rss

Test Drive Dacia Lodgy 1.5 dCI 90 CP 5 locuri- From Africa with love

Masina din aceasta saptamana in rubrica test drive se numeste Dacia Lodgy, un MPV de clasa compacta care a starnit multe controverse atat in Romania cat si in Europa de Vest.

Test Drive Dacia Lodgy 1.5 dCI 90 CP 5 locuri- From Africa with love

Spunem aceasta deoarece Lodgy nu este doar un model nou al celor de la Dacia ci pur si simplu un nou brand auto care vine sa ofere clientilor din Europa o optiune la masinile MPV din clasa compacta, masini de familie foarte eficiente insa care de cele mai multe ori au un pret de achizite destul de mare.


Un astfel de exemplu este dat de modele precum Renault Grand Scenic, VW Touran sau Ford C-Max, masini foarte bune din toate punctele de vedere cand vorbim de spatiu interior sau habitabilitatea celor 5 sau 7 pasageri insa care au un pret de achizitie de peste 20.000 euro cu toate taxele incluse. Oficial daca ne configuram un astfel de model observam foarte repede ca daca alegem din lista de optionale ajungem sa depasim in multe cazuri chiar si suma de 25.000 euro pentru modelul dorit.


Ei bine pentru cei care doresc o masina spatioasa care sa poata parcurge distante mari cu pana la 7 pasageri insa care sa coste sub 20.000 euro constructorul roman Dacia a pus la punct o strategie clara pentru dezvoltarea modelului care avea sa se numeasca Lodgy.



Pitestenii au mai incercat sa realieze un MPV in era cand brandul nu era detinut de catre cei de la Renault, iar rezultul a fost de fapt o Dacia Nova cu o caroserie mult mai inalta. Design-ul conceptului celor de la Dacia din anii 1997 nu era deloc placut la vedere fapt pentru care noul brand Dacia detinut de Renault a renuntat repede la aceasta posibila masina.


Acum dupa mai bine de un deceniu din momentul achizitie de catre Renault Dacia ofera in premiera pentru clientii din Europa noul Lodgy, o masina de familie care se integreaza atat in segmentul compact clasic cat si in cel MPV.


Spunem de fapt ca aceasta masina este un "hibrid" pentru ca dispune de o caroserie atipica masinile normale prin simplu fapt ca nu este un full size MPV pentru ca nu dispune de portiere culisante in spate insa are o caroserie care de multe ori depasete un MPV clasic la capitolul dimensini.


CAROSERIE


La prima vedere noua Dacia Lodgy starneste mahnire pentru ca din punct de vedere al designului se observa clar cu inginerii au trasat liniile caroserie. Acestia au facut un compromis prin realizarea unei masini cat mai inalte cu putinta din dorinta de a avea un spatiu interior foarte mare insa nu au calibrat corect liniile caroserie cu dimensiunea anvelopelor.



Pur si simplu masina aceasta ar putea sa fie "incaltata" cu jante cu o dimensiunea mai mare fara prea mari probleme. Chiar si asa, acest compromis a fost realizat pentru a da celor din interior cel mai mare spatiu din segment.


Odata urcati la bord ne-am amintit repede de senzatiile spatiale oferite de testul cu Ford-ul Transit Connect 1.8 TDCi testat de echipa Autolatest AICI, masina care a fost realizata doar pentru a avea un spatiu interior cat mai mare.
Si in Lodgy persista aceeasi senzatie de spatiu, distanta dintre capetele pasagerilor si plafonul masinii permitand fara probleme unui mexican sa parte la volan un sobrero de toata frumusetea. 


Lasand gluma la o parte spunem fara nici un menajament ca Dacia Lodgy este mult mai spatioas decat un Grand Scenic, un VW Tiguan sau Opel Combo, detaliu care trebuie sa-i puna pe ganduri pe acesti constructori.


Lodgy exista pe piata si se comercilizeaza cu succes deoarece exista clienti care nu doresc o masina foarte scumpa din gama plus 20.000 euro ci care doresc doar un monovolum suficinet de spatios pentru 7 pasageri la un pret de achizitie mult mai mic.


MOTORIZARE


Sub capota Daciei Lodgy se ascunde in premiera o noua versiune a motorului diesel 1.5 dCI . Aceasta dezvolta o putere maxima de 90 CP si 220 Nm, propulsor care a trecut la un alt nive de rafinament fata de cel al versiunilor 1.5 dCI de 70 sau 85 CP.



Injectia sa a fost complet schimbata iar turbina este de factura noua de unde si momentul motor de 220 Nm disponibil incepand cu o turatie de 1.750 rpm.


Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte care este parca imprumutata de la vechiul Megane 1.5 dCI si 105 CP, cutie care este calibrata perfect cu performantele motorului.


De fapt aceasta transmisie permite soferulul unui Lodgy sa parcurga distante foarte mari in regim de autostrada unde acum turometrului nu sare de 2.500 rpm la o viteza constanta de 130 km/h.


Consumul real a masinii din acest test drive a fost de 5.4 litri in mediul urban si aproximativ 7.5 litri intr-un oras precum Bucurestiul.


COMPORTAMENT RUTIER


Cea mai placuta surpriza a masinii de fata este de fapt noua platforma a celor de la Dacia, plaforma comuna intre Lodgy si Dokker si care ofera un comportament rutier mult mai rafinat decat la modelele Logan sau Logan MCV. Masina de fata are un comportament rutier mult mai exact decat cel al unui MCV pentru ca dispune de o garda la sol mai mica si de o setare complet diferita a trenului de rulare.



Pentru cei sportivi trebuie sa spunem ca noul Lodgy se aseaza mult mai bine in virajele luate cu viteza, insa nu trebuie totusi sa uitam ca masina de fata nu este una sportiva.


PLANSA DE BORD


Daca cei de la Dacia utilizeaza o noua platforma tehnica trebuie spus ca acestia au dezvoltat si o noua plansa de bord. Aceasta este realmente masiva si se integreaza perfect in segmentul masinilor MPV.


Fata de cea a masinilor Dacia de pana in prezent bordul lui Lodgy este oferit in doua culori si este asamblat corect. Calitativ nu trebuie sa ne asteptam la materiale de top pentru ca vorbim de cel mai ieftin MPV de pe piata si aceasta reducere de costuri trebuie sa se vada undeva totusi.



Consola centrala utilizeaza aceeleasi comenzi pentru instalatie de aer conditionat, detaliu care din pacate este oarecum criticabil pentru o masina de factura noua. Butoanele rotative ale climatizarii sunt usor accesibile insa parca am fi vazut aici o instalatie de aer conditionat manuale dintr-o generatie mai veche Renault.


Sistemul audio este la randul sau nou si utilizeaza o configuratie 2DIN, si in afara de aceasta este unul neasteptat de bun. Muzica noului radio CD Dacia se aude mult mai clar decat pana acum fapt care aduce in prim plan evolutia marcii Dacia la capitolul multimedia.



Cine doreste poate sa-si aleaga din lista de optiuni noul sistem de navigatie MediaNav semnat de cei de la LG. Acesta din urma este cel mai ieftin din Europa si ofera o acuratete a hartilor cu Romania superiora multor alte sisteme concurente care sunt oferite la un pret de achizitie de peste 700 euro.


PRO


Spatiu interior foarte mare


acces foarte bun la interior


scaun reglabil pe inaltime la sofer


sistem audio foarte bun


cel mai bun sistem de navigatie sub 700 euro


comportament rutier neasteptat de exact


motor dCI economic si performant


CONTRA


pretul de achizitie nu este chiar asa de mic pentru versiunea de top


hayon de mari dimensiuni greu de accesat in spatiile urbane


garda la sol mica


valoare mica de revanzare


nu mai este Made in Romania!




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive dacia lodgy, drive test, review, test in ro, primele impresii, off road lodgy, 0-100 km/h, consum lodgy dci, oferte dacia lodgy, spatiu interior, acces locuri spate, made in africa, maroc, dacia made in maroc, garda la sol, probleme, oferte, cutie 6 trepte lodgy, grand scenic vs lodgy, vand dacia lodgy

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.12.2012 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.12.2012 | 12:00 EET

  Lodgypct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel dCI
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/4000
Moment motor (Nm/rpm)220/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4498
LATIME C(mm)1751
INALTIME(mm)1682
GREUTATE (kg)1350
PERFORMANTE V Max (km/h)169
0-100 km/h (secunde)12.4
Consum Mediu (litri)4.2
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/10
Climatizare7
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 21.09.2020 | 12:00 EEST