rss

Test Drive cu surprinzatorul crossover Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G122 M-Hybrid 122 CP 2019

Spunem surprinzatoare, pentru ca acum vedem cum arata atacul celor de la Mazda, in cele mai disputate segmente auto din Europa.

Test Drive cu surprinzatorul crossover Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G122 M-Hybrid 122 CP 2019

Daca pana acum puteam alege doar un model CX-3, bazat tehnic pe micutul 2, sau un CX-5 de clasa compacta superioara, cei de la Mazda au ales sa puna in joc, in Europa, un nou segment auto.




Este vorba de gama crossover compact, care se bazeaza tehnic pe noua generatie de modele Mazda 3, una dintre cele mai importante masini compacte din lume, la capitolul vanzari.


CE REPREZINTA NOUL CX-30 2019?


La aceasta intrebare se raspunde simplu, prin compararea lui CX-30 cu adversarii sai directi, care sunt Renault Kadjar, Opel Grandland X, Peugeot 3008 sau VW T-ROC.



Daca vrei un crossover cu un design premium si cu o tehnologie de top, trebuie neaparat sa mergi cu noul CX-30, o masina surprinzatoare chiar si cand este comparata cu una din segmentul premium si aici amintim noile BMW X2, Mercedes GLA sau Audi Q3.


Pur si simplu, Mazda a dat nastere unei masini care cu greu te poate face sa spui ca arata ciudat sau ca motoarele sale sunt discutabile cu putere sau consum real, in Romania.


DESIGN




Unul dintre cele mai importante detalii, care fac de obicei ca Mazda sa vanda foarte usor o masina, este componenta design, loc unde de mai bine de 10 ani masinile japoneze exceleaza si dau clasa chiar si marcilor renumite din Italia, precum Alfa Romeo.



Exact aici vine Mazda si ofera un CX-30 mult mai atragator decat un T-Roc de la VW sau Grandland X de la Opel, masini care par extrem de banale cand sunt alaturate jaonezei de fata.



Masina aceasta arata foarte bine din orice punct este privita!


CUM SE CONDUCE NOUL CX-30?


Inca din primii km am observat faptul ca noul crossover are o platforma tehnica de la compacta Mazda 3, adica una extrem de bine gandita, pentru a face fata chiar si unor motorizari mult mai puternice, care cu siguranta se vor vinde pe piete precum cea din Japonia sau SUA.



Pe sosea, convietuirea cu noul CX-30 este aproape la fel de eleganta precum cea a unui BMW X2, lucru greu de spus daca nu uitam ca noul X2 ramane cel mai sportiv crossover compact din Europa.




Ei bine, Mazda de fata se apropie foarte mult de latura dinamica a lui BMW si confortul general al unui Mercedes GLA, detalii foarte importante pentru cei care nu vor sa plateasca 45.000 euro pe o masina premium si se pot indrepta spre o Mazda cu un nivel de echipare de top, insa si cu un pret in medie cu 15.000 euro mai mic.



Poate singurele critici aduse se regasesc la trenul de rulare, care nu filtreaza foarte bine denivelarile scurte din asfalt, tipice soselelor din Romania, insa si aici cei de la Mazda vor spune ca nu construiesc masini pentru tari cu infrastructura subdezvoltata.


CE SE GAESTE SUB CAPOTA?


Pentru fanii Mazda, motorizare clasica 2.0 Skyactiv G de 122 CP este motorul ideal, pentru ca nu are un pret foarte mare la achizitie si pentru ca are performante doar usor mai slabe decat cele ale unei versiuni de 150 CP.



In realitate, vedem totusi ca pe noul CX-30 motorizarea de baza este recomandata doar celor care nu doresc neaparat performante de top, pentru ca masina are o greutate mai mare fata de cea a unui 3. 


Intr-un trafic din Bucuresti extrem de aglomerat, observam faptul ca motorizarea cu raport de compresie mare a celor de la Mazda, se descurca de minune, atat cand vorbim de reprize, cat si in special cand vorbim de consum de benzina.




In acest regim de trafic, sistemul stop&start este mult mai eficient decat cel al unei motorizari de cilindree mica turbo, respectiv masina are un consum mediu doar de 10 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. Atunci cand iesim in afara orasului, consumul scade pana undeva in zona de 5.5 litri, cifra foarte buna, pentru ca aici totusi vorbim de un motor de cilindree mare, pe un crossover de clasa compacta.


DE CE MAZDA CX-30 SI NU VW, OPEL SAU MARCI EUROPENE?


La aceasta intrebare cel mai bine poate raspunde un sofer de Mazda, insa noi ne adresam si celor care conduc alte marci, in special europene si putem spune ca avem de fata o masina care, cu siguranta, urmeaza sa fie un best-seller european.



In afara de design-ul atragator sau de celebra culoare rosie, care este specifica marcii Mazda, modelul de fata are o componenta tehnologica de top.


Este construita, in primul rand, in Japonia de catre muncitori japonezi, are un motor pe benzina FARA PROSTII PRECUM TURBO si are O CILINDREE MARE. Aceste detalii vor permite proprietarului de CX-30 sa parcurga peste 250.000 de km fara probleme, cu un consum real mult mai mic decat cel al motoareleor cu 3 cilindri turbo.




O alta caracteristica care promite ca aceasta masina sa fie una de top, este calitatea de fabricatie, care in multe zone la interior rivalizeaza cu ceea ce gasim intr-un BMW sau Mercedes, lucru destul de important pentru cine vrea sa plateasca peste 25.000 euro pentru un crossover modern.



PRO


Imagine de marca


Motor Skyactiv G rafinat si economic


Motor care NU ARE TURBO sau 3 CILINDRI!


Consum foare bun in Bucuresti


Calitate de fabricatie


Valoare mare de revanzare


Interior cu un design premium


 


CONTRA


Lipsa cutie automata pe versiunea de fata


Pret destul de mare al versiunilor de top






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Mazda CX-30 Skyactiv-G122 M-Hybrid 122 CP 2019, drive test Mazda CX-30 Skyactiv-G122 M-Hybrid 122 CP 2019, consum Mazda CX-30 Skyactiv-G122 M-Hybrid 122 CP 2019, pret oferta, review, autolatest, testeauto, opel grandland x vs Mazda CX-30 Skyactiv-G122 M-Hybrid 122 CP 2019, vw troc vs Mazda CX-30 Skyactiv-G122 M-Hybrid 122 CP 2019, kia xceed vs Mazda CX-30 Skyactiv-G122 M-Hybrid 122 CP 2019

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST

  CX-30pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)122/6000
Moment motor (Nm/rpm)213/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4395
LATIME C(mm)1795
INALTIME(mm)1540
GREUTATE (kg)1295
PERFORMANTE V Max (km/h)186
0-100 km/h (secunde)10.6
Consum Mediu (litri)6.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET