rss

Test Drive cu noul Scirocco III 1.4 TSI 160 CP/ consum, performante, pret

Putina lume stie ce reprezinta pentru VW numele de Scirocco, iar acest lucru a fost cel mai bine vazut dupa revolutie cand romanii au inceput sa cumpere din Germania modele precum Golf, Passat sau Vento.

Test Drive cu noul Scirocco III 1.4 TSI 160 CP/ consum, performante, pret
Masina sport produsa de VW in doua generatii sub numele de Scirocco si o generatie sub numele de Corrado a reprezentat raspunsul marcii germane la modelele de succes oferite de concurentul Opel.

Vechiul contra noul

Daca ati mers vreodata cu un Scirocco din anii 80 aveti deja o parere formata despre sportivitatea masinii germane usoare, insa si extrem de performante. Aparitia lui Scirocco I si II a coincis cu o explozie a segmentului hot-hatch in Germania, tara care avea neaparat nevoie de o masina sport si ieftina, insa capabila sa concureze in unele cazuri cu modele scumpe produse de BMW si Porsche.

Raspunsul la aceasta necesitate se numeste Scirocco si a reprezentat pentru germani exact ce a reprezentat pentru francezi un Renault 5 Turbo sau pentru japonezi o Mazda MX-5.

Masina a demonstrat in acele vremuri un caracter sportiv fara limite, cleintii putand
zburda in liniste pe lungile autobahn-uri.

Timpul a trecut destul de repede si cleintii au dorit pe langa acea sportivitate desavarsita si un spatiu interior mai mare pentru a acomoda patru persoane, iar VW a raspuns rapid cu legendarul Golf GTI.

In prezent noul Scirocco nu mai este atat de sportiv cum era predecesorul sau (motoarele de baza) si mai important nu mai este atat de ieftin.

Rezultatul este unul asteptat si anume VW a dorit sa evidentieze mai mult partea de design decat cea financiara si de ce nu si cea sportiva.

MOTOR

Sub capota hot-hatchului din test a tronat destul de suveran un propulsor TSI de 1.4 litri care dezvlta o putere maxima de 122 CP si un moment motor de 210 Nm. Acesta se trage evident din explozivul TSI care a echipat Golf-ul V GT, motor care face fata fara probleme orcarei necesitati de factura sportiva. Consumul oficial de 6.4 litri in circuit mixt este mult mai fericit decat cel din realitate unde masina de teste a aratat o medie de 12 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Chiar si asa, economia aferenta unei cilindree mai mici reprezinta un avantaj de necontestat la Administratia Financiara.

Comportament rutier

Fata de vechiul Scirocco noul este clar mai bun, respectiv masina se simte ca are un pret de achizitie de peste 20.000 euro.

Trenul de rulare cu puntea spate multi-link este exact si destul de confortabil, insa acel feeling de onestitate a masinii mai vechi de 20 de ani nu mai poate sa fie reprodus de exemplarul de fata. Pur si simplu Scirocco a evoluat insa intr-un fel mai rafinat din punctul de vedere al posesorului de Scirocco din anii 80.

Acesta este in prezent un mare avantaj, insa in egala masura si un compromis.




Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.02.2009 | 07:45 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.02.2009 | 07:45 EET

  Scirocco IIIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1390
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)160/5800
Moment motor (Nm/rpm)240/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4256
LATIME C(mm)1810
INALTIME(mm)1404
GREUTATE (kg)1380
PERFORMANTE V Max (km/h)218
0-100 km/h (secunde)8.0
Consum Mediu (litri)9.5
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard7
Portbagaj5
CONFORT Confort Rulare5
Scaune fata/spate10/6
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum7
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST