rss

Test Drive cu noul Renault Captur X-Mod 1.5 dCI EDC 2014-O masina suprinzatoare

Renault este cunoscut de toata lumea drept un constructor inovativ care da nastere de noi segmente auto.

Test Drive cu noul Renault Captur X-Mod 1.5 dCI EDC 2014-O masina suprinzatoare

Tinand cont de aceasta istorie Renault nu se lasa si prezinta cel mai nou model din gama X-Mod, o masina crossover care se doreste sa fie un raspuns clar la modelele SUV compacte cu tractiune doar pe o punte.




In urma cu ceva vreme am testat modelul Scenic X-Mod si nu putem sa nu reamintim faptul ca daca vorbim de o masina X a lui Renault vorbim de cateva schimbari de substanta care ofera ceva inedit pe o piata auto deja plafonata la capitolul inovatie.


CE INSEMNA X-MOD?




Ei bine pentru a ajunge la X-Mod trebuie sa ne aduce aminte de prima generatie Scenic RX4 si mai noul sau urma Renault Conquest, masini care s-au transformat din modele full time 4x4 in adevarate crossovere cu reale capacitati off road in ciuda faptului ca s-a renuntat la transmisia integrala.


Noile masini X-Mod sunt asemenea modelului Conquest o continuare a mentalitatii care anunta tare si sus ca nu ai nevoie de o transmisie integreala complicata si costisitoare cand poti sa ofere un compromis prin echiparea masinii cu un diferential blocabil in trei moduri inteligent si nu extrem de scump de produs.


Rezultatul este o gama de masini versatile care fac fata cu brio si cand se iese in soft off road, locul clasic al soferului roman care nu dispune iarna de o infrastructura bine pusa la punct.



CUM SE COMPORTA NOUL CAPTUR X-MOD?


Masina din acest test drive este revolutionara de doua ori pentru ca este primul crossover de clasa mica din Europa (platforma tehnica de Clio IV) cat si primul crossover de clasa mica care este realizata special pentru a merge in mediul soft off road.


Acest lucru se traduce in comparatie cu un Captur de mare serie prin schimbarea trenului de rulare al masinii de fata, suspensie care este mult mai comfortabila pe gropi si de ce nu mult mai bine gandita pentru cei care merg distante mari in mediul extra-urban.



Grandul de comfort oferit de noul Captul X-Mod este in mare parte apropita de cel al fratiorlui sau mai mare Scenic X-Mod, masina care in prezent nu are nici o concurenta reala din partea PSA, Fiat sau Volkswagen.




Conceptul de crossover urban corelat cu noul diferential fata blocabil permite masinii sa iasa din zapada clasica Bucuresteana, insa si sa fie un partenere de nadejde pentru cei care ies in vacante in afara soselei. Noile bucsi si bare stabilizatoare anunta o suspensie anduranta care poate sa faca fata si drumurilor cu denivelari.


CE AVEM SUB CAPOTA?




Toata lumea stie ca daca vrei un Captur cu motor diesel nu poti sa-ti achizitionezi si cutia semiautomata EDC, iar pentru a trece peste aceasta problema Renault ofera noul Captur X-Mod exclusiv in aceasta configuratie.


Transmisia germana EDC produsa de Getrag este cunoscuta de cititorii Autolatest in urma primului test din Romania cu Fluence EDC dCI (citeste testul AICI), iar cuplarea lor pe Captur nu poate decat sa insemne ca Renault a inteles ca masinile urbane vor avea in viitor in proportie de peste 60% o transmisie automata sau semiautomata.


EDC 2014 si motorul dCI de 90 Cp functioneaza fara suprinze in ciuda faptului ca Renault mai trebuie sa lucreze la o armonizare a electronicii transmisiei atunci cand este corelata cu un motor cu un cuplu de peste 220 Nm.




Consumul in mediul urban pentru masina de fata se situeaza in zona de 7.5 litri, iar cand iesim pe autostrada acesta scade chiar si sub valoarea transmisiei manuale pentru ca transmisia EDC are 6 trepte.


CUMPARA ACEST MODEL CU UN DISCOUNT AUTOLATEST DOAR PRIN TRIMITEREA UNUI EMAIL PE ADRESA: autolatest@gmail.com. 


CONSULTANTA AUTOLATEST ESTE GRATUITA IN ALEGEREA ORCARUI MODEL OPEL, KIA, FORD, DACIA, RENAULT, ISUZU, MITSUBISHI, NiSSAN SAU SUZUKI. 


 


PRO

Imagine de crossover veritabil


Cutie EDC germana


Motor dCI relativ puternic insa si foarte economic


Interior X-Mod


Mod ECO si transmisie secventiala


Diferential blocabil in trei moduri


 


CONTRA


Zgomot mare la interior


Pret de achizitie al versiunii de fata


Valoare mica de revanzare


Lipsa motorizare 1.6 dCI


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive captur xmod, review captur xmod, essai captur xmod edc, 0-100 km/h, drive test cu noul captur xmod 2015, viteza maxima, consum, diferential xmod, garda la sol xmod captur xmod vs duster 4x2, pret achizitie

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.11.2014 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.11.2014 | 12:00 EET

  Capturpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/4000
Moment motor (Nm/rpm)220/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4122
LATIME C(mm)1778
INALTIME(mm)1566
GREUTATE (kg)1288
PERFORMANTE V Max (km/h)171
0-100 km/h (secunde)13.5
Consum Mediu (litri)3.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)17.900
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/7
Climatizare9
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum9
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST