rss

Test Drive de consum cu noul Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017! O berlina care sfideaza Skoda Octavia

Spunem o masina care sfideaza modelul Octavia de la Skoda pentru ca aceasta are multe de aratat si putina lume stie de aceste avantaje.

Test Drive de consum cu noul Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017! O berlina care sfideaza Skoda Octavia

Noi in Romania suntem asa cum bine stie toata lumea fani masini de factura germana, chiar daca marca Skoda nu este o marca germana sau produce masini in Germania.




De fapt, in realitate nici chiar Volkswagen sau Opel nu prea mai produc masini de volum in Germania pentru ca acestia au multe fabrici in Europa de Est care produc modelele de volum mult apreciate de catre clientii din Romania.


DE CE ELANTRA SI DE CE HYUNDAI?


Daca puneam aceasta intrebare in urma cu 10 ani toata lumea radea cu siguranta cand vorbeam de grupul Hyundai-KIA, masini fabricate in exclusivitate in Coreea de Sud.



Acum in anul 2017 nici un constructor de automobile european nu mai rade cand aducem in discutie marcile din Coreea, lucru datorat nu imaginii Hyundai sau KIA ci produselor lor care au demonstrat ca sunt in multe categorii mai bune decat cele europene cu brand-uri de prestigiu.


Si da spunem Elantra de la Hyundai pentru ca acest model este unul mondial, adica se produce in aceeasi forma atat pentru piata din Asia, pentru piata din SUA sau cea din Europa.



Acest detaliu ne permite fara doar si poate sa comparam aceasta Elantra de ultima generatie cu noua Skoda Octavia care recent a primit la randul sau un facelift discutabil din punct de vedere optic.


CUM MERGE ELANTRA IN COMPARATIE CU OCTAVIA?


Inca din primii km am fost placut surprinsi de motorizarea 1.6 CRDI de ultima generatie care dezvolta o putere maxima de 136 CP, motor mult mai puternic decat clasicul 1.6 TDI al celor de la Skoda care oricum urmeaza sa fie scos din gama pentru ca nu corespunde normelor de poluare conform ultimelor teste.



Pe langa acest motor cu distrubutie pe lant ( Skoda inca foloseste o curea extrem de costisitoare cand se schimba) noua masina are o noua platforma tehnica extrem de bine realizata din punct de vedere fonic.


Masina celor de la Hyundai este un exemplu clar al evolutiei marcii, aceasta putand intr-o oarecare masura sa fie comparata si cu modelele VW Jetta sau Opel Insignia chiar daca acesta fata parte din alte segmente.


Elantra este o masina reusita, noi incercand sa gasim si punctele negative care din fericire sunt putine si oarecum insignificante.


ELANTRA SAU OCTAVIA? INTREBAREA ANULUI 2017 PENTRU CLIENTII DIN ROMANIA


 

Noi cei de la Autolatest am testat ambele masini si putem spune fara nici un menajament ca alegerea optima pentru Romania este modelul Elantra. Spunem aceasta pentru ca masina este construita in Coreea ( o fiabilitate mult peste tot ceea ce ofera grupul VW in Europa), are o garantie reala de 5 ani fara limita de km fata de 2 ani cat este oferita pentru Skoda.


Calitativ modelul coreean se afla la aceelasi nivel cu Skoda Octavia III in ciuda carcotasilor din Romania mari fani Octavia indiferent de faptul ca modelul de fata Octavia este un produs clar inferior vechilor generatii Octavia I si Octavia II.



Acum si Skoda produce masini de volum cu o fiabilitate discutabila asa cum toti marii constructori din Germania au invatat sa faca in urma cu 10 ani, iar clientii au inceput de ceva vreme sa renunte la achizitia unei masini doar pentru imagine. Acum acestia cer o garantie cat mai mare si un nivel de echipare complet chiar pe o versiune de baza.


Diferenta dintre Elanta si Octavia la aceelsi nivel de echipare este de 10.000 euro suma pentru ca un client poate sa-si mai cumpere o a doua masina de clasa mica.


Aceasta este dilema celor care vand acum Skoda, vanzatori care au avut parte de o garantie a unui produs de calitate ani buni la randul.



Acum totul se schimba si clientul din Romania incepe incet sa-si dea seama de mentalitatea costisitoare a masinilor produse de catre marci germane.


TEST DE CONSUM REAL CU NOUA ELANTRA 2017


Testul de fata se doreste sa reprezinte unul care sa arate celor din Europa ca si cei de la Hyundai pot produce o masina extrem de economica.


Noi am parcurs peste 1.000 de km la bordul unui model Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway si putem relata faptul ca masina de fata consuma in medie la fel cat un model Skoda Octavia 1.6 TDI.


In medie noi am reusit sa consumam doar 4.7 litri pe cea mai mare parte a distantei parcurse, cifra extrem de buna daca tinem cont de faptul ca noua Elantra este o masina cu o greutate la gol de peste 1.4 tone.



Intr-un mediu urban aglomerat precum Bucurestiul inainte de sarbatori consumul mediu afisat a fost unul de 7.5 litri, iar stilul de condus nu a fost neaparat unul economic.


Pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h turatia motorului este pozitionata exact la 2.500 rpm, moment cand media consumului a fost de 6.5 litri pentru fiecare 100 de km. Acest consum este realizat cu instalatia de aer conditionat activata.


DE CE ELANTRA SI NU OCTAVIA 2017?




Pe langa mentiunile enumerate mai sus putem spune ca noi alegem Elantra pentru simplu fapt ca este o masina de CALITATE, aceasta fiind construita in cea mai avansata uzina auto din Coreea cu cele mai sofisticate echipamente.


Mentionam de aceasta uzina pentru ca modelele dedicate pietei din SUA au o garantie reala de 10 ani sau 200.000 km fara nici cea mai mica problema a celor de la Hyundai vis a vis de problemele tehnice.




Masina lui Hyundai se vinde din fericire oficial doar in Romania, cei din Europa de Vest fiind lasati la o parte de catre cei din Coreea pentru ca acestia achizitioneaza mult mai multe modele hacth unde i30 reprezinta un model temut chiar si de catre sefii Volkswagen.



PRO

Imagine de marca


Garantie de 5 ani fara limita de km


Motor 1.6 CRDI 136 CP Euro 6 rafinat


Motor cu distributie pe lant


Consum mic de combustibil


Tren de rulare confortabil si pe drumurile cu denivelari


Masina construita in Coreea de Sud


Valoare mare de revanzare 


Optional cutie secventiala 7DCT


Volan si scaune incalzite


 


CONTRA

Platforma cu punte spate rigida diferita fara de cea a lui I30


Design atipic masinilor din Europa





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Test drive Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, test consum Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, consum Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, drive test Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, skoda octavia 1.6 tdi vs Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, renault megane sedan dci vs Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, garantie reala Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, valoare revanzare Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, 0-100 km/h Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017, viteza maxima Hyundai Elantra 1.6 CRDI de 136 CP Highway 2017

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 25.12.2016 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 25.12.2016 | 12:00 EET

  Elantrapct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1582
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)136/4000
Moment motor (Nm/rpm)265/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4570
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1390
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)10.2
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)18.544
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.06.2017 | 12:00 EEST