Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu sportivul Ford Focus ST-3 2015- Cel mai economic diesel sportiv al momentului

Spunem atipica pentru ca daca vedem ST pe un Focus trebuie sa tinem cont ca masina aceea poate sa primeasca fara probleme si numele de masina sport, design-ul sau fiind modficat pentru a iesi in evidenta.

DESIGN

Fata de un Focus banal de mare serie un ST are o caroserie care ofera multe elemente schimbate precum un design sportiv al spoilerelor fata-spate si a unei garzi la sol micsorate.

In spate fanii Ford vor recunoaste fara probeme evacuarea sport montata central, sistem care aduce pe langa nota tipica de sportivitate si un sunt aparte chiar daca motorizarea este diesel.

INTERIOR ST 2015

Fata de un Focus normal noul ST are un interior mult mai bine echipate si de ce nu mult mai bine realizat calitativ. Inca din momentul cand deschidem portiera observam faptul ca daca achizitioneze un Focus ST primeste o calitate de fabricatie mult superioara masinii de mare serie.

Interiorul are pe langa volanul sport de mici dimensiuni si scaune semnate de italienii de la Recaro, scaune care ofera o sustinere laterala foarte buna, insa care nu primesc note de top cand mergem cu masina pe distante mari.

Plafonul de culoare neagra si transmisia manuala cu rapoarte scurte fac viata in noul ST exemplara chiar si cand acest model este comparat cu un VW Golf GTD sau Opel Astra GTC CDTI.

MOTORIZARE 2.0 TDCI DE ORIGINE PEUGEOT


Sub capota masinii de fata se ascunde un motor 2.0 TDCI care dezvolta o putere maxima de 185 CP si un cuplu motor de 400 Nm.Acest motor se regaseste pe toata gama Ford, Peugeot si Citroen insa pe noul ST are setari mult mai agresive.

In viata de zi cu zi motorul dezvolta momentul motor liniar si asteptat, insa cand trecem in modul ESP Sport comportamentul motorul se schimba, acesta devenind agresiv si extrem de sportiv.

In comparatie cu un 2.0 EcoBoost de 250 CP motorul diesel este destul de slabut, insa raportul consum-performante reprezinta un punct forte pentru cei care vor sa ruleze cu masina in viata de zi cu zi.

Depasirile sunt foarte bune chiar daca greutatea la gol a lui Focus ST depaseste 1.450 kg, insa momentul motor foarte bun rezolva fara probleme si acest mic inconvenient.

DE CE RECOMANDAM UN FOCUS ST 2.0 TDCI?

Echipa Autolatest a testat pe parcursul a peste 10 ani peste 1.300 de masini, unele slabe, unele de-a dreptul camionesti si unele realmente sportive.

De fiecare daca cand vorbim de o masina sport nu aducem aminte si de consumu real de combustibil pentru ca este normal cine are bani de o asemenea masina are bani si de un consum exagerat.

Exact acesta este motivul pentru care cei de la Ford Europe au dat nastere lui Focus ST DIESEL, iar noi am ales sa mergem intr-un test drive de anduranta prin Romania pentru a vedea cum se comporta o masina sport diesel si la capitolul consum real de motorina.

Rezultatul a fost unul de-a dreptul incredibil, noi reusind sa parcurgem o distanta apreciabila cu sistemul de aer conditionat pornit cu un consum mediu doar de 4.5 litri.


Aceasta performanta este chiar mai buna si decat cea a unui Focus 1.6 TDCI de 115 CP pentru simplu fapt ca Focus ST are 185 CP si nu este greu pentru acest motor sa “miste” economic o greutate de peste 1.4 tone.

Motorul mic are multe de luptat cu greutate la gol de unde si consumul real mai mare de motorina.

CONCLUZII

Toata lumea stie ca motorizarea pe benzina 2.0 EcoBoost de 250 CP este cea mai performanta pe gama Focus, insa un ST diesel ramane un “compromis” dezirabil pentru simplu fapt ca masina aceasta consuma incredibil de putin combustibil si ofera performante de top.

Chiar si pretul de achizitie este usor mai mic, insa acesta nu este un criteriu pentru care cei care alege ST aleg un ST.

PRO

Imagine de marca

Motor diesel performant

Motor diesel extrem de economic

Reprize fulminante 80-140 km/hInterior bun calitativ

Pachet sport cu scaune Recaro complet

Valoare mare de revanzare

 

CONTRA

Greutate la gol mare

Motor diesel performant insa mai slab deca cel al unui BMW 120d

Cutie de viteze exacta insa cu ultimele rapoarte nu suficient de lungi

Scaune sport Recaro bune pentru circuit insa putin recomandate pentru viata de zi cu zi

Imagine in comparatie cu VW Golf 2.0 TDI GTD

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente