rss

Test Drive Ford Focus 1.6 109 CP TDCi-Ford Focus 1.6 TDCi sah la Golf TDI

Ford Focus este masina americanilor care este conceputa si construita in Germania si care concureaza pe piata in extrem de disputata clasa compacta europeana.

Test Drive Ford Focus 1.6 109 CP TDCi-Ford Focus 1.6 TDCi sah la Golf TDI

Ford Focus 1.6 TDCi, consum record de 3.8 litri! Cu timpul Focus s-a impus drept un concurent extrem de puternic al legendarului VW Golf dar si al Opel-ului Astra.


Daca vechea generatie avea un design cu linii edge, actualul Focus dispune de un design mult mai normal. Au disparut formulele de design, noua caroserie fiind conceputa sa placa inca de la inceput. Secretul celor de la VW a fost faptul ca modelul lor compact, Golf , s-a transformat pe parcursul generatiilor foarte mult din punct de vedere tehnic , insa la capitolul design al caroseriei a ramas relativ banal.


In ciuda unei asemena categorisiri, Golf a devenit noua Broscuta a germanilor, vanzarile deosebit de mari convingand designerii sa nu apeleze la retusuri severe. Pentru a concura un Golf sau un Opel Astra noul Ford Focus este echipat cu o parte tehnica mult imbunatatita care se ridica un nivel extrem de competitiv.


Pentru a reduce din costurile de conceptie si fabricatie, Ford SUA a hotarat ca platforma tehnica a noului Focus sa fie utilizata si de catre monovolumul compact C-Max, Volvo S40 , V50 si Mazda 3. Drive testul cu Focus 1,6 TDCi de 109 CP a scos in evidenta faptul ca modelul german a ajuns la maturitate. In interior noua plansa de bord dispune de materiale mult superioare vechii generatii.


INTERIOR


Interiorul Focus-ului se aseamana foarte mult cu un VW Golf, calitatea fabricatiei foarte ridicata si nu in ultimul rand ergonomia postului de conducere plaseaza compacta lui Ford pe o pozitie egala cu VW-ul si Opel-ul. Acum consola centrala dispune optional de elemente de ultima generatie precum sistemul de navigatie cu display activat prin atingere.


Optional, Focus poate fi echipat cu TV , iar sistemul audio marca Sony este foarte performant, element rar intalnit in acest segment.


MOTOR DIESEL HDI....PARDON TDCI


La nivelul motorizarilor noul Focus este un automobil deosebit de actual. Astfel, pentru cei care doresc un propulsor pe benzina sunt oferite patru variante, respectiv un 1,4 litri de baza care ofera o putere maxima de 80 de CP, motor care in ciuda performantelor ridicate la nivelul sau de cilindree este recomandat doar in circuit urban, datorita cuplului motor relativ mic. Un nivel mai sus se gaseste un motor de 1,6 litri oferit in doua variante de putere respectiv 100 si 115 CP.


Varianta optima pe benzina ramane propulsorul de doi litri si 136 de CP, acesta fiind capabil sa ofere performantele rutiere foarte bune care de cele mai multe ori primeaza in fata unui consum de combustibil usor ridicat.


Pentru fanii diesel cei de la Ford au echipat noul lor Focus cu doua propulsoare TDCi, respectiv un diesel de baza de 1,6 litri si unul mai puternic de 2.0 litri. Motorul de 1,6 litri este oferit la randul sau in doua variante de putere resepctiv 90 si 109 CP. Varianta de 109 CP a echipat si Focus-ul testat, iar de la primul contact am putut observa ca in ciuda greutatii destul de mari a caroseriei, acest propulsor se descurca cu brio in traficul imprevizibil al Bucurestiului.


TEST DE CONSUM FORD FOCUS TDCI


In situatiile de urgenta in general ivite in momentul depasirilor de pe drumurile nationale, acest motor de origine franceza (HDI) datorita sistemului overboost ( cresterea pentru cateva secunde a puterii motorului) a demonstrat ca se poate descurca fara probleme chiar si cand este solicitat la maxim.


In mediu extrurban si la o viteza constanta, TDCi-ul a afisat un consum incredibil de mic de aproxmativ 3,8 litri la 100 de km.


Varianta de baza de 90 de CP s-ar potrivi in special taximetristilor. Motorul de top de doi litri TDCi si 136 de CP dispune de un cuplu motor de 320 de Nm iar cand este necesar acesta poate creste cu ajutorul aceleiasi functii overboost la 340 de Nm. Consumul minim de motorina al acestui TDCi este de 4,5 litri la 100 de km parcursi, iar cel maxim este de 7,5 l.



Viteza maxima de 205 km/h si repriza de la 0 la 100 de km/h atinsa in doar 9,5 secunde fac din acest Focus un autoturism foarte performant.


Din punct de vedere al dotarilor standard Focus este echipat corespunzator segmentului, iar pentru cei mai pretentiosi se gasesc si optiuni avangardiste. Importatorul Ford in Romania, Romcar, ofera noul Focus cu un pret incepand cu 10.410 euro pret CIP, varianta de top Titanium fiind disponibila in schimbul unei sume de 16.590 euro pret CIP.


In final despre noul Ford Focus 1,6 TDCi putem spune ca este o compacta ajunsa la maturitate atat privita din punct de vedere al designului caroseriei dar si la capitolul tehnica , propulsoarele diesel de ultima generatie fiind de cele mai multe ori o alegere potrivita.


PRO


Design placut, motor TDCi extrem de economic, soatiu interior bun, nivel de finisare peste medie, pret cumsecade


CONTRA 


Putere prea mica a motorului, optionale multe si scumpe, 


27 august 2005




Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive focus tdci, drive test focus, 0-100 km/h, test consum focus tdci, pret achizitie, second hand, probleme tdci, distributie curea, motor hdi

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 6.02.2008 | 09:07 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 6.02.2008 | 09:07 EET

  Focuspct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel PSA
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)109/4000
Moment motor (Nm/rpm)240/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4340
LATIME C(mm)1840
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1276
PERFORMANTE V Max (km/h)188
0-100 km/h (secunde)10.9
Consum Mediu (litri)4.8
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu8
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate9/7
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum10
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST