, pret achizitie, sistem navigatie, 208 vs noul cio, suspensie, tren de rulare, consum motorina, 0-60 mph, peugeot, psa, 1.6 hdi 115 cp, start & stop, mecanica, pret revizie, pret achizitie, cost intretinere, eurial, otopeni, militari, oferta peugeot 208

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.09.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.09.2012 | 12:00 EEST

  208pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)115/3600
Moment motor (Nm/rpm)230/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3962
LATIME C(mm)1739
INALTIME(mm)1460
GREUTATE (kg)1065
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)9.7
Consum Mediu (litri)3.8
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard8
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum9
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 26.11.2017 | 12:00 EET