rss

Test Drive Honda Civic Hybrid, tehnologie la pachet! IMA 2008

Mult asteptatul Civic Hybrid a trecut si prin mainile noastre.

Test Drive Honda Civic Hybrid, tehnologie la pachet! IMA 2008

Chiar daca prima fraza poate se preta mai bine la testarea unui Ferrari F430 echipa editoriala Autolatest a fost nerabdatoare in testarea ultimei generatii Civic cu propulsie hibrida.


Noul model vine sa inlocuiasca un Civic IMA care a avut un succes destul de mare pe marea majoritate a pietelor din Europa.


Acesta din urma a constituit drept primul si singurul concurent al venerabilului Prius produs de concurentii de la Toyota. Adevarul este acela ca nu Toyota a fost primul producator care a fabriacat un model hibrid pentru mase, ci Honda cu automobilul Insight produs incepand cu anul 1999 pentru piata din Statele Unite ale Americii.


MOTOR


Sub capota noului Civic Hybrid se ascunde cea mai complicata tehnologie oferita spre comercializare in Romania, respectiv un motor pe benzina de mica cilindree care este performant datorita utilizarii unei noi tehnologii i-DSI si VTEC care controleaza eficienta arderii in functie de necesitati. Fata de tehnologia aflata sub capota concurentului Prius, motorul Honda nu se opreste la semafor sau cand se ruleaza ineficient, acesta oferind insesizabil diferite moduri de functionare.


Sistemul IMA (Integated Motor Assist) este capabil sa reduca intrensitatea arderii cand aceasta nu este eficienta, iar cand pedala de acceleratie este apasata la maxim acesta functioneaza in parametrii maximi asemenea faimoaselor motoare VTEC brevetate de Honda.


Turatiile de ordinul a 7.000 rpm sunt posibile si fac din puterea maxima destul de mica a motorului pe benzina nu un asa de mare dezavantaj. Spunem aceasta deoarece lipsa de putere a motorului cu combustie pe baza de petrol este suplinita cu brio de propulsorul electric. In urma a mai bine de 500 km realizati in mare parte in mediul urban singura componenta a masinii care a fost demna de laudat a fost motorul electric, propulsor care ofera un moment motor foarte mare la o turatie aproape de 0 rpm.


Acest lucru se traduce printr-un comportament rutier vioi, insa de fiecare data penalizat de puterea prea mica a motorului pe benzina.


IMA (Integrated Motor Assist) Acest concept dezvoltat de catre Honda a ajuns la a doua generatie, sistem care si-a dovedit cu adevarat eficienta la doua capitole, respectiv in momentul cand se conduce bara la bara si se realizeaza un consum mai mic de benzina, si mentalitatea generala de a conduce un automobil eco-freindly intr-un oras deja sufocat de emisiile de CO2.


Sistemul IMA si-a dovedit eficienta in acest oras extrem de aglomerat, insa pana a ajunge la un nivel combinat de performante si economie asemanator motorarelor diesel de mica cilindree mai este ceva drum.


TRANSMSIE CVT 


Pentru a avea un consum mai redus de benzina Civic Hybrid utilizeaza o transmisie cu variatie continua CVT, cutie de viteze cu rapoarte bine stabilite pentru un condus economic. Aceasta transmisie permite si functia regenerativa de reincarcare a acumulatorilor. Un avantaj sesizabil al regenerarii este si capacitatea sistemelor de a face o frana de motor sesizabila in momentul reducerii vitezei.


Acumulatorii se descarca relativ repede cand se merge alert, iar incarcarea acestora dureaza ceva. Noi am reusit noaptea prin Bucuresti sa incarcam complet bateria insa stilul abordat a fost unul cu adevarat batranesc.


ECHIPAMENTE


Honda Civic Hybrid costa destul de mult, respectiv 23.000 euro insa echiparea Hybrid este completa. Spunem completa deoarece masina vine din fabrica cu tapiterie de piele, cutie CVT, instalatie de aer conditionat automata, MP3 Player si scaune incalzite. Un alt avantaj al masinii produse de Honda este si lipsa taxei de prima inmatriculare datorita nivelului foarte scazut de emisii CO2.


AVANTAJE


Fata de modelul mai vechi acest Civic vine sa ofere clientului un motor pe benzina mai puternic si un motor electric mult mai eficient. Rezultatul este surprinzator din punct de vedere al tehnologiei incluse, insa la fel ca si predecesorul sau momentan este inca departe de perfectiune.


DEZAVANTAJE


Realitatea este aceea ca noul Civic Hybrid este un pas inainte in perfectionarea tehnologiei hibride, insa, si da aici exista un insa, economia de combustibil nu a resuit sa ne surprinda in nici un regim de croaziera. Performantele slabe ale motorului pe benzina reprezinta un inconvenient prea mare pentru cei care doresc si ceva performante rutiere.


Ultimul si cel din urma criteriu cu probleme este pretul de achizitie care depaseste cu mult 20.000 euro fapt care plaseaza aceasta masina intr-o categorie de automobile echipate cu motoare diesel mult mai economice si mult mai performante.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Despre dezavantaje putem sa vorbim la nesfarsit, si da viitorul reprezinta combinarea motorului diesel cu cel electric, insa realitatea este aceea ca Honda produce in numere destul de mari aceasta masina in prezent si rezultatul evident este o reducere constanta si importanta a nivelului de poluare.


Civic Hybrid este o masina confortabila iar dotarea cu toate optionalele inca de la un nivel de echipare standard si pretul de achizitie inferior concurentului Toyota Prius reprezinta principalele puncte forte.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive honda civic hybrid, drive test civic hybrid, civic hibrid, primul test civic ima, consum real civic ima, anduranta, taxa de poluare, 0-1oo km/h, cvt 5 rapoarte, viteza maxima, autonomie acumulatori honda, garantie honda trading romania, 0-100 km/h, consum bucuresti hibrid, pret achizitie, valoare de revanzare, portbagaj, tren de rulare, motor benzina 1.3 litri, atkinson cycle, distributie lant, mentnanta ima honda

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.12.2007 | 12:42 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.12.2007 | 12:42 EET

  Civicpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina + Electric
CAPACITATE (cmc)1399
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)95/6000
Moment motor (Nm/rpm)123/4600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4540
LATIME C(mm)1750
INALTIME(mm)1430
GREUTATE (kg)1268
PERFORMANTE V Max (km/h)185
0-100 km/h (secunde)12.1
Consum Mediu (litri)6.5
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate8
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor4
Reprize3
Consum6
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET