Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu ultimul Jeep Grand Cherokee din era Mercedes! V6 CDI 3.0 218 CP

In ciuda faptului ca aceasta masina se afla la sfarsitul vietii marele sef de trib inca continua sa reprezinte o masina extrem de atragatoare pentru cei care doresc un mastodont de peste doua tone capabil sa mearga relativ lejer si in orasele aglomerate dar si pe crestele muntilor

Jeep in segmentul premium

Modelul Grand Cherokee se afla in acest segment inca din momentul cand pe piata existau doar trei modele premium printre care enumeram doar Range Rover-ul II si marele Land Cruiser HDJ80. Asadar, cand vine vorba de acesta nisa auto in care performantele off-road sunt combinate cu dotarile preimum, Jeep Grand Cherokee este unul dintre primii vizati pentru orice comparatie. In ciuda unei cariere vaste ca SUV de lux marca americana a inceput de ceva vreme sa aibe o concurenta deosebit de acerba pe aceasta nisa datorita aparitieie SUV-urilor de lux care mizeaza in mare parte doar pe un comportament rurtier eficient pe sosea si un lux de cel mai mare nivel. Aici putem sa enumeram modele precum BMW X5, noul Mercedes ML, Audi Q7 sau Lexus RX.

Capabilitati off-road

Daca ne ne raportam putin la modelele enumerate mai sus putem sa tragem conculzia ca aceasta concurenta sta foarte slab la capitolul off-road veritabil deoarece aceste masini dispun de caroserii autoportante si punti independente. Mai mult, un SUV de lux modern nu mai are nici macar reductor pentru ca mersul pe sosea nu necesita acest ingredient dedicat in totalitate mersului pe munti.

Pentru a nu-si face fanii adevarati sa renunte la marca americana Jeep a creat acest Grand Cherokee asemenea predecesorilor sai, adica a dotat masina cu un reductor clasic si punti motoare heavy-duty pentru mersul impatimitilor pe drumuruile neasfaltate.

In acest moment un Grand Cherokee are drept concurenti doar modele precum Land Rover Discovery III HSE, Toyota Land Cruiser 90 sau gama Ssangyong Rexton II.

Mentionam aceasta concurenta deoarece aceste masini sunt singurele care fac fata fara probleme mersului off-road datorita utilizarii unui sasiu separat si a casetelor de reductie clasice.

Echipamente

Pentru cei care sunt sceptici trebuie sa enumeram cateva din dotarile standard ale masinii:

Air Bag-uri frontale, Next Generation, Multistage
Air bag-uri laterale tip cortină
ABS
ESP cu control antiderapaj al tracţiunii
BAS – asistenţă la frânarea de urgenţă
Climatizare automată cu 2 zone
Coloană volan reglabilă pe înălţime şi adâncime
Computer de bord
Cruise control
Faruri cu aprindere automată
Geamuri acţionate electric – sistem “one touch” la şofer şi pasagerul din dreapta
Grila radiator cromată
Închidere centralizată cu telecomandă
Jante – 17×7.5 aluminiu
Norme poluare EURO 4
Oglinzi retrovizoare exterioare multifuncţionale, cu memorie, degivrabile, reglabile şi rabatabile electric
Pedalier ajustabil electric cu memorie
Proiectoare de ceaţă
Radio AM/FM DVD HDD MP3 RDS compatibil camera video pentru asistenţa la parcare
Sistem acustic cu 6 difuzoare
Sistem de alarmă (protecţie pentru uşi, capotă şi portbagaj)
Sistem activ de tracţiune Quadra-Trac II 4WD
Sistem de asistenţă la coborarea pantelor

Motorizare

Sub capota se ascunde un propulsor de origine Mercedes cu 6 cilindri in V. Acesta este de fapt aceelasi motor care se regaseste si pe modelele Mercedes E320 CDI sau Mercedes ML 320 CDI.

In ciuda faptului ca pentru modelul american Jeep puterea maxima este redusa usor pana la un nivel de 218 CP, momentul motor de 510 Nm este in continuare unul dintre cele mai bune din segment.

Din punct de vedre al performantelor modelul Jeep GC continua sa fie o masina eleganta care in schimb nu poate sa concureze de la egal cu marile V8-uri diesel de la Mercedes sau Toyota.

Modelul din test a fost echipat cu ultima cutie de viteze automata cu 5 rapoarte Auto Stick, transmisie care face casa buna cu sistemul de traciune integral permanent Quadra Drive II.

Cine doreste poate sa duca aceasta masina lejer si in mediul off-road unde reducatorul permite marelui sef de trib sa aibe un comportament mai mult decat admirabil.

PRO

Imagine de marca buna, performante de top, diesel Mercedes, cutie Mercedes, reductor eficient, tren de rulare confortabil

CONTRA

Diesel bun insa gurmand, schimbare de generatie inevitabila, pret mare de achizitie 2010 (44.000 euro TVA inclus), spatiu mic pentru pasagerii din spate.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente