rss

Test Drive cu noul Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018

Suzuki este unul dintre putinii constructori de automobile din Japonia, care are o prezenta de top in Europa.

Test Drive cu noul Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018

Pentru a intelege care este pozitia celor de la Suzuki in Europa, trebuie spus ca modelul lor de top se numeste Vitara, care tocmai a implinit 30 de ani de existenta.



Cele patru generatii de Vitara au fost un succes de proportii pe Batranul Continent, iar fiabilitatea lor a fost la un nivel atat de ridicat, incat multe din exemplarele anilor 90 inca circula fara probleme pe soselele din Europa.


TEST CU CEA MAI BUNA VITARA DIN ISTORIE


Modelul din acest test drive se numeste Vitara S si primeste titlul de cea mai buna versiune, pentru ca este cuplata la o transmisie automata clasica cu 6 trepte.



Despre aceasta transmisie se pot spune multe, insa putini stiu ca numele sau este Aisin AW TF-80SC si ca este construita de catre japonezi, pentru mai multe marci.


In cazul de fata, Suzuki a optat pentru aceasta cutie Aisin, care dispune de un convertizor clasic pentru anduranta in timp si de ce nu, pentru un rafinament superior in utilizare.


CUM SE CONDUCE VITARA S AT6?




La aceasta intrebare, cei care stiu cum merge Vitara S cu transmisie manuala, trebuie sa stie ca reprizele cutiei automate sunt usor inferioare celei manuale, insa rafinamentul sau in utilizare si consumul real sunt clar superioare.



Setarile transmisiei permit celor de la Suzuki sa atinga performantele maxime cu motorizarea BoosterJet de 140 CP, insa cel mai bine vedem acest comportament pe autostrada la viteze de peste 130 de km/h, unde versiunea cu transmisie automata ofera un consum real mult mai mic.



In marile orase aglomerate precum este Bucurestiul, confortul dat de o cutie automata nu poate sa fie comparat cu cel al unei transmisii manuale. Aici putem spune ca si o cutie secventiala cum este DSG sau EDC nu ating rafinamentul unei cutii automate clasice cu convertizor.


PERFORMANTE DE TOP PENTRU VITARA S


Inca din primii km, cine nu stie ca Vitara S are 140 CP si o greutate la gol doar de 1210 kg, poate ramane socat de cum se misca aceasta masina cu transmisie 4x4.



Pe hartie repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in 10.2 secunde, insa repriza de la 80-140 de km/h este mult mai importanta pe soselele din Romania, unde chiar si camioanele de tonaj, merg lejer cu 110 km/h.


Pe scurt, vorbim de un model SUV de clasa compacta, extrem de usor, care are un motor pe benzina extrem de performat si care este cuplat la o transmisie automata clasica Aisin.



Rezultatul este unul care primeste din partea noastra note maxime, pentru simplul fapt ca masinile SUV europene au renuntat complet la aceste cutii automate clasice, in detrimentul unor transmisii secventiale, mai putin rafinate in utilizare.


Motorizarea celor de la Suzuki primeste note maxime, chiar si cand este comparata cu un noul 1.5 TSI de la VW sau 1.5 EcoBoost de la Ford, pentru ca are un consum mult mai mic si ofera puterea maxima mult mai rapid si eficient decat acetse motorizari europene.


In plus fata de acestea, mai are si o distributie pa lant, care nu necesita o inlocuire, chiar si cand motorul atinge 200.000 de km.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Din punct de vedere al pietei auto, noua Vitara S cu transmisie automata, se claseaza intr-un segment aparte, respectiv intr-un segment SUV compact, in care are una dintre cele mai bune transmisii automate de pe piata, o transmisie AllGrip eficienta si in mediul off road si un pret de achizitie aflat undeva imediat peste cel al lui Duster, in versiunea de top.



Vitara S ramane un SUV extrem de performant, atat pe sosea cat si in afara sa, iar garantia fiabilitatii tipice modelelor Suzuki ramane in continuare unul dintre cele mai importante criterii pentru care europenii aleg fara probleme masinile Suzuki.



PRO


Motor BoosterJet puternic


BoosterJet cu distributie pe lant


Cutie automata clasica Aisin AT6


Performante de top


Cea mai buna transmisie integrala din clasa 


Garda la sol


Pret de achizitie in comparatie cu modelele concurente


Fiabilitate recunoscuta a masinilor Suzuki


 


CONTRA


BoosterJet doar in versiunea de top Vitara S


Tren de rulare setat bine pentru off road, insa putin dinamic la viteze mari


Calitate de fabricatie medie





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018, drive test Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018, autolatest Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018, testeauto Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018, consum Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018, pret Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT5 2018, 0-100 km/h, viteza maxima, garda la sol, duster edc vs Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT6 2018, vw troc 1.5 tsi vs Suzuki Vitara S 1.4 AllGrip Boosterjet 140 CP cutie automata AT5 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 6.06.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 6.06.2018 | 12:00 EEST

  Vitarapct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1373
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)140/5500
Moment motor (Nm/rpm)220/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4175
LATIME C(mm)1775
INALTIME(mm)1610
GREUTATE (kg)1210
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)10.2
Consum Mediu (litri)5.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum9
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.08.2018 | 12:00 EEST