rss

Test Drive cu ultimul Ssangyong Rexton II

Prima si cea mai importanta intrebare pe care o adresam celor care citesc aceste randuri este de ce cumpara germanii atat de multe modele Ssangyong?

Test Drive cu ultimul Ssangyong Rexton II
Raspunsul vine repede si anume pentru ca Ssangyong este singurul constructor din lume care inca utilizeaza motoare diesel si transmisii automate de provenienta Mercedes.

Si pentru ca nu este frumos sa ne oprim aici mentionam ca aceste motoare si transmisii provin din acele Mercedes-uri din anii 90 care au demonstrat cel mai ridicat nivel de fiabilitate din intreaga istorie moderna a marcii germane.

Despre aceast marca o sa veniti sa ne spuneti ca este deja falimentara, insa situatia coreenilor nu este chiar atat de sumbra.

Spunem aceasta deoarece Ssangyong este de fapt cel mai vechi constructor de automobile din indepartata Coree de Sud, marci precum KIA, Hyundai sau Daewoo aparand cu mult mai tarziu. Ssangyong este singurul constructor din Asia care are in gama doar automobile de teren 100%.

Masinile Ssangyong nu sunt deloc SUV-uri cum ar vrea unii sa creada. Fie ca este vorba de Actyon, Kyron sau Rexton, toate Ssangyong-urile beneficiaza de un sasiu si reductor pentru demultiplicarea vitezelor transmisiei.

Musso..Rexton si acum Rexton II!

Chiar daca la prima vedere acest Rexton este asemanator cu versiunea de dinainte de facelift, in realitate noul Rexton are atat de multe schimbate incat noi consideram ca acesta poate reprezenta o noua generatie.

Pentru a demonstra cele mentionate mai sus argumentam prin simplu fapt ca acest Rexton II sau XVT este primul Ssangyong din istorie care beneficiaza de o transmisie integrala permanenta.

Aceasta se bazeaza pe un convertor de cuplu care transfera puterea spre rotile care au nevoie in cel mai scurt tip. Fata de vechiul Rexton I care functiona 90% din timp in format 2WD (doar tractiune spate) si cand era necesar se putea cupla si puntea fata, acest XVT ofera un comportament rutier mult mai sigur pe soselele inzapezite sau cand se circula in conditii de precipitatii puternice.

Capabilitati oof-road

Fata de modelul precedent noul Rexton XVT are usor diminuate performantele off-road datorita lipsei reductorului cu demiltiplicarea 4LOW, insa daca chiar va pereceti marea majoritate a tipului pe macadam puteti sa achizitionati versiunea mai slaba de 165 CP care continua sa beneficieze de ajutorul unui reductor.

Tren de Rulare

Comportamentul unui Ssangyong pe sosea este de-a dreptul camionesc prin asistarea excesiva a directiei ( mentalitate imprumutata de la Mercedes clasa S din anii 90) si printr-o suspensie setata spre confort.

Insa chiar si asa, noul Rexton XVT beneficiaza de o punte spate multi-link fapt care permite celui de la volan sa abordeze anumite viraje destul de rapid. Acest comportament revizuit al trenului de rulare este cel mai mare avantaj al noii versiuni.

MOTORIZARE-Mercedes Benz

Sub capoata masiva a coreeanului se ascunde ca si pana acum un campion al durabilitatii si al rafinamentului, respectiv agregatul cu 5 cilindri in linie de 2.7 litri de factura Mercedes. Acesta dezvolta o putere maxima de 186 CP si un moment motor de peste 400 Nm incepand cu o tuaratie de 1.800 rpm. Acesta se gaseste in prezent in comparatie cu propulsoarele concurentei in gama de top atat ca putere cat si ca performante.

Pur si simplu motorul lui Rexton de 186 CP este mult mai puternic si echilibrat decat sa zicem un trei litri de 172 CP gasit sub capota unei Toyota Land Cruiser sau un 2.5 litri dCI al unui Nissan Pathfinder.

Cheia succesului masinii de fata se numeste transmisia automata T-Tronic cu 5 rapoarte produse sub licenta Mercedes Benz. Pe scurt daca cumva ati condus un Mercedes clasa S W140 din anii 90 atunci cu siguranta intelegeti despre ce vorbim.

Aceast cutie de viteze schimba atat de fin incat nici nu mai conteaza ca are doar cinci rapoarte.

De asemena soferul poate schimba treptele cu ajutorul unui joystick de pe maneta schimbatorului sau cu ajutorul a doua clapete montate pe volan.

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 26.10.2010 | 02:58 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 26.10.2010 | 02:58 EEST

  REXTONpct
MOTOR/ENGINE MOTORL5 Diesel
CAPACITATE (cmc)2696
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)186/4000
Moment motor (Nm/rpm)402/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4720
LATIME C(mm)1870
INALTIME(mm)1830
GREUTATE (kg)1970
PERFORMANTE V Max (km/h)181
0-100 km/h (secunde)11.1
Consum Mediu (litri)9.2
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)28.000
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum5
Tractiune9
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST