rss

Test Drive Dacia Duster 4x4 1.5 dCI 110/ "Locomotiva" Industrie auto romanesti devine 4x4!

Dacia a devenit in 2010 un fenomen global nu doar unul continental.

Test Drive Dacia Duster 4x4 1.5 dCI 110/
Spunem aceasta deoarece brand-ul romanesc de automobile s-a transfomat in 10 ani dintr-o firma necunoscuta si falimentara intr-una care impune respect peste hotarele tarii.

Daca ne gandim mai bine putem spune ca Dacia a devenit singurul brand de tara real, marci precum Petrom, Hagi sau Nadia s-au stins incetul cu incetul.

Acum, cand un german vorbeste despre Romania se gandeste automat la Dacia. Ce este si mai imbucurator este faptul ca Dacia a castigat peste hotare dreptul de a avea o imagine mai buna chiar si decat englezescul Dracula Of Transilvania.

Cheia succesului Automobile Dacia a reusit sa devina un brand auto de talie mondiala datorita faptului ca a dezvoltat o masina ieftina in momentul cand toti ceilalti constructori auto au mizat pe masini cat mai scumpe pentru o marja mai mare de profit!

Daca in urma cu 10 ani cineva spunea ca o marca europeana urmeaza sa construiasca o masina de 15.000 DM cu aer conditionat si dublu airbag era catalogat drept nebun. Realitatea a demonstrat clar ca baietii cu imaginatie si curaj nu se afla in Germania, Italia sau Japonia. Acestia au sediul general la Paris si se numesc Renault.

Visul lui Schweitzer 1999

Omul care a avut ideea si a pus-o in practica se numeste Louis Schweitzer, fostul director al Regiei Renault, persoana care trebuie sa fie ridicat la rangul de vedeta in Romania.

Nu Goshn sau Fourmont au avut ideea Logan-ului ci Schweitzer. In aceasta ecuatie nu tebuie uitat primarul Pitestiului si Constantin Stroe sufletul marcii romanesti.

Acestea sunt persoanele care au gandit Dacia moderna si care au pus bazele fenomenului continental numit Logan.

Despre Duster 2010

Noi romanii suntem un popor cu putine idealuri la capitolul personalitate deoarece judecam, jignim si de cele mai multe ori catalog produsele romanesti drept unele de mana a doua.

Datorita acestei mentalitati Dacia a avut si are un succes de proportii in tarile din afara Romaniei. Cand un sofer roman este intrebat de masina romaneasca acesta aduce in prin plan faptul ca este slaba, costa mult si prefera sa-si cumpere un second hand TDI Made in Germany.

Cand un german sau un olandez sunt intrebati de masinile Dacia acestia ofera explicatie clara de nu si-ar cumpara un VW Golf cu 150.000 km la bord si ar alege oricand un Logan MCV nou nout din showroom cu garantie de 4 ani.

Acelasi lucru se intampla in prezent in Romania si cu noul produs al celor de la Dacia respectiv noul SUV compact Duster.

Spunem SUV compact deoarece aceasta masina face parte dintr-un segment clar al clasei SUV, deci o comparatie cu un Land Cruiser sau cine stie ce Lincoln Navigator nu-si are locul.

Si de aceasta data cei de la Dacia au reusit sa produca o masina bomba pentru piata auto din Europa. Pentru a intelege impactul creat de acest Duster trebuie sa spunem ca pana ieri daca vroiai un SUV diesel cu tapiterie de piele trebuia sa platesti peste 35.000 euro!

Aici vorbim evident de cele mai ieftine SUV-uri de pe piata precum Toyota RAV4 sau Nissan Qashqai. Revolutie integrala! Asadar cei de la Dacia au zis ca trebuie sa produca o masina cu tractiune 4x4 care sa coste in medie 15.000 euro si sa aibe o motorizare diesel.

Rezultatul se numeste Duster, SUV care a reusit deja sa detroneze pe piata din Germania modele precum Skoda Yeti sau Suzuki SX4.

Vanzarile foarte bune se datoreaza unui concept extrem de original care ofera o tractiune 4x4 nepermanenta, capabilitati off-road reale si un pret de achizitie din clasa unui VW Polo TDI!

Concluzie

Asa cum vorbeam in urma cu 5 ani cand am testat in premiera pe atunci noua Dacia Logan dCi de 65 CP si spuneam ca aceasta masina o sa devina LOCOMOTIVA INDUSTRIE AUTO din Romania, aceelasi lucru putem sa-l spunem si acum despre acest Duster.

Masina are mai multe avantaje decat dezavantaje, iar pretul de achizitie extrem de permisiv pentru o astfel de masina polivalenta prezice un viitor stralucitor pentru pitesteni!

Cat despre mentalitatile romanesti credem ca trebuie sa se mai nasca o generatie de cetateni pentru a scapa de compexul produsului Made in Romania!

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.12.2010 | 06:56 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.12.2010 | 06:56 EET

  DUSTERpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)109/4000
Moment motor (Nm/rpm)240/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4315
LATIME C(mm)1822
INALTIME(mm)1625
GREUTATE (kg)1350
PERFORMANTE V Max (km/h)168
0-100 km/h (secunde)12.5
Consum Mediu (litri)5.6
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)17.900
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare7
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET