rss

Test Drive in premiera cu noua KIA Sorento facelift 2018! 2.2 CRDI de 200 CP si noua cutie automata AT8

KIA ofera de ceva vreme pentru piata din Europa, noul Sorento facelift.

Test Drive in premiera cu noua KIA Sorento facelift 2018! 2.2 CRDI de 200 CP si noua cutie automata AT8

La prima vedere masina nu este atat de mult schimbata, insa in realitate schimbarile sunt atat de mari incat putem spune ca testam o masina aproape noua.


DESIGN




Fata de masina testata de noi in urma cu ceva vreme ( Citeste test-ul cu Sorento 2016 AICI), noul model are cateva elemente schimbate, pentru a pastra de actualitate masina in fata concurentei din ce in ce mai agresive, din segmentul SUV.


Cele mai notabile schimbari, sunt observate la blocurile optice care acum au sistem de iluminare Bi-LED directional de ultima generatie. Aceste faruri au si functia AUTO pentru un confort crescut, atunci cand mergem pe drumurile cu o singura banda pe sens din Romania.


In rest, caroseria a ramas in mare parte la fel, KIA modificand putine elemente vizibile ale masinii.


CARE SUNT DE FAPT SCHIMBARILE?




La aceasta intrbare fanii marcii vor spune ca marele Sorento are la interior aceeasi plansa de bord, insa un nou volan cu patru spite, care integreaza noi butoane pentru diferitele sisteme.


In realitate, KIA a operat schimbari greu de observat la prima vedere, masina fiind acum mult mai bine antifonata, iar structura caroseriei autoportante a fost rigidizata.


Aceste detalii fac ca noul Sorento sa devina o masina realmente premium, adica are un feeling intalnit la modelele SUV de peste 60.000 euro.



Comportamentul rutier al masinii este unul extrem de confortabil, chiar daca mergem peste denivelarile tipice soselelor din Romania, iar cand parcurgem distante mari pe autostrada, condusul lui Sorento se transforma intr-o experienta tipica unui model Mercedes sau BMW din segmentul SUV Premium.


MASINA KIA CU CEA MAI BUNA CALITATE DE FABRICATIE


La acest capitol toti vor spune ca Ceed sau Optima sunt fara discutii cele mai bune masini KIA, sau chiar noul Stinger, insa in realitate Sorento primeste cele mai bune note.



In primul rand, este fabricat in Coreea in cea mai importanta uzina KIA, de catre cel mai specializat personal al marcii, de unde si calitatea materialelor si calitatea de asamblare fara cursur.


Trenul de rulare este setat doar pentru confort, adica cine vrea un SUV sportiv trebuie sa se indrepte spre un Sportage.


ACEEASI MOTORIZARE INSA O CUTIE COMPLET NOUA


Sub capota masinii de fata se ascunde un clasic 2.2 CRDI de 200 CP, motor cu 4 cilindri in linie, care este compatibil normelor Euro 6 TempB, adica are AdBlue si SCR integrat.



Pe scurt, vorbim acum de o motorizare diesel mult mai puternica decat cea a lui BMW 2.0d 190 CP sau Mercedes 2.0 CDI de 190 CP, pentru ca, cilindreea de 2.2 litri inseamna si un moment motor mult mai mare, care atinge 442 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.




Marea schimbare care modifica complet comportamentul lui Sorento, este de fapt, utilizarea transmisiei AT8 de la Stinger pe aceasta masina.


Acum, daca mergi intr-un regim normal, masina consuma in medie cu pana la 3 litri mai putin in mediul urban, pentru ca transmisia AT8 este mult mai eficienta si pentru ca motorul are un nou sistem Stop&Start, setat special pentru aceasta cutie.


Cei care merg in afara orasului, trebuie sa se astepte la un consum mediu cu pana la 2 litri mai mic decat cel al vechii transmisii AT6, oferita pe Sorento pre facelift.


HIGH TECH KIA




Spunem high-tech, pentru ca Sorento este cel mai scump SUV al marcii in Europa si primeste cele mai avansate sisteme electronice intalnite in grupul KIA-Hyundai.


Printre acestea amintim sistemele: asistare la parcarea paralela (PA-PDR), faruri full LED cu asistenta dinamica, avertizare inteligenta limita de viteza (ISLW), monitor 360° parcare, cruise control inteligent cu stop & go (SCC), sistem de asistenta la evitarea coliziunii frontale (FCA) sau sistemul de monitorizare a atentiei soferului (DAW).




Adica, masina aceasta are in versiunea sa de top mai multe dotari pentru siguranta activa si pasiva decat multe ale masini concurente, care se comercializeaza sub brand-uri premium.


Pe langa acestea, Sorento este oferit si cu o transmisie 4x4 extrem de performanta, care are modul LOCK standard, insa care are si sistemul de control al coborarii in panta (DBC).



PRO 


SUV-ul cu cea mai mare garantie din Romania


Singura cutie automata cu 7 ani garantie din Romania


Calitate de fabricatie best in class


Transmisie 4x4 complexa si eficienta


Printre putinele SUV-uri cu 7 locuri la interior


Valoare mare de revanzare


Motor diesel extrem de rafinat si fiabil in timp


 


CONTRA


Pret de achizitie pentru versiunea de top 


Pachet optional PK5 cu un pret de peste 5.500 euro la achizitie







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, drive test kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, test consum kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, pret kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, off road kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, schimbari kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, cutie stinger pe kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, review kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, inside kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018, quality kia Sorento 2.2 AT8 COSMO DSL 4x4 facelift 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 14.10.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 14.10.2018 | 12:00 EEST

  Sorento IIIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)200/3800
Moment motor (Nm/rpm)450/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4800
LATIME C(mm)1890
INALTIME(mm)1685
GREUTATE (kg)1880
PERFORMANTE V Max (km/h)205
0-100 km/h (secunde)9.5
Consum Mediu (litri)6.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 14.11.2018 | 12:00 EET