rss

Test Drive cu surprinzatorul crossover KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP Cutie Manuala 2019

Inchidem acest an cu un test drive care poate parea putin surprinzator, insa noi consideram ca este un test important pentru clientii din Romania.

Test Drive cu surprinzatorul crossover KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP Cutie Manuala 2019

Toti stim ca este frumos sa mergi cu masini premium de peste 360 CP, insa realitatea crunta din Romania este aceea ca soferii au bugete restranse atunci cand vine vorba sa-si cumpere o masina noua, cu garantie.




Exact din acest motiv, noi, cei de la Autolatest, incercam sa testam si masini de baza sau entry-level, pentru ca, de fapt, acestea sunt si cele achizitionate cu miile de catre romani. Cele de peste 90.000 euro sunt prea putine pentru a conta pe aceasta piata.


DE CE STONIC SI DE CE 1.2?


Evident ca daca am alege un Stonic preferat, am spune fara discutii, unul cu motorizarea 1.0 T-GDI de 120 CP si cutia 7DCT, insa motorul de baza al masinii de fata ramane unul care nu trebuie treacut usor cu vederea.



Pentru cei care vor o motorizare extrem de fiabila si care sa mearga fara probleme, chiar si cand masina depaseste celebra garantie de 7 ani sau 150.000 de km, acest 1.2 MPI ramane cu siguranta o solutie! Spune 1.2 pentru ca NU ARE TURBO si pentru CA NU ARE INJECTIE DIRECTA DE BENZINA.


Adica este un motor simplu, fara prea multe sisteme complexe care pot ceda in timp, adica este fara doar si poate, una dintre cele mai FIABILE motorizari ale modelului Stonic.



CUM SE CONDUCE CEL MAI SLAB STONIC?


Inca din primii km am sesizat faptul ca masina este gandita sa fie utilizata 90% din timp in oras si zonele limitrofe, pentru simplul fapt ca transmisia manuala nu are decat 5 trepte.


Este surprinzator sa vedem acest tip de cutie pe o masina 2019, insa daca vei merge cu aceasta in oras, cu siguranta te vei bucura mai mult de cele 5 rapoarte, in comparatie cu o transmisie cu 6 trepte care sunt mult mai apropiate ca sincronizare, adica soferul "munceste" mai mult, in mediul urban.




Pe sosea, cand iesim in afara orasului, observam ca motorizarea aspirata nu ofera prestatii de top, insa reuseste sa se acopere de laude daca totusi tinem cont ca avem de fata un crossover cu o putere maxima doar de 84 CP. 



Daca am putea compara urmatoare motorizare in gama, adica un Stonic 1.0 TGDI de 100 CP, vedem un cuplu motor mai mare insa si o vizibila lipsa a unui cilindru comparativ cu acest 1.2 MPI. 


DE CE STONIC SI NU CAPTUR, SANDERO STEPWAY,  2008 SAU T-CROSS?




Stonic este una dintre surprizele celor de la KIA, care a dat nastere unui crossover veritabil, bazat tehnic pe actuala generatie de citadine Rio, o masina construita doar in Coreea si care ofera un nivel de echipare mult mai bun decat cel al concurentei europene.


Din start, vedem cum noul Stonic are un comportament rutier mult mai dinamic pe sosea decat cel al unui Renault Captur, Peugeot 2008 sau a noului VW T-Cross bazat pe Polo.




KIA a decis ca aceasta gama Stonic sa fie una completa, adica sa fie echipata atat cu motorizari de top precum 1.2 TGDI de 120 CP 7DCT, insa si un diesel 1.6 CRDI extrem de puternic si economic. Chiar si acest 1.2 de baza se prezinta mult mai bine decat oferta europenilor, pentru ca are 4 cilindri si un comportament clasic.



Chiar si fanii Dacia Sandero Stepway vor avea o viata grea cu noul Stonic, pentru ca Dacia continua sa ofere motorul 1.0 SCe de 74 CP cu un pret de achizitie mult prea apropiat de masina celor de la KIA Motors.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


De fiecare data cand vine vorba de un model Stonic, venim si spunem ca aceasta masina poate sa constitue o solutie pentru cei care vor sa-si cumpere un Ceed sau chiar si un Sportage entry-level.


Adica, daca tot vrei o masina KIA si singura solutie este un Ceed Best, atunci cu siguranta poti vedea din acest Stonic 1.2 o alternativa, pentru ca are o garda la sol mai mare si, in timp, cu siguranta urmeaza sa benefecieze de o valoare de revanzare mult mai buna.



Daca te-ai uitat spre un Sportage cu tractiune pe puntea fata si motorizarea de baza, atunci un Stonic 1.0 TGDI cu transmisie automata si mult mai multe echipamente, poate sa reprezinte de asemenea o solutie la fratiorul mai mare.


Noi spunem ca, decat sa conduci o masina mare cu putine dotari, mai bine sa conduci o masina putin mai mica insa cu multe elemente optionale care o sa-ti faca viata mult mai frumoasa.



Stonic se vinde in Europa drept o solutie eleganta pentru orice crossover de clasa mica, adica o masina care poate sa iasa si in afara soselei, insa sa ofere si un spatiu interior foarte bun.


Cat despre fiabilitate, motorul de fata si emblema Made in Coreea sunt doua elemente care reprezinta o garantie suficienta pentru a detine acest vehicul, chiar si cand acesta depaseste 10 ani de existenta sau 200.000 de km la bord!



PRO


Imagine de marca


Fabricat in Coreea


Garda la sol foarte mare


Calitate de fabricatie mult peste oferta europenilor


Motor 1.2 MPI clasic si fara batai de cap


Consum bun de benzina atunci cand mergi regulamentar


Valoare mare de revanzare fiind un crossover



CONTA


Lipsa unei transmisii manuale cu 6 trepte


Versiunile de echipare de top relativ scumpe la achizitie


Lipsa optiune transmisie AT6 sau 7DCI pentru motorul de baza


 






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP 2019, drive test KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP 2019, review KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP 2019, consum KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, pret KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, fisa tehnica KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, garda la sol KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, kia ceed best vs KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, kia sportage 1.6 gdi vs KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, vw t-cross vs KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP, renault captur 2020 vs KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP 2020

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 18.12.2019 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 18.12.2019 | 12:00 EET

  STONICpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1248
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)84/6000
Moment motor (Nm/rpm)122/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4140
LATIME C(mm)1760
INALTIME(mm)1485
GREUTATE (kg)1045
PERFORMANTE V Max (km/h)165
0-100 km/h (secunde)13.2
Consum Mediu (litri)5.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum8
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 22.05.2020 | 12:00 EEST