rss

Test Drive cu noul Renault Kadjar 4WD X-Mod motorizare 1.6 dCI 130 CP 2015

Dupa ce a lansat segmentul utilitarelor mici lifestyle cu Kangoo si MPV compact cu Megane Scenic a venit randul ca Renault sa intre in segmentul SUV.

Test Drive cu noul Renault Kadjar 4WD X-Mod motorizare 1.6 dCI 130 CP 2015

Prima masina care vine sa schimbe oarecum aceasta clasa de masini se numeste Kadjar, un SUV de clasa compacta care nu doar ca inlocuieste un mai vechi Koleos bazat tehnic pe un Samsung Motors, ci care este o masina bazata pe noul Nissan Qashqai insa cu un alt pret de achizitie.




In momentul lansarii modelului de clasa mica Captur toata lumea spunea ca francezii nu au nici o sansa cu aceasta masina pentru ca este bazata pe micutul Clio si ca pretul de achizitie este prea mare pentru un pseudo-suv cu tractiune doar pe puntea fata.


Vanzarile foarte mari din Europa si Romania au reamintit faptul ca francezii sunt cei care au cele mai mari sanse sa revolutioneze industria auto, modelul Captul fiind vandut pe multe piete chiar mai bine decat modelul de volum Captur. Mai mult decat atat, Ford a grabit introducerea in gama sa pentru Europa a lui EcoSport chiar daca este construit in India, iar PSA a incercat sa ofere versiuni mai ieftine ale lui 2008.



REVOLUTIE IN CLASA SUV MEDIE 2015


Fata de mai vechiul Koleos noul Kadjar este o masina complet schimbata, respectiv greutatea la gol a scazut in medie cu pana la 400 kg, iar gama de motorizari este cea de ultima generatie Renault-Nissan.



Caroseria masinii este bazata 100% pe noua generatie de modele SUV Nissan Qashqai, masina care si-a facut aparitia pe piata din Europa in urma cu un an.


Asemenea lui Qashqai noul Kadjar are o caroserie de talie medie, adica masina aceasta este mai mare decat un VW Tiguan sau un Audi Q3, detaliu care permite francezilor sa ofere un spatiu la interior foarte bun.



Portierele mari si volumul mare al portbagajului fac din acest model o adevarata masina de familie care chiar daca nu doreau sa achizitioneze un SUV.


Spune revolutie pentru ca masina de fata are un pret de achizitie care porneste de la suma de 14.800 euro, cifra imposibil de intalnit cand vorbeam de un SUV. Chiar si modelul romanesc Dacia Duster care in versiunea sa de top are un pret de achiztie de peste 19.000 euro.




Masina celor de la Renault este revolutionara si pentru faptul ca aici nu vorbim de un model low-cost asemenea lui Duster, ci o masina care primeste note foarte bune la capitolul calitate de fabricatie.


CUM SE COMPORTA CEL MAI BUN KADJAR? 1.6 dCI de 130 CP


In urma cu 3 ani testam in premiera un Renault Megane Gt Line echipat cu noua pe atunci motorizare diesel 1.6 dCI. Noi spuneam ca suntem in prezenta celui mai bun motor diesel din clasa de 1.6 litri din lume, iar viitorul a aratat ca Renault ramane unul dintre cei mai buni fabricanti de motorizari din lume.



De fapt motorul acesta echipeaza acum si masinile Mercedes precum Clasa C sau Clasa E, modele cu preturi de achizitie de peste 40.000 euro.


Noul Kadjar echipat cu acest motor de 1.6 litri este o masina cu reale capacitati rutiere, modelul fiind extrem de agil pentru ca un Kadjar are o greutate la gol asemenea unui model de clasa compacta de acum cativa ani. Cu aceasta greutate redusa motorizarea de 130 CP si 320 Nm se descurca fara probleme, motorul celor de la Renault fiind si extrem de economic.


Noi am reusit sa consumam in medie doar 7 litri de motorina in Bucuresti, iar consumul extraurban scade pana undeva in zona de 4.5 litri. Aceste cifre par incredibile pentru un asemenea SUV insa Kadjar chiar reuseste sa fie unul dintre cele mai economice din acest segment din istorie.


KADJAR VS CONCURENTA




Asa cum spuneam noul Kadjar are un pret de pornire de 14.677 fara TVA, pret care cu taxele incluse ajunge la suma de 18.200 eruo. Acest pret este cel pentru versiunea de baza Kadjar Life echipat cu motorizarea pe benzina de 1.2 litri TCE si 130 CP. Modelul de fata este unul diesel ZEN cu transmisie 4x4 care este comercializat pentru suma de 24.250 euro.


De partea cealalta a baricadei se afla un VW Tiguan 2.0 TDI de 150 CP care are un pret de 29.210 fara a avea echipamentele standard ale lui Kadjar.


Daca echipam un Tiguan cu dotarile gasite pe Kadjar pretul masinii celor de la VW creste fara probleme peste granita de 33.000 euro.


Cel mai important concurent pentru noul Renault este chiar fratiorul sau Nissan Qashqai, masina care in echiparea Tekna are un pret de achizitie incepand cu 32.840 euro.




Diferenta de pret este de peste 8.000 euro, detaliu care este realmente considerabil daca tinem cont ca avem de fata aceeasi masina cu aceeasi platforma tehnica si aceeasi motorizare.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Noua masina a celor de la Renault face o figura foarte buna din multe puncte de vedere, pretul fiind unul din ele cand este corelat cu performantele rutiere si nivelul de echipare.


Sub capota se regaseste cel mai bun motor diesel din clasa sa din Europa care in viitor are mari sanse sa fie disponibil pe acest Kadjar si in versiunea sa TwinTurbo de 160 CP si 400 Nm.


Ultimul insa cu siguranta nu si cel din urma motiv pentru care recomandam un Kadjar este calitate buna de fabricatie si tehnologia 4x4 identica cu cea a lui Nissan Qashqai 2014.



PRO

Imagine de marca


Renault bazat tehnic 100% pe Nissan Qashqai


Cel mai bun motor diesel al momentului


Raport pret-performante-costuri foarte bun


Calitate de fabricatie peste media segmentului


Faruri cu tehnologia Bi-LED


Sistem multimedia R-Link II eficient


 


CONTRA

Valoare mica de revanzare


Montanti A care obstructioneaza vizibilitatea


Incarcare dificila a portbgajului datorita inaltimii de incarcare


Tren de rulare zgomotos 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Renault Kadjar X-Mod, drive test Renault Kadjar X-Mod, test in ro Renault Kadjar X-Mod, test consum Renault Kadjar X-Mod, motor dci Renault Kadjar X-Mod, 0-100 km/h Renault Kadjar X-Mod, review Renault Kadjar X-Mod, Renault Kadjar X-Mod, pret oferta Renault Kadjar X-Mod, date tehnice Renault Kadjar X-Mod, primele impresii Renault Kadjar X-Mod, test anduranta Renault Kadjar X-Mod

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.11.2015 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.11.2015 | 12:00 EET

  Kadjarpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4449
LATIME C(mm)1836
INALTIME(mm)1607
GREUTATE (kg)1390
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)9.9
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 22.05.2020 | 12:00 EEST