rss

Test Drive in premiera cu noul Ford Grand Tourneo Connect-Utilitara care ataca Renault si Mercedes

Masina din acest test drive este un model revolutionar pentru simplu fapt ca vine sa ofere clientilor de monovolume un nou concept.

Test Drive in premiera cu noul Ford Grand Tourneo Connect-Utilitara care ataca Renault si Mercedes

Noul Ford Grand Tourneo Connect este un people mover care ofera o noua viziune asupra unui segment dominat de masini care sunt utilitare la baza, insa care au fost modificate pentru transportul de persoane.


In cazul celor de la Ford lucrurile parca stau invers, adica masina de fata este realizata pentru pasageri, si versiunea de marfa este un derivatal lui Grand Tourneo Connect.


CAROSERIE




Locul unde germanii de la Ford Europe au realizat cele mai importante schimbari este caroseria masinii adica noul Tourneo este un MPV de clasa compacta care dispune de o caroserie de clasa medie.


Pentru cei care nu stiu segmentele auto  oficial putem sa comparam acest Ford cu un VW Caddy, insa care de fapt concureaza ca spatiu interior cu un VW Transporter T5 in versiunea cu 6 locuri.



Noul Grand Tourneo este o masina foarte inalta care dispune de o latime reala peste media segmentlui.  Pur si simplu noua caroserie este atat de voluminoasa incat constructorul si-a permis sa aranjeze cele trei randuri de scaune pe inaltimi diferite.


Acest lucru inseamna ca, cei care stau pe locurie din randul trei pot vedea fara probleme prin parbriz, senzatia de spatiu si de ce nu confort fac din acest noul Ford drept o masina dezirabila.



De fapt cei care stau pe randul doi au un acces mai facil la interior, insa spatarul banchetei nu culieseaza pentru a permit un confort superior la drum intins. Cei mai fericiti sunt pasagerii din ultimul rand care au spatarele culisante, fapt care anunta o calatorie mult mai confortabila daca sacrificam putin din volumul portbagajului.


Singurul dezavantaj al caroseriei lui Tourneo Connect este de fapt grosimea montantului B care obstructioneaza vizibilitatea soferului in mediul urban.


CUM SE CONDUCE NOUL GRAND TOURNEO CONNECT 2014?


In primul rand aici trebuie sa spunem ca noul Ford nu se conduce asemenea unei masini utilitare precum VW Caddy sau Fiat Doblo. Noul Tourneo Connect este un model realizat pentru a da soferului si pasagerilor un nivel al confortului demn de masinile din clasa medie.


Trenul de rulare setat exceptional si antifonarea best in class permite celor de la Ford sa prezinte noul Tourneo Connect drept cea mai buna masina din segmentul sau.



In comparatie, un VW Caddy Maxi sau un Renault Kangoo II au un comportament rutier asemenea utilitarelor clasice, adica interiorul nu este foarte bine antifonat iar suspensia este setata pentru o sarcina cat mai mare.


Ford a decis sa faca din aceasta noua generatie de Tourneo o utilitara care se conduce asemenea unui Ford Galaxy, iar rezultatul este foarte bun.


Inca din primii km masina aceasta se comporta asemenea unui automobil normal, directia este setata pentru un feeling cat mai bun cu soseaua. Pur si simplu, greutatea la gol a lui Tourneo Connect este "anulata" de un tren de rulare extrem de bine gandit.


INTERIOR




Ford spune ca noul Transit Custom face parte din clasa de 1 tona, iar noul Grand Tourneo Connect face parte dintr-un segment inferior.


Rezultatul este un monovolum de mari dimensiuni care ofera un spatiu interior mai mare decat ceea ce ofera Fiat Doblo sau VW cu versiunea lunga a lui Caddy.


Portierele culisante de mari dimensiuni sunt usor de actionat, cu singura critica ca acestea sunt relativ greu de inchis din interior datorita masivitatii lor. De exemplu un copil sau o persoana de inaltime mica va avea o greutate sa inchida portierele culisante.


De asemenea accestul spre randul trei nu se face facil pentru ca pasagerii trebuie sa rabateze destul de complicat scaunele din randul doi.


Aceasta procedura necestia putina forta, insa dupa ce te-ai obisnuit totul decurge fara probleme.



Una din premierele gasite la interiorul lui Tourneo Connect este geamul electric care culiseaza complet in portierele culisante.


Concurenta inca se bazeaza pe geamuri de mici dimensiuni care se deschid partial si cu un efort considerabil.


MOTORIZARE


Sub capota lui Grand Tourneo Connect se afla un motor diesel de 1.6 litri din gama TDCI, adica un motor de origine franceza respectiv 1.6 HDI.


Acesta dezvolta o putere maxima de 115 CP si un moment motor de 270 Nm. Aceste performante ofera marelui Grand Tourneo un comportament rutier fara probleme chiar si cand masina este incarcata cu sarcina maxima.


Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte care are o timonerie fara cursur. In mediul urban primele doua rapoarte permit un condus fara probleme.



In zona extraurbana ultima treapta a cutiei aduce un mare avantaj soferului pentru ca la o viteza de croaziera de 130 km/h turatia diesel-ului nu depaseste 2.500 rpm, turatie optima pentru un condus economic.


Motorul dispune si de un sistem OverBoost care poate creste momentul motor pana la o valoare de 285 Nm pentru cateva secunde.


Daca cineva vrea un comportament sportiv trebuie sa aleaga o motorizare pe benzina EcoBoost care aduce performante rutiere superioare insa si un consum superior.


Motorizarea recomandata pentru cei care doresc performante mai bune este motorul 1.6 EcoBoost de 150 CP care optional poate sa fie dotat si cu o transmisie automata cu 6 trepte.


Compromisul este motorul mai mic 1.0 EcoBoost de 100 CP care se construieste in uzina Ford de la Craiova.


CONSUM REAL DE MOTORINA




In primul rand aici vorbim de cea mai mare versiune Grand Tourneo Connect, o masina cu 7 locuri care are o greutate la gol destul de mare.


Tinand cont de aceste caracteristici masina din acest test drive a reusit sa afiseze un consum mediu in Bucuresti doar de 8.1 litri pentru fiecare 100 de km.


Cand merge cum masina in mediul extraurban noul Ford consuma in medie doar 5.4 litri, cifra care este corecta daca tinem cont de greutatea in sarcina a masinii.


PRO

Cea mai mare caroserie din segment


Calitate de fabricatie buna


7 locuri confortabile


Motor 1.6 TDCI cu functia OverBoost


Comportament rutier exact


Optionale interesante


 


CONTRA

Lungime mare a caroserei in versiunea Grand Tourneo Connect


Motor economic insa mai slab decat 2.0 TDI de la VW Caddy


Pret de achizitie foarte mare in versiunea de top


Valoare de revanzare


Vizibilitate precara datoria montantului B masiv




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest & Whattruck

Tags:
test drive ford grand tourneo connect 2014, drive test tourneo connect, consum tdci 115 cp, calitate, noul tourneo connect, test in ro grand tourneo connect 2014, toruneo connect vs caddy maxi, consum toruneo 1., 6 tdci, 7 locuri grand toruneo connect, grada la sol, pret achizitie, ford bdt tourneo connect, review

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 26.04.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 26.04.2014 | 12:00 EEST

  Tourneo Connect pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)115/4000
Moment motor (Nm/rpm)270/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4818
LATIME C(mm)2137
INALTIME(mm)1845
GREUTATE (kg)1529
PERFORMANTE V Max (km/h)165
0-100 km/h (secunde)13.8
Consum Mediu (litri)4.9
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare9
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize7
Consum9
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.06.2020 | 12:00 EEST