rss

Test Drive cu surprinzatorul Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017-Toyota Aygo are mari probleme

Citroen C1 generatia II, este una dintre cele mai putin cunoscute modele din clasa mica, pe soselele din Romania.

Test Drive cu surprinzatorul Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017-Toyota Aygo are mari probleme

De vina este, poate, doar avantul celor de la Toyota cu al lor Aygo, un best seller pentru firmele de distributie si catering din marile orase.



Insa chiar si asa, Citroen vine in acest an cu o noua generatie de citadine, realizata impreuna cu cei de la Toyota, in uzinele din Franta.


Diferenta dintre un C1 si un Aygo este, pe langa pretul de achizitie mult mai mic si o gama de motorizari mult mai vasta pentru masina celor din Hexagon.


CAROSERIE


Noul Citroen C1 generatia II, este o masina moderna, care nu are nimic de ascuns fiind gandita pentru a avea un mijloc de transport funky in marile orase din Europa.



Spunem fara nimic de ascuns, pentru ca si de aceasta data, C1 da dovada de un design neconventional, cu lipsa totala a hayon-ului si multe elemente la interior care ne duc cu gandul spre masinile de acum multi ani.




Fanii vor spune ca modelul de fata debordeaza in functionalitate si noi nu putem sa-i contrazicem, pentru simplul fapt ca PSA a realizat impreuna cu Toyota, masina citadina perfecta. Nu costa mult, are motorizari doar pe benzina si un comportament rutier extrem de dinamic.


Aici, si fanii Dacia vor spune ca pentru acesti bani pot sa-si cumpere lejer un Sandero, insa modelul romanesc este greoi, are un motor mult mai slab si afiseaza un consum real mult mai mare, in mediul urban.


MOTORIZAREA PURETECH CARE PUNE "CU BOTUL PE LABE" MODELUL AYGO


Sub micuta capota a francezului, se ascunde noul motor cu 3 cilindri in linie de 1.2 litri din seria Puretech, motor care dezvolta aici o putere maxima de 82 CP.



Ei bine, noi ne-am mai intalnit cu acest motor pe gama Peugeot 2008 AICI si putem relata faptul ca PSA a facut o treaba de minune cu aceasta motorizare.


In lipsa versiunii Turbo cu injectie directa de 110 CP, avem de fata un motor clasic cu injectie multipunct, care iubeste turatiile de top, zona unde si ofera cele mai bune prestatii in orase.



Sa mergi cu acest model de 82 CP, in comparatie cu Toyota Aygo de 69 CP, este ca si cum am compara un model de acum doua decenii cu unul din prezent. Masina celor de la Citroen este mult mai performanta decat cea a japonezilor, acest lucru fiind vizibil la capitolul 0-100 km/h, unde C1 este mai rapid cu 3.5 secunde.


Chiar si la capitolul viteza maxima, C1 este o masina mult mai rapida, francezul fiind capabil sa atinga 175 km/h, in timp ce Toyota se limiteaza la o viteza de 159 km/h.




Pe scurt, cand vorbim de un C1 echipat cu aceasta motorizare Puretech, vorbim de fapt cu cel mai performant model din segmentul sau, cu un pret de achizitie mai mic de 8.000 euro cu toate taxele incluse.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Noul Citroen C1 este una dintre cele mai bune modele din segmentul din care face parte, pentru simplul fapt ca are cel mai bun motor pe benzina, are un pret de achizite care deranjeaza si fanii Dacia si ofera prestatii reale incredibil de bune, pe sosea.


Consumul real intr-un Bucuresti normal de aglomerat, este de 6.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra perfect normala in aceasta situatie.


Reprizele fulminante a micutului C1 inca socheaza participantii din trafic, noi spunand ca atinge o viteza de 100 km/h in cea de-a doua treapta a cutiei de viteze!



PRO


Imagine de marca buna


Cel mai bun motor pe benzina din segment


C1 Puretech superior din toate punctele de vedere unei Toyota Aygo


Motor cu distributie pe lant


Reprize reale foarte bune


Consum mult mai bun decat al versiunii de 1 litru Toyota


Instalatie de aer conditionat automata eficient


Citadina cu care poti sa iesi fara probleme si in afara orasului


 


CONTRA


Lipsa sistem de navigatie si senzori de parcare


Lipsa cutie automata pentru 1.2 Puretech


Valoare mica de revanzare comparativ cu Aygo






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, drive test Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, test ro Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, toyota aygo vs Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, vw up 1.0 mpi vs Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, seat mii vs Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, dacia sandero 1.0 sce vs Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, skoda citigo 1.0 mpi vs Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, review Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017, 0-100 km/h, psa 1.2 puretech mpi engine, essai romania Citroen C1 1.2 Puretech 82 CP SHINE 2017

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 25.11.2017 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 25.11.2017 | 12:00 EET

  C1pct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)1199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)82/5750
Moment motor (Nm/rpm)1163/2750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3440
LATIME C(mm)1630
INALTIME(mm)1465
GREUTATE (kg)840
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)11.0
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu8
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard8
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize10
Consum9
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 26.11.2017 | 12:00 EET