rss

Test Drive cu Skoda Octavia II Facelift 1.8 TSI DSG 2010

Skoda face parte din concernul german VW-Audi iar acest lucru se poate vedea cel mai bine atunci cand achizitionam un model Octavia II facelift cu cel mai bun motor pe benzina din gama.

Test Drive cu Skoda Octavia II Facelift 1.8 TSI DSG 2010
In plus fata de noul motor TSI este transmisia de ultima generatie DSG cu 7 rapoarte.

Octavia a ajuns la maturitate! Skoda Octavia II Facelift

Skoda a operat la sfarsitul anului trecut un amplu facelift generatiei a doua a modelului de succes Octavia. Aparent, acest facelift prezentat cu ocazia Salonului International de la Paris, a surprins placut deoarece componentele schimbate sunt atat de numeroase incat multe persoane considera aceasta Octavia II drept noua Octavia sau Octavia III.

Realitatea este insa alta si anume ca modelul de fata nu este altceva decat un complex facelift operat modelului lansat in urma cu cativa ani.

DESIGN

Skoda a efectuat o miscare pe piata care va permite marcii sa reziste fara probleme chiar si in cele mai grele vremuri. Spunem aceasta pentru ca cehii au lansat doua noi modele aproximativ in aceeasi perioada pentru a avea un impact cat mai mare asupra clientilor fideli, dar si asupra celor ai concurentei.

Prima mutare a fost prezentarea celei de-a doua generatii de berline de clasa mare, Superb, urmata la scurt timp de un facelift profund operat berlinei din segmentul compact Octavia II. Revenind la schimbarile masinii de fata putem sa enumeram blocurile optice de mari dimensiuni care au inscriptionate in ele numele masinii.

In partea posterioara Skoda a pastrat blocurile optice care se aprind in forma de bumerang, detaliu care evindetiaza in trafic masina ceha.

La interior noua Skoda este aproape identica cu varianta de dinainte de facelift.

ECHIMAPENT
Cele mai importante caracteristici ale noii Octavia sunt cele de ordin tehnologic, respectiv nivelul avansat al dotarilor disponibile. Pentru inceput numim sistemul de navigatie cu display tactil imprumutat de la fratiorii Volkswagen.

Tot noua este si instalatia de aer conditionat automat identica cu cea disponibila pe compacta VW Golf VI.

PROPULSOR TSI 2010

Pentru a nu ramane in urma si la capitolul motorizari pe benzina, Skoda a echipat masina cu cea mai noua generatie de propulsoare pe benzina TSI. Acestea se gasesc atat pe modelele marcilor VW, Audi cat si Seat, iar acum fac cinste si brand-ului Skoda.

Propulsorul in cauza este cel de 1.8 litri care dezvolta o putere maxima de 160 CP.
Acesta dispune de un moment motor de 250 Nm, capabil sa fie sesizabil incepand cu o turatie de minim 1.500 rpm. Acest lucru inseamna ca masina se comporta in mediul urban asemena unui TDI clasic, adica multa putere incepand cu turatii joase.

Consumul afisat de acest TSI este de 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi in mediu extraurban, insa si o valoare de 13 litri intr-un oras asemeni Bucurestiului. Pacat ca benzina este de tipul Super Plus, adica cel mai scump combustibil din benzinarie.

TRANSMISIE DSG 7

Cea mai mare surpriza a testului de fata a fost indiscutabil cutia de viteze DSG de ultima generatie. Marea noutate la acest DSG este faptul ca noua transmisie este capabila sa schimbe 7 rapoarte, detaliu care face viata mai frumoasa la capitolul consum de benzina in regim de autostrada.

Pentru a intelege mai bine, putem sa va spunem ca la o viteza de 130 km/h, acul turometrului nu depaseste o valoare de 2.100 rpm. In modul sport, cutia schimba cele 7 viteze cu o rapiditate desavarsita.

CONCULZIE

Skoda Octavia II facelift este o masina ajunsa la maturitate, care place din primul moment. Cele mai importante detalii sunt cele de ordin tehnic unde inginerii marcii au adus masina la un nivel asemanator cu cel al brandului Volkswagen.

Pur si simplu toate dotarile posibile ale unui VW sunt acum disponibile si pentru aceasta Skoda.

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 23.03.2010 | 03:06 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 23.03.2010 | 03:06 EET

  Octaviapct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina T
CAPACITATE (cmc)1798
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)160/5000
Moment motor (Nm/rpm)250/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4569
LATIME C(mm)1769
INALTIME(mm)1445
GREUTATE (kg)1400
PERFORMANTE V Max (km/h)223
0-100 km/h (secunde)7.8
Consum Mediu (litri)8.0
PRET fara TVA (euro)21.593
cu TVA (euro)25.696
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard6
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/7
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize9
Consum7
Tractiune9
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.12.2020 | 12:00 EET