rss

Test Drive cu sportiva Renault Megane RS 2013 265 CP

Test Drive cu sportiva Renault Megane RS 2013 265 CP

Masina din acest test drive face parte dintr-un segment exclusivist al masinilor sport care nu au preturi de achizitie de peste 50.000 euro.


La prima vedere o astfel de masina sport poate crea confuzie in randul celor care aleg sa-si cumpere un VW Scirocco 2.0 TDI sau de ce nu Opel Astra GTC 2.0 CDTI Bi-Turbo.  


Cei care conduc aceste masini doresc pe langa performante de top si un consum mediu foarte mic si de ce nu o valoare de revanzare foarte buna pe o piata precum cea din Romania unde inca se cauta masini rapide care sa consume 4 si care sa nu coste peste 40.000 euro.




Aceasta clasa de clienti nu trebuie sa citeasca acest test drive pentru ca aici vorbim de o masina sport in adevaratul sens al cuvantului, o masina pentru care nu conteaza consumul de combustibil si valoare de revanzare. Motivul principal pentru care ajungi sa-ti cumperi un Megane RS este ca vrei sa conduci o masina sport si atat!


Evolutia Megane RS 


De fiecare data cand vorbim de masini hothatch nu putem sa nu aducem aminte de modele precum VW Golf GTI sau Peugeot 205 GTI, primele sportive din acest segment care au demonstrat ca poti concura cu un BMW fara sa platesti dubu la achizitie.


In urma cu mai bine de doua decenii testam in premiera un Renault Fuego care era echipat cu o motorizare pe benzina de 1.6 litri turbo. Masina aceea care dezvolta o putere maxima de 110 CP a reprezentat in anii 80 prima sportiva compacta realmente capabila a concura cu succes modelele mult mai scumpe ale germanilor de la BMW si Audi.



Anii au trecut si Renault cu ajutorul diviziei sale Renault Sport a dat nastere unor modele teribl de sportive printre care amintim un prim Megane 2.0 Sport care avea in 1998 doar 150 CP insa si un comportament rutier extrem de sportiv datorita unei greutati la gol foarte mici.


Au urmat generatiile Megane II cu toate versiunile sale unde modelul R26 avea sa demonstreze din nou germanilor si de ce si celor de la Mazda cu al lor MPS 3 ca o masina sport trebuie nu doar sa fie puternica ci si sa ofere un comportament sportiv cand mergem cu ea pe circuit.


Megane RS 2013


Masina din acest test drive se numest la fel ca si predecesorii sai, respectiv Megane insa modelul din acest an vine sa ofere clientilor Renault un Megane complet schimbat din punct de vedere al comportamentului. In primul rand noul RS de la Megane are sub capota o motorizare de doi litri turbo care dezvolta o putere maxima de 265 CP.


Acest nou motor permite celui din spatele volanului sa utilizeze masina perfect normal intr-un mediu urban aglomerat precum este Bucurestiul si de ce nu sa expodeze atunci cand masina intra pe un circuit.


Are Megane RS doar 265 CP?


Ei bine dupa ce conduci peste 500 de km noul Megane RS ajungi sa te intrebi daca cumva aceasta masina are doar 265 CP. Noi am incercat modelul si pe circuit si dupa ce am decuplat sistemul ESP putem spune ca motorul nu dezvolta doar 265 CP.


Momentan nu stim exact care este puterea reala a noului Megane RS insa surse afirma ca de fapt modelul daca este pus pe un stand Dyno atinge fara probleme o putere maxima de peste 290 CP in mod normal cu sistemul ESP decuplat.


Asadar, daca vreti sa testati pe viu ce inseamna un Megane RS decuplati sistemul ESP moment cand motorul are o noua harta de injectie a sistemului de control al noului propulsor. 


Megane RS vs Concurenta sa reala


De multe ori am fost pusi in fata realizarii de teste comparative unde criteriul de baza este pretul de achizitie coroborat cu performantele masinii si de ce nu imaginea sa. Acum putem spune fara prea mari probleme ca noul Megane RS are toate sansele de a concura de la egal la egal modele precum Mazda 3 MPS 2013 si de ce nu si gama premiul printre care amintim modele realizate de cei trei din Germania.


Pe primul loc la capitolul concurenti reali se afla BMW Seria 1 F20 echipata cu motorul pe benzina turbo de doi litri al versiunii 125i. Acesta are aceeasi cilindree cu cea a lui Megane RS insa nu dezvolta decat o putere maxima de 218 CP la 5.000 rpm.


Daca ne uitam la capitolul moment motor putem spune ca motorul celor de la Renault Sport arata un cuplu de 360 Nm in timp ce motorul celor de la BMW nu ofera decat 300 Nm. 


Megane RS vs BMW 125i vs Mazda 3 MPS




Dupa ce ne-am uitat la performantele motoarelor nu putem sa nu amintim faptul ca noul Megane RS este capabil de aceasta data sa concureze fara menajamente chiar si cu miticul 3 MPS care a detinut pana nu demult titlul de cea mai puternica masina compacta de serie ( aici nu vorbim de gama exclusivista Golf R sau Focus RS care au preturi de achizitie clar superioare).


Asadar, Megane RS atinge o viteza maxima de 255 km/h si ajunge la 100 de km/h in doar 6 secunde in timp ce modelul BMW 125i atinge doar 245 km/h si 100 de km/h in 6.4 secunde. Singurul concurent real pentru acest Megane RS este Mazda 3 MPS care are o viteza maxima de 250 km/h si ajunge la 100 de km/h in 6.1 secunde.


Pret de achizitie


Aici totul se afla in favoarea lui Megane RS pentru ca daca echipam modelul precum cel din acest test ajungem sa platim doar 25.126 euro cu TVA inclus (pachetul CUP este inclus in pret). De partea cealalta BMW 125i Sport Line costa 33.500 euro cu TVA inclus si lista de dotari standard este clar inferioara modelului Renault.


Mazda 3 MPS are un pret de achizitie de 29.630 euro TVA inclus insa si aici dotarile standard nu se ridica la nivelul francezului.


Asadar platesti 10.000 euro mai putin pentru o masina mai puternica si de ce nu o masina care ofera un nivel al echipamentelor clar superior lui BMW Seria 1. 





Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive megane rs, renault megane rs vs bmw 125i, 0-100 km/h, putere reala megane rs dyno test, consum real benzina, viteza maxima, pret achizitie, portbagaj, tren de rulare, pachet cup, megane rs cup, diferential blocabil cu alunecare limitata, frane sport brembo, tractiune ideala, evacuare meagne rs, megane rs vs mazda 3 mps 2013

CAUTA IN TESTDRIVE