rss

Test Drive cu noul Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip 120 CP 2014-Un Crossover complet

Suzuki este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Japonia datorita faptului ca acesta nu construieste masini premium asemenea celor de la Toyota sau Honda, ci doar modele de volum.

Test Drive cu noul Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip 120 CP 2014-Un Crossover complet

Acest lucru nu este in nici un caz o problema pentru ca masinile Suzuki au o reputatie atat pe pietele din Asia cat si in Europa drept modele care nu prezinta probleme tehnice in utilizare.



ISTORIA SUZUKI IN CONSTRUCTIA DE MASINI SUV


Spunem SUV si nu off road veritabil pentru ca aici nu vorbim de modele specializate precum Vitara generatiile precedente sau de "maginificul" Jimny.


Suzuki este de asemenea si unul dintre cei mai importanti fabricanti de masini SUV pentru ca in urma cu mai bine de 15 ani avea sa dea nastere modelului XC90, o masina bazata pe Vitara insa care dispunea doar de doua locuri, adica era poate singura masina indreptatita sa poarte numele de Sport Utility Vehicle.


Anii au trecut si pe piata japonezii au construit impreuna cu Fiat modelul SX4 care avea sa afiseze vanzari foarte mari marcii in Europa.



Vechiul SX4 inca este o masina de baza in oferta celor de la Suzuki datorita faptului ca are o transmisie integrala performanta si o gama de motorizari extrem de buna.


Acum in anul 2014 Suzuki vine si ofera pietei o masina noua care are menirea de a continua succesul predecesorului sau SX4/Sedici.


CUM SE PREZINTA NOUL S-CROSS MULTIJET?   


                                                               


Marea schimbare se numeste SX4 S-Cross, o masina crossover care vine sa intregeasca oferta de automobile pentru clientii din Europa.


In urma cu cateva luni echipa Autolatest a testat in premiera modelul S-Cross echipat cu motorizarea Suzuki de 1.6 litri si 120 CP, propulsor rafinat si relativ puternic.


Acum a venit timpul sa punem la treaba versiunea diesel a lui S-Cross echipata cu o motorizare de 1.6 litri de ultima generatie.


CUM SE COMPORTA S-CROSS DIESEL MULTIJET?



In primul rand am mentionat faptul ca avem de a face cu un propulsor de factura italiana, respectiv un motor diesel de 1.6 litri Multijet realizat de producatorul FPT ( Fiat Power Train). Acesta dezvolta o putere maxima de 120 CP si ofera un moment motor de 320 Nm incepand cu o turatie joasa.


In viata de zi cu zi motorizarea FPT se comporta de-a dreptul sportiv, modelul S-Cross devenind o masina cu performante demne de laudat. De fapt reprizele motorului diesel sunt la nivelul celor oferite de concurentii din segmetul superior precum VW Tiguan 2.0 TDI 140 CP sau Toyota RAV4 2.2 D4-D.


In mediul urban cutia de viteze cu 6 trepte este sincronizata ideal, insa marele avantaj al lui S-Cross se observa in mediul extraurban unde expozia de putere a motorului Multijet favorizeaza depasiri fara nici cea mai mica problema.


De fapt noul motor 1.6 D de 120 CP si 320 Nm este mai rapid in mod real chiar decat ceea ce ofera concurenta pentru simplu fapt ca si greutatea la gol a masinii este sub media segmentului.



CE REPREZINTA UN S-CROSS in segmentul SUV 2014?


Suzuki vine sa ofere europenilor o masina completa care poate face parte fara nici cea mai mica problema atat din segmentul SUV ( datorita sistemului 4x4 avansat), cat si in segmentul crossover datorita liniei caroseriei si al comportamentului dinamic pe sosea.


Cine vrea in continuare o masina Suzuki cu reale capacitati off road poate sa aleaga fara probleme un Jimny sau un Grand Vitara, masini care sunt dotate cu un sistem de reductie clasic. Cine vrea un crossover citadin poate sa aleaga un SX4 deja cunoscut de clientii din Romania, iar noul S-Cross se dovedeste o masina mult mai bine realizata din punct de vedere calitativ.



Echipamentele standard si optionale permit noului S-Cross sa se adreseze unei clientele care are si pretentii usor premium. Sistemul de tractiune integrala AllGrip este mai avansat decat ceea ce ofera un Nissan sau un Volkswagen, japonezii aratand intregului segment SUV cum se dezvolta o masina crossover care are o transmisie foarte buna si pentru mediul off road.


De asemenea sistemul dispune atat de un program unic SNOW pentru mersul pe zapada cat si modul SPORT unde intreaga electronica a masinii ofera performante pe sosea foarte bune.


CONCLUZIILE AUTOLATEST





Suzuki vine in Europa si arunca intr-un segment extrem de disputat o masina realmente "socanta" pentru ca arata bine, are un habitaclu spatios, cea mai buna transmisie integrala din segment si un motor diesel Multijet extrem de puternic si nu in ultimul rand extrem de economic.


Adunate aceste caracteristici fac din noul S-Cross un automobil care nu se mai adreseaza doar clientilor clasici Suzuki, ci si clientilor de Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Opel Mokka sau Hyundai IX35.


Autolatest ofera noului S-Cross Diesel nota finala de 8.9, nota care nu este mai mare pentru ca Suzuki nu a reusit sa creasca realmente calitate perceputa a materialelor din interior, insa primeste o nota asa de mare pentru ca are un motor diesel de top si garantia de fiabilitate Suzuki. 


VEZI OFERTA SUZUKI S-CROSS AICI!




PRO


Imagine de marca


Traciune integrala All Grip best in class


Caroserie spatioasa


Garantie fiabilitate Suzuki


Masina fabricata in Europa


Motor diesel FPT foarte bun


 


CONTRA


Optionalele interesante sunt scumpe


Unghi de atac mic


Lipsa sistem de navigatie


Valoare mare de revazare


Retea de unitati service putin dezvoltata






Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
Test Drive cu noul Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS, s-cross Allgrip, diesel multijet fpt suzuki 120 CP 2014, s-cross Crossover complet, date tehnice, consum, emisunea autolatest, test consum suzuki s-cross, viteza maxima s-cross, garda la sol, tractiune integrala, oferte suzuki radacini motors, vanzzari suzuki radacini motors, oferte discount s-cross

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 29.06.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 29.06.2014 | 12:00 EEST

  S-Crosspct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/3750
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4300
LATIME C(mm)1765
INALTIME(mm)1585
GREUTATE (kg)1280
PERFORMANTE V Max (km/h)175
0-100 km/h (secunde)13
Consum Mediu (litri)4.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST