rss

Test drive Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150 CP Automatic

Honda este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Japonia, iar modelul sau CR-V este fruntas in segmentul SUV.

Test drive Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150 CP Automatic

Spunem aceasta deoarece de fiecare data cand trebuie sa vorbim de o noua generatie de SUV-uri Honda nu putem sa nu ne aducem aminte de faptul ca cei de la Honda impreuna cu Toyota au pus realmente bazeze segmentului SUV.


Prima masina de acest gen a fost bineinteles Toyota RAV4, insa concurentii de la Honda au adus pe piata spre sfarsitul anulor 90 primul CR-V, un SUV in toata puterea cuvantului care oferea spatiu interior foarte bun pentru 4 pasageri si bagajele aferente.


EVOLUTIA CR-V


Noi cei de la Autolatest consideram ca masinile CR-V ale celor de la Honda nu doar ca sunt initiatoarele segmentului in cauza ci chiar cele care au aratat clar ca o masina poate sa fie sigura in conditii de aderenta scazuta chiar si cand aceasta nu are sasiu separat sau caseta de reductie.



Primul CR-V a fost un SUV clasic pe toate pietele unde a fost comercializat pentru ca oferea clientului o garda la sol apreciabila datorita lipsei puntii spate rigide si a unei versatilitati a interiorului mult superioare chiar celor mai bune model estate ale vremii.


Portierea din spate oferea un acces facil spre portbagaj insa montarea rotii de rezerva aducea si dezavantaje in mediul urban.


Cea de-a doua generatie de modele CR-V avea sa rafineze si mai multe conceptul de vehicul pentru orice situatie si oferea pentru prima data a unui motor diesel de 2.2 litri.


De fapt motorul acela este in mare parte identic cu cel care a echipat si maisinile urmatoare si care inca se afla sub capota noii generatii de CR-V 2013 din acest test drive.


DESIGN 




Noua masina a celor de la Honda nu se mai doreste doar un simplu SUV intr-un segment dominat clar de modelele premium pentru ca de aceasta data Honda poate sa ofere o solutie viabila si celor care se indreapta spre un BMW X1 sau X3 si de ce nu celor care vor unul dintre cele doua modele Audi Q din segmentul compact.


Pentru a face fata unei asemenea concurente noi plus celei deja clasice precum Toyota RAV4 sau VW Tiguan, Honda a dezvoltat de la zero noua generatie 2013, iar rezultatul este unul admirabil.


Din punct de vedere optic masina de fata ofere o optica complet schimbata fata de cea a generatiei precedente pentru ca acum CR-V 2013 este un SUV mai agresiv, mai bine realizat. Pur si simplu masina aceasta arata mult mai bine decat ceea ce oferea concurenta compacta (Santa Fe sau Tiguan) si are toate sansele sa concureze si modelele premium enumerate mai sus.


CALITATE DE FABRICATIE


Sa concurezi un BMW X nu este un lucru greu de realizat cand te numesti CR-V pentru ca noua Honda ofera in acest moment o calitate de fabricatie mult superioara chiar si modeleleor de factura germana premium.



Intr-un test mai vechi noi cei de la Autolatest criticam calitatea de fabrictie a modelului BMW X1, masina care avea la interior materiale mult chiar si sub cele ale segmentului mediu.


Daca am pune fata in fata un BMW X1 si un CR-V 2013 nu am putea sa nu observam faptul ca japonezii au renuntat in mare parte la materialele din interior de calitate discutabila in schimbul unora foarte bune. 


La acest capitolul doar modelului Audi Q5 este mai bun decat noua Honda, insa aici nu trebuie sa uitam si pretul de achizitie in medie cu pana la 10.000 euro mai mare.


INTERIOR


Noua masina dispune de o noua plansa de bord care reprezinta un salt imens fata de cea a generatiei precedente.


Spunem aceasta deoarece modelul CR-V a evoluat masiv la capitolul interior prin simpla renuntare la un design controversat imprumutat la generatie precedenta de la modele precum Civic dau H-RV, si a ajuns la maturitate.


De fapt interiorul noii masini aduce mult cu ceea ce ofera marca premium Acura pentru clientii din SUA, adica o calitate de fabricatie foarte buna si un nivel tehnologic de top.


Masina din acest test a fost echipata in versiunea sa de top si vine standard cu toate dotarile posibile. Sistemul de navigatie este modern si exact insa nu prezinta in detaliu decat cele mai importante orase din Romania.


Tapiteria de piele neagra de buna calitate de sistemul audio anunta noul CR-V drept o masina premium care are sanse a concura chiar si brand-uri precum Audi sau BMW.


MOTORIZARE


 

Sub capota se ascunde o motorizare diesel de 2.2 litri care dezvolta o putere maxima de 150 CP si 350 Nm. Acest motor din seria i-DTEC este asa cum stie toata lumea unul dintre cele mai bune din lume ( vezi comparativul dintre acest motor si cel CDI de la Mercedes).


Din punct de vedere al rafinamentului diesel-ul celor de la Honda este mult mai silentios decat un doi litri de la BMW sau Audi si ofera un consum de motorina mic.

Noul CR-V din acest test drive este echipat cu o transmisie automata clasica cu 5 rapoarte care ofera la randul ei un rafinament superior masinii daca este comparata cu un VW Tiguan sau de ce nu cu o Toyota RAV4.


Transmisia schimba rapoartele extrem de fin si aduce din nou in prim plan faptul ca nu este neaparat nevoie de o transmisie cu foarte multe rapoarte pentru a conduce elegant o masina din aceasta clasa.


Pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h turatia nu depaseste 2.400 rpm moment cand consumul mediu este stabilizat la o valoare de 5.9 litri.


Cand mergem pe soselele judetene turatia motorului nu sare de 1.500 rpm, iar consumul afisat de computerul de bord este de 5.3 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


CONCLUZII


In ciuda faptului ca in acest segment oferta celor de la VW, Hyundai si KIA este realmente abundenta, SUV-ul celor de la Honda iese in evidenta printr-o caroserie mare realizata foarte bine si care este echipata cu una dintre cele mai bune motorizari diesel din Europa.



Pretul de achizitie al versiunii de top nu este mic (39.000 euro cu TVA inclus), insa masina de fata ofera in comparatie cu modelele concurente o fiabilitate mult superioara.


Mai mult decat atat putem spune fara menajamente ca noua Honda CR-V are toate elementele de a putea concura modele premium precum BMW X1, Mercedes GLK sau Audi Q3. Acum este foarte greu pentru un fan BMW sa poata spune ca un CR-V este inferior unui model X3 daca tinem cont de calitatea de fabricatie sau gama de motorizari rafinate si de ce nu performante.




PRO


-Calitate de fabricatie


-Motor diesel i-DTEC puternic si extrem de rafinat


-Cutie de viteze automata exemplara


-Spatiu interior foarte mare


-Tren de rulare confortabil


-Transmisie integrala eficienta atat pe sosea cat si in soft offroad


-Fiabilitate de top si o buna valoare de revanzare


 


CONTRA




-Pret de achizitie usor prea mare in comparatie cu media segmentului


-Lipsa motor diesel mai puternic


-Comportament rutier axat pe comfort in detrimentului sportivitatii


-Pachete optionale relativ scumpe 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive honda crv 2013, noua honda crv, consum motorina crv 2013, ictdi, 0-100 km/h, viteza maxima, calitate de fabricatie, volum portbagaj, garda la sol, transmisie intergrala, pret achizitie, honda trading romania, oferte honda crv, crv vs vw tiguan, honda crv vs renault koleos

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 26.02.2013 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 26.02.2013 | 12:00 EET

  CR-Vpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/4000
Moment motor (Nm/rpm)350/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4570
LATIME C(mm)1820
INALTIME(mm)1685
GREUTATE (kg)1682
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)10.6
Consum Mediu (litri)6.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard8
Portbagaj589
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 21.09.2020 | 12:00 EEST