rss

Test Drive cu sportivul Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium si cutie 7DCT 2019

Masina de fata a celor de la Hyundai este una cu adevarat surprinzatoare.

Test Drive cu sportivul Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium si cutie 7DCT 2019

Spunem aceasta pentru ca nu vorbim de o versiune Kona EV, ci de un model Kona echipat cu cel mai puternic motor pe benzina si tractiune pe toate cele patru roti.



CAROSERIE


Hyundai Kona este una dintre cele mai importante masini a celor de la Hyundai, in Europa, pentru ca vorbim de un model crossover bazat tehnnic pe o platforma tehnica intalnita si la KIA Stonic, adica masini de generatie noua extrem de bine gandite pentru a concura tot ceea ce arunca pe piata concurenta germana de la VW si Opel.


Inca din primele momente observam faptul ca noul Kona este o masina cu o caroserie destul de mare, care poate concura atat un VW T-Roc cat si un VW Tiguan in versiunea de baza, Hyundai oferind o caroserie cu dimensiuni atipice segmentului crossover compact.



La interior, masina are o pozitie de condus destul inalta, care ofera o vizibilitate foarte buna, insa nu putem sa discutam despre o masina sport.


MOTORIZARE SURPRINZATOARE PENTRU UN CROSSOVER


In urma cu ceva vreme, VW a anuntat ca T-Roc urmeaza sa primeasca o versiune de top, pentru ca germanii nu prea au nici o masina capabila a concura cu acest Hyundai Kona 2019.



Inca din primii km observam faptul ca modelul are sub capota o motorizare extrem de puternica pentru un asemenea model, respectiv un propuslor 1.6 T-GDI cu o putere maxima de 177 CP.


Momentul motor dezvoltat este de 265 Nm si este oferit incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Surpriza este ca motorul lui Hyundai ofera acest cuplu pe o plaja de turatii destul de mare, care duce automat la un comportament rutier surprinzator de sportiv.


COMPORTAMENT RUTIER PENTRU KONA DE 177 CP




Asa cum spuneam mai sus, aceasta masina se prezinta clientilor sai drept un hot-crossover, pentru ca are o putere maxima aproape de 200 CP si o transmisie integrala 4WD extrem de dinamica in comportament.


Pe sosea, in modul normal, noul Kona 1.6 T-GDI se conduce fara prea mari probleme, pentru ca transmisia secventiala 7DCT ofera un comportament fara riscuri.




Cand actionam modul Sport, vedem de fapt adevarata fata a lui Kona T-GDI, pentru ca transmisia 4WD se blocheaza pentru a da soferului cea mai buna aderenta atunci cand atingem 100 de km/h, in mai putin de 8 secunde.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Kona pare la prima vedere o masina cu un design agresiv, insa care "socheaza"atunci cand mergi in modul Sport al transmisiei. Motorul de 177 CP si transmisia 4x4 sunt doua elemente imposibil de atins de catre gama Peugeot, VW sau Opel.



Pur si simplu, Hyundai a dat nastere primului hot-crossover vandut in Europa, masina care trebuie sa ofere o solutie pentru cei care nu vor un "SUV cu tractiune doar pe puntea fata" sau un "crossover 2wd".


 



PRO


Imagine de marca


Motor TGDI de 177 CP


Cutie 7DCT rapida in modul Sport


Singurul crossover 4x4


Reprize de top


Pret de achizitie


 


CONTRA


Tren de rulare cu un dinamism scazut


Consum relativ mare de benzina


Calitate de fabricatie medie






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, test drive Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, drive test Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, 0-100 km/h, consum Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, autolatest Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, essai Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, interior Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, pret Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019, garda la sol, Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium 7DCT 2019 off road

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 5.04.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 5.04.2019 | 12:00 EEST

  Konapct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1591
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)177/5500
Moment motor (Nm/rpm)265/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4165
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1550
GREUTATE (kg)1377
PERFORMANTE V Max (km/h)205
0-100 km/h (secunde)7.9
Consum Mediu (litri)6.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum7
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 12.06.2019 | 12:00 EEST