rss

Test drive cu noul Renault Fluence 1.5 dCI 105 CP-2010

Renault este considerat drept unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Europa datorita faptului ca acesta construieste in mare parte automobile pentru mase.

Test drive cu noul Renault Fluence 1.5 dCI 105 CP-2010
Succesul francezilor nu este oprit de granitele Hexagon-ului acestia fiinde mai mai bine de un deceniu cel mai mare importator de automobile chiar in Germania, patria lui Volkswagen si Opel.

De vina pentru aceasta performanta este o gama de modele foarte bine pozitionate care sunt comercializate la preturi mult mai mici decat cele ale concurentei germane.

Renault Megane este un succes de proportii!

Modelul de clasa compacta Megane a ajuns la cea de-a treia generatie si reprezinta in prezent unul dintre cele mai bune modele din acest segment.

Viata lui Megane a inceput la jumatatea anilor 90 cand cifra 19 a lui Renault a fost inlocuita cu numele Megane. De atunci si pana in prezent gama Megane a reprezentat cea mai mare diversitate de modele compacte din lume.

Pe baza primei generatii Renault a reusit sa construiasca un sedan, un break, un monovolum si bineinteles un cabrio.

Cea de-a doua generatie lansat in anul 2003 a remediat problemele primelor modele insa a introdus in premiera si un design atipic pentru o masina din acest segment. Forma indrazneata a caroseriei a fost un succes in Europa iar cel care a pierdut din aceasta piata a fost modelul VW Golf.

Megane III 2010

Autolatest a testat in premiera noua generatie de compacte Fluence, model care in realitate nu este decat un Megane III in trei volume cu un alt nume.

Aceasta diferentiere a fost aleasa de francezi pentru a diversifica gama Megane, insa si pentru a scoate in evidenta faptul ca acest Fluence nu prea mai este un Megane Sedan clasic.

Cele mai importante schimbari se regasesc la capitolul design si pozitionare a masinii pe piata unde un Fluence nou are mult mai multe de arata decat un vechi Megane Sedan. Echipat in versiunea de top intelegem cel mai bine pasul realizat de francezi, respectiv noua masina se doreste sa urce o treapta si la capitolul rafinament.

Acum posesorul de Fluence beneficiaza de un spatiu mai mare si de o calitate de fabricatie superioara modelelor concurente precum VW Jetta sau Skoda Octavia.

Interior

Noua masina este mult mai bine realizata decat cel al modelului precedent prin simplu fapt ca designerii Renault au dorit sa accentueze mai mult partea de confort. Rezultatul este un interior in doua nuante si multe insertii de materiale scumpe.

Plansa de bord incrustata cu o imitatie de lemn ne face sa inchidem ochii deoarece materialele din care este fabricat interiorul sunt mai bune decat cele ale predecesorului sau.

Un alt detaliu deosebit de important este ca Fluence dispune pentru o suma modica de aer conditionat dublu, tapiterie de piele si nu in ultimul rand de scaune incalzite. Aceste dotari fac viata in spatele volanului mult mai rafinata decat cea din interiorul unei Skoda Octavia pentru care trebuie sa platim chiar si pentru computerul de bord sau discurile de frana spate si ESP.

Motor

Sub capota francezului se ascunde aceelasi diesel 1.5 litri dCI care dezvolta o putere maxima de 105 CP. Acest motor este cuplat la aceeasi transmisie manuala cu 6 rapoarte ca si fratiorul sau mai vechi. Cei care au condus un Megane Sedan II cu aceeasi motorizare recunosc fara probleme aceelasi comportament rutier. De fapt aici este singurul capitol unde Renault nu a schimbat nimic fara de generatie precendeta.

Acest agregat are performante bune indiferent de situatia rutiera intalnita iar consumul de motorina de minim 5 litri face ca masina sa poata atinga o autonomie de peste 1.000 km cu un singur plin.

Vechea problema a dCI-ului de 1.5 litri cu vana EGR nu a fost rezolvata, insa dupa primii km se obisnuieste orcine.


Concluzie

Renault comercializeaza acest Megane.....pardon Fluence in schimbul unui pret de VW Polo sau Opel Astra entry-level, insa ofera clientilor in plus multe dotari pentru care trebuie sa platim la concurenta sume de peste 20.000 euro.

Raportul pret-dotari si de ce nu performante este cel mai bun de pe piata in acest moment, iar garantia de 4 ani a masinii vine sa completeze un pachet complet.

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.05.2010 | 12:28 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.05.2010 | 12:28 EEST

  Fluencepct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)106/4000
Moment motor (Nm/rpm)240/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4618
LATIME C(mm)1809
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1285
PERFORMANTE V Max (km/h)185
0-100 km/h (secunde)11.0
Consum Mediu (litri)6.0
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)18.292 Privilege
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor7
Reprize8
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.02.2020 | 12:00 EET