rss

Test Drive cu noul Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6! Masina ideala pentru marile orase

Protagonistul testului din aceasta saptamana este una dintre cele mai importante masini de oras din Europa.

Test Drive cu noul Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6! Masina ideala pentru marile orase

Numele sau este Citroen C3, si spunem importante pentru ca francezii de la PSA sunt impreuna cu Fiat si Renault adevaratii specialisti in realizarea de masini dedicate oraselor aglomerate ale Batranului Continent.




Masina de fata nu este un simplu C3, ci noul C3 recent lansat si pentru piata auto din Romania. Masina francezilor vine acum intr-o forma complet noua pentru a da un raspuns atat lui Clio IV de la Renault cat si concurentei sale din Germania precum Polo sau Corsa.


DESIGN


De fiecare data cand vorbim de o masian produsa de catre Citroen nu putem sa nu admiram faptul ca francezii persista prin realizarea de caroserii extrem de interesante ca forme care au o functionalitate mult peste tot ceea ce ofera marcile germane.



Acum noul C3 este o masina mult mai avansata in comparatie cu precedenta generatie testata de echipa Autolatest AICI, pentru simplu fapt ca Citroen are deja in aceelasi segment un C4 Cactus care reprezinta si in aceste momente o masina de top la capitolul vanzari.


Noul C3 2017 trebuie sa reprezinte pentru Citroen un model si mai de succes, de unde si multe elemente optice imprumtate de la fratiorul C4 Cactus care inca se bazeaza tehnice pe modelul mai vechi C3.



Caroseria noului C3 este fara doar si poate cea mai mare din clasa sa, noi chiar putand face o comparatie cu dimensiunile unui C4 hatch la capitolul habitabilitate si eficiente.


INTERIOR


Inca din primele momente la interiorul lui C3 vedem linia optica a lui Cactus, detaliu care nu este de blamat pentru ca modelul este un real succes pe toate pietele din Europa.




Plansa de bord nu renunt ala indicatoarele traditionale din spatele volanului, insa ofera cel mai mare display din clasa sa unde sunt grupate principalele elemente de control ale masinii.


Acum nu mai avem nici un comutator traditional pentru comenzile sistemului de aer conditionat, acesta fiind digitale in meniul masinii. De asemenea tot in aceelasi meniu avem posibilitatea de a conecta telefonul smart pentru a avea un sistem de navigatie Waze sau Google Maps mult mai eficiente decat sistemele de navigatie traditionale.



Acest pas mare realizat de catre Citroen ne arata din nou nivelul tehnologic al unui C3 2017, masina care trebuie sa concureze si peste 4 ani noile pe atunci modele Clio V sau Polo 2019.


MOTORIZAREA PURE TECH FARA SUPRIZE


Sub capota de mici dimensiuni a lui C3 se ascunde un motor pe benzina cu doar 3 cilindri in linie din gama PureTech ( motorul anului 2016 in lume), motor care nu doar ca face o figura buna pe acest C3, insa are si un consum real extrem de mic.




Puterea maxima de 82 CP nu este mare insa ofera masinii un comportament rutier indraznet chiar si cand modelul este pus fata in fata cu multe modele concurente penalizate de o greutate la gol mult mai mare decat cea a lui C3.


Pe scurt este vorba de un motor de baza despre care nu putem spune ca are reprize sportive, insa acest motor are o injectie de benzina multipunct clasica ( adica se poate monta GPL) si un randament extrem de bun chiar si in cele mai aprice conditii de trafic.



Noi am reusit intr-un Bucuresti sufocat de trafic un consum mediu real de 7-8 litri de benzina, si un consum extraurban de 5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


Evident cine vrea reprize si mai bune poate oricand sa aleaga un diesel BlueHDI de 100 CP si peste 250 Nm.



Chiar si asa, cea mai buna solutie pentru performante de top si rafinament in utilizare ramane versiunea 1.2 pe benzina de 110 CP si excelenta transmisie automata clasica cu 6 trepte Aisin.




PRO

Imagine de marca


Masina lui Citroen este mult mai mare decat Clio sau Polo


Calitate buna de fabricatie


Tren de rulare confortabil


Motor pe benzina economic si extrem de fiabil


Injectie multipunct-posibilitate montaj GPL


Cutie automata clasica Aisin pentru 1.2 de 110 CP


 



CONTRA


Performante limitate in mediul extraurban


Dotarile interesante sunt optionale


Timonerie transmisie usor imprecisa





Autor: Autolaetst
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, test consum Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, oferta Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, vw polo 1.2 tsi vs Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, renault clio 1.2 tce vs Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, drive test Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, teste autolatest, testeauto Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, whattruck Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, noua generatie c3 2017, calitate Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, 0-100 km/h Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, consum bucuresti Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6, Citroen C3 1.2 PureTech 82 CP Shine Euro 6 pret

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.06.2017 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.06.2017 | 12:00 EEST

  C3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)1199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)82/5750
Moment motor (Nm/rpm)118/2750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3996
LATIME C(mm)1749
INALTIME(mm)1474
GREUTATE (kg)955
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)12.3
Consum Mediu (litri)4.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)9600
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum9
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 24.07.2017 | 12:00 EEST