rss

Test Drive cu Peugeot 2008 si noul motor pe benzina L3 de 1.2 litri 2014

Peugeot ne-a oferit la test drive una dintre cele mai suprinzatoare masini ale anului 2013.

Test Drive cu Peugeot 2008 si noul motor pe benzina L3 de 1.2 litri 2014

Aceasta se numeste 2008 si reprezinta de fapt primul crossover al celor de la PSA capabil a concura modelul Renault Captur recent lansat in Romania.


Noul 2008 este o masina care se bazeaza tehnic pe modelul de clasa mica Peugeot 208, detaliu tenhnic care ofera in prim plan noua strategie a celor de la Peugeot si Citroen.



Acum nu doar germanii sunt in stare sa dezvolte o platforma tehnica pe mai multe segmente si de ce nu mai multe marci, francezii venind in premiera cu acest 2008 intr-un segment care nu prea are multi concurenti.

De fapt pe langa Nissan Juke si Renault Captur acest segment crossover inferior reprezinta viitorul pentru majoritatea constructorilor de automobile europeni. Pentru a avea parte de un parcurs fara cusur in clasa mica extrem de disputata de modele clasice precum Clio, Polo, 208 sau Corsa nu mai poti uita faptul ca sunt si clienti care vor o masina mai mare din punct de vedere al caroserieie insa care nu doresc un cost suplimentar la achizitie.



Rezultatul celor de la PSA este acest revolutionar 2008 care este atat o masina de clasa mica cat si un crossover extrem de capabil cand vine vorba de spatiu interior sau capacitati soft offr-road.


Garda la sol mai mare si pozitia la volan inaltata sunt ingrediente care fac din acest 2008 o masina extrem de versatila.


DESIGN


Asemenea concurentului sau Captur noul 2008 este o masina care trebuie sa iasa din tipare, adica sa se adreseze unei clientele care nu iubeste prea mult masinile SUV insa care doreste o parte din confortul lor la un pret mult mai mic.



CROSSOVER NU SUV!


2008 este un crossover care are reale capacitati si in mediul off road in versiunea de top echipata cu noul diferential blocabil Grip Control in functie de suprafata de rulare.


Evident ca acest model nu are nici o sansa in fata unui Juke 4x4 sau a unui Suzuki S-Cross, insa doar cand aceste sunt comercializate cu tractiunea integrala. Cand vorbim de versiunile cu tractiune pe puntea fata noul 2008 reprezinta fara doar si poate un concurent demn de luat in seama.


PRIMUL TEST CU NOUA MOTORIZARE de 1.2 LITRI




Cea mai mare supriza intalnita la noul 2008 este de fapt motorizare pe benzina care a fost lansata pe acest model in premiera in urma cu ceva vreme.


De fapt despre acest motor de 1.2 litri cu 3 cilindri in linie o sa mai vorbim si in anii care urmeaza pentru ca avem de a face cu o motorizare complet noua care a fost dezvoltata de PSA pentru a concura propulsoare precum 1.2 TCE sau 1.2 TSI la VW.


Noul 1.2 este un motor clasic pentru ca versiunea de fata este aspirata, adica nu dezvolta decat o putere maxima de 82 CP la o turatie de 5.750.


Toate bune si frumoase, insa cand ne uitam la momentul motor destul de mic cei drept de 118 Nm acesta este disponibil incepand cu o turatie de 2.750 rpm, plaja extrem de mica pentru un motor aspirat.


De fapt cuplul motor al noului 1.2 VTi este disponibil la o turatie cu pana la 1.500 rpm mai putin decat o face fratiorul sau mai mare de 1.6 litri si 120 CP.



Acest lucru se traduce in viata de zi cu zi printr-un raspuns al motorului extrem de bun in special in mediul urban.



1.2 VTi ESTE INCREDIBIL DE ECONOMIC


Pe langa comportamentul sau admirabil acest motor a demonstrat ca motoarele pe benzina au evoluat atat de mult incat exista momente cand un motor HDI clasic nu mai este recomandat clientilor.


Noul propulsor al celor de la PSA este atat de economic inca noi cei de la Autolatest am efectuat un test de consum atipic pentru o asemenea masina, adica am parcurs peste 100 de km intr-un mod complet neeconomic in Bucuresti pentru a vedea exact care este consumul sau maxim de benzina.


Cifra finala a fost realemente socanta, respectiv 7.2 litri pentru 100 de km efectuati intr-un mod realmente sportiv.


Daca optam pentru un condus calm motorul celor de la Peugeot se multumeste in Bucuresti doar cu 6.5 litri de benzina, caracteristica care este de-a dreptul de mentionat pe o piata auto care iubeste din ce in ce mai mult supraalimentare pe acest tip de motorizari.



Motorul acest este foarte bun daca tinem cont de faptul ca masina de fata nu este una foarte usoara, sau una care are o aerodinamica care sa bata recorduri la CX.


Pur si simplu francezii au dat nastere unei motorizari care este dinamica, care ofera un rafinament greu de crezut pentru o motorizare L3 aspirata si care ne afiseaza un consum de benzina care ne face sa ne gandim de doua ori cand vrem sa cumparam un diesel.


PRO

Masina spatioasa


Calitate de fabricatie mai buna decat la Renault Captur


Motor 1.2 VTi foarte bun


Consum mic de benzina


Pret de achzitie corect



CONTRA

Tren de rulare usor zgomotos


Motor aspirat care nu este recomandat in mersul extraurban


Lipsa cutie automata pe noul 1.2 VTi


Timoneria cutiei lipsita de rafinament




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive peugeot 2008, 2008 1.2 vti 82 cp, cum merge 2008 1.2 vti, test drive peugeot 2008, drive test premiera, consum 2008 ehdim, 0-100 km/h, viteza maxima, garda la sol, volum portbagaj, 2008 vs captur vs ecosport, motor benzina 3 cilindri, distributie curea, oferta peugeot 2008 eurial, motor 3 cilindri peugeot, noul motor 1.2 82 cp psa, consum 2008 benzina, date tehnice, pro si contra 2008, drive test 2008, test consum 2008, pret achizitie oferte peugeot 2008

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 2.04.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 2.04.2014 | 12:00 EEST

  2008pct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)1199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)82/5750
Moment motor (Nm/rpm)118/2750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4159
LATIME C(mm)1739
INALTIME(mm)1556
GREUTATE (kg)1210
PERFORMANTE V Max (km/h)169
0-100 km/h (secunde)13.5
Consum Mediu (litri)4.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize6
Consum10
Tractiune7
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST