rss

Test Drive in premiera cu noua KIA Rio 1.4 CVVT 100 CP si transmisie automata clasica AT4 2017

KIA Motors este recunoscut drept unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume, iar acesta este noul lor Rio 2017.

Test Drive in premiera cu noua KIA Rio 1.4 CVVT 100 CP si transmisie automata clasica AT4 2017

Despre acest model am mai vorbit acum ceva vreme, insa de aceasta data am luat in teste cea mai buna versiune a celebrei masini KIA.




Este vorba de noul Rio, intr-o versiune de top, echipata cu motorizarea pe benzina de 1.4 litri CVVT si o cutie automata clasica cu convertizor de cuplu traditional.


DE CE KIA MIZEAZA PE MOTORIZARILE DE GENERATIE MAI VECHE SI TRANSMISII CLASICE?


Inca din primele momente obeservam faptul ca cei de la KIA Motors au ales sa mearga pe cartea fiabilitatii cand vorbim de gama Rio, respectiv noua generatie are inca in oferta motorizari de generatie mai veche cu injectie multipunct si transmisii automate cu doar patru trepte.



Aceasta alegere a celor de la KIA se datoreaza faptului ca anumite modele de volum trebuie sa-si pasteze intacta imaginea de la capitolul fiabilitate, KIA fiind singurul constructor de automobile din Europa cu o garantie de 7 ani bumper-to-bumper.


Pe scurt, vorbim de un produs KIA care are un motor de generatie mai veche, care are asigurata o perioada de viata de peste 300.000 de km si de o transmisie care este extrem de fiabila in timp.


 


CUM SE COMPORTA UN RIO CU TRANSMISIE AUTOMATA CLASICA CU 4 TREPTE





Aici, majoritatea celor care inca nu au condus masina, au mentionat fara drept de apel ca o transmisie cu 4 trepte este INSUFICIENTA pentru ca ne aflam totusi in anul 2017 si germanii ofera un DSG cu 7 trepte sau transmisii automate clasice cu 6 trepte.



Ei bine, spunem despre aceste mentalitati ca sunt complet eronate, pentru simplul fapt ca aceste transmisii automate cu 4 trepte au constituit tot ceea ce era mai bun in industria auto, pentru patru decenii timp in care nimeni nu s-a plans de performantele lor.


Evident ca o transmisie secventiala cu 7 trepte EDC sau DSG ofera o economie de combustibil mult mai buna, insa cand vorbim de capitolul fiabilitate aceste transmisii sunt cu mult in urma unei cutii automate clasice cu convertizor de cuplu.




Exista situatii cand aceasta cutie a mers fara probleme chiar si 400.000 de km pe prima generatie de KIA Ceed 1.6 si propietarul era extrem de multumit de performantele sale.


RAFINAMENT DE TOP IN TRAFICUL URBAN


Ceea ce face o cutie tranditionala cu convertizor si nu poate nici o cutie secventiala chiar si de ultima generatie, este sa ofere un rafinament in mediul urban de top.


Chiar si in ziua de astazi, noi, cei de la Autolatest, spunem ca cele mai confortabile si rafinate transmisii sunt cele automate clasice, acestea oferind o schimbare a rapoartelor fara cursur, atunci cand masina este aflata in cele mai grele conditii de trafic.



Cei care spun ca o cutie secventiala este mult mai rapida decat una clasica au perfecta dreptate, insa modelul de fata Rio 1.4 cu AT4 nu este in nici o situatie o masina sportiva. Deci, cutia secventiala, nu avea ce sa caute in aceasta configuratie.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


De fiecare data cand avem ocazia de a testa o masina cu transmisie automata clasica, observam de fapt cum a involuat oarecum industria auto, prin promovarea in exces a cutiilor secventiale.



Rafinamentul si eleganta unei transmsiii clasice cu convertizor de cuplu inca reprezinta cea mai buna solutie pentru cei care merg preponderent in mediul urban, iar acest Rio 2017 cu vechea sa transmisie cu doar 4 trepte, ne arata din nou ca nu neaparat numarul de viteze face viata mai placuta in spatele volanului, ci modul in care acestea sunt schimbate si sincronizate.



Cu un asemenea Rio poti merge fara probleme pe autostrada cu o viteza de croaziera de 140 km/h, insa poti sa mergi elegant si intr-un Bucuresti extrem de aglomerat la o ora de varf.


Cat despre consumul de benzina, in comparatie cu cel al transmisiei manuale cu 6 trepte, putem spune ca cel putin in oras, acesta este in medie cu 1 litru mai mic, pentru simplul fapt ca turatia motorului este tinuta in frau de calculatorul transmisie automate care tot timpul merge cat mai eficient.



 


PRO


Cutie automata cu 4 trepte clasica extrem de rafinata


Consum foarte bun in mediul urban


Fiabilitate recunoscuta a transmisiei AT4 de la KIA Motors


Motor 1.4 benzina cu injectie multipunct clasica si distributie pe lant


Calitate de fabritcatie foarte buna


Singura masina din segment cu 7 ani garantie si pentru CUTIA AUTOMATA


Valoare mare de revanzare


Echipare completa ( tapiterie din piele, volan incalzit, camera video, oglinda electrocrom, siguranta activa si pasiva)


 


CONTRA


Motor zgomotos in turatii 


Lipsa sistem navigatie pe masina din acest test





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, drive test KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, consum KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, review KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, 0-100 km/h KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, autolatest KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, testeauto KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, automarket KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, turatie KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, masini in test KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, test ro KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, fisa tehnica KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017, pret KIA Rio 1.4 CVVT AT4 2017

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 13.12.2017 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 13.12.2017 | 12:00 EET

  Riopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1368
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)100/6000
Moment motor (Nm/rpm)133/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4065
LATIME C(mm)1725
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1058
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)13.3
Consum Mediu (litri)6.1
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum8
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 13.01.2018 | 12:00 EET