rss

Test Drive cu noul Volvo S60 D3 2010! L5 D3 si 163 CP la 3.000 rpm

Autolatest a testat in premiera in aceasta saptamana cea de-a doua generatie a berlinei de clasa medie Volvo S60.

Test Drive cu noul Volvo S60 D3 2010! L5 D3 si 163 CP la 3.000 rpm

Istoria modelului S60 este strans legata de cresterea prestigiului marcii suedeze din ultimul deceniu, primul S60 iesind pe piata in anul 2000.  Din acel moment modelul a ramas in productie exact 10 ani, caracteristica care aduce onoare oricarui constructor de automobile din prezent. Pentru a intelege perioda de viata a unei masini trebuie sa amintim ca un Mercedes Clasa S se produce exact 8 ani, iar un model de clasa compacta undeva in jur de 5-6 ani. Sa comercializezi aceeasi masina timp de un deceniu inseamna ca aceasta este realmente buna iar clientii marcii nu doresc o generatie mai noua.


Evolutia S60 Modelul de clasa medie a celor de la Volvo si-a facut aparitia in anul 2000 si a reprezentat pe atunci o schimbare completa de mentalitate fata de modelul 850. Primul Volvo S60 s-a integrat asemenea predecesorilor sai intr-un segment mediu superior, fapt care a permis masinii sa concureze modelel din Germania chiar si dupa 10 ani de cariera.


Un BMW Seria 3 sau un Mercedes Clas C aveau dimensiunile caroseriei multi mai mici in anul 2000 moment cand S60 a inceput realmente sa concureze chiar si masini din clasa imediat superioara. S60 2010 Noul Volvo S60 vine sa ofere clientilor o stabilitate la capitolul dimensiuni ale caroseriei, respectiv noua generatie avand o lungime de 4.628 mm si o latime de 1.865 mm. Aceste caracteristici readuc in prim plan dimensiunile masinilor din clasa mare din anii 90 precum Mercedes Clasa E sau BMW Seria 5.


Asadar, noul S60 devine din nou una dintre cele mai mari masini din segment, habitacul sau fiind extrem de spatios pentru 4 pasageri. Cine doreste mai mult poate sa achizitioneze un mai mare S80. Motorizare D3 2010 Cea mai importanta noutate la noua generatie a masinii suedeze este de fapt motorul diesel de baza. Aceasta poarta titulatura de D3 si vine in premiera mondiala cu un concept de 5 cilindri in linie de doi litri. Conform producatorului acest 2.0 a aparut prin micsorarea alezajului motorului D5 cunoscut pe toata gama S, V si XC a marcii.


Fata de vechiul 2.0 de origine PSA-Ford noul diesel are cateva caracteristici care face ca motorizarile concurente din oferta germanilor sa para complet demodate. Astfel, cu o cilindree de 1984 cmc si 5 cilindri in linie noul diesel D3 dezvolta doar 163 CP, insa caracteristica de cuplu de 400 Nm este disponibila incepand cu o turatie de 1.400 rpm. Pentru a vedea care sunt diferentele trebuie spus ca acest motor Volvo ofera puterea maxima de 163 CP la o turatie maxima de 3.000 rpm!


Un BMW 320d are tot doi litri insa o putere maxima de 184 CP la 4.000 rpm. In viata de zi cu zi acest motor Volvo este mult mai rafinat si placut la condus decat un doi litri de BMW sau Mercedes, cei 5 cilindri in linie oferind pe deasupra si un sunet demn de orice motor rafinat pe benzina. Pur si simplu noul S60 echipat cu acest motor face ca diesel-urile concurentei sa para realmente low-cost si demodate.


Transmisie


Modelul din acest test drive a venit echipat cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte. Primul contact cu aceasta noua cutie de viteze ne-a surprins prin simplu fapt ca timoneria nu corespunde pretului de achizitie de pete 40.000 euro cu TVA. Maneta schimbatorului are ceva probleme, iar etajarea prea apropiata a raportelor scade mult gradul de confort in mers. Singurul lucru reusit de suedezi este o sincronizare perfecta a celor 6 rapoarte pentru a scoate in evidenta plaja de putere atipica pentru un diesel modern. Pentru a puncta la acest capitol Autolatest recomanda cu caldura achizitionarea unei transmisii automate Geartronic cu 6 rapoarte care nu va afisa o sportivitate de top, insa creste nivelul de rafinament al masinii.


Interior


Cea mai buna parte a noii generatii de Volvo S60 este evident interiorul care demonstreaza din nou ca simplitatea utilizarii echipamentelor electronice si atmosfera nordica sunt ingredientele de baza pentru realizarea unui Volvo de succes. Din punct de vedere al calitatii de fabricatie noul S60 se ridica si depaseste vechea genearatie. Plansa de bord este realizata complet din cea mai buna spuma poliuretanica si ofera o ergonomie de top.


Sistemele electronice de top precum City Safety sau Pedestrian Protection System sunt doua dintre cele mai importante sistem care fac noul Volvo S60 cea mai sigura masina din clasa sa.



Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 23.11.2010 | 12:18 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 23.11.2010 | 12:18 EET

  S60pct
MOTOR/ENGINE MOTORL5 Diesel
CAPACITATE (cmc)1984
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)163/3000
Moment motor (Nm/rpm)400/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4628
LATIME C(mm)1865
INALTIME(mm)1484
GREUTATE (kg)1688
PERFORMANTE V Max (km/h)220
0-100 km/h (secunde)9.2
Consum Mediu (litri)7.5
PRET fara TVA (euro)25.500
cu TVA (euro)31.620
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard8
Portbagaj6
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum8
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST