rss

Test drive in premiera cu noul Lexus RX450 h facelift 2015-Rafinament si prestigiu

Lexus este dupa cum bine stie toata lumea marca de lux a celor de la Toyota, cel mai mare producator de automobile din lume.

Test drive in premiera cu noul Lexus RX450 h facelift 2015-Rafinament si prestigiu

Pentru a avea acest titlu masinile Lexus nu doar ca trebuie sa concureze cu germanii de la BMW, Mercedes sau Audi, ci trebuie sa aduca un plus de noutate totul coroborat cu cea mai buna fiabilitate din intreaga industrie auto.


Noi aici in Europa abia acum incepem sa devenim constienti de masinile celor de la Lexus prin simplu fapt ca in ultimii trei ani atat BMW, Audi cat si Mercedes ofera automobile premium cu un grad mult mai scazut al fiabilitatii.


Respectiv, pe langa faptul ca un BMW sau un Mercedes au o garantie derizorie de doar 2 ani ( exista si frigidere cu 4 ani garantie ), masinile au dovedit o rata a stricaciunilor reale din ce in ce mai mare.




 


Conform celor de la Dekra Germania modele precum BMW X5, Audi Q7 sau Mercedes ML nu au nici o sansa cand sunt comparate cu masina din acest test drive a celor de la Lexus.


Pur si simplu, industria auto din Germania profilata acum pe trendul “societate de consum” ( cat mai multe si cat mai slabe calitativ pentru a forta clientii sa cumpere modelele viitoare), nu produce o masina care sa se apropie la capitolul rezistenta, costuri de utilizare si de ce nu dorinta de achizitie din nou a unui produs cu aceeasi marca cum este acest Lexus RX 2014.


CUI SE ADRESEAZA UN RX?



De fapt aceasta este cea mai importanta intrebare atunci cand vrem sa cumparam o masina premium din categoria SUV. Un Lexus RX se adreseaza celor care NU doresc sa conduca un BMW X5, un Audi Q7 sau un Mercedes ML, masini care au o imagine patata in Romania datorita unei clase sociale atipice.


In realitate cel care doreste un RX trebuie sa tina cont de faptul ca Lexus este un brand la fel de valoros precum oricare concurent din Germania, iar masina aceasta nu doar ca este cea mai buna din lume cand alaturam cuvintele SUV si sistem hibrid, ci o vitrina tehnologica a industriei auto din Japonia.



Aici nu poti sa gresesti pentru ca toate masinile Lexus suna Made in Japan in timp ce BMW, Audi si Mercedes sunt de fapt Made in China sau Made in USA.


Mai mult decat atat valoarea de revanzare a unui Lexus este la fel de mare precum cea a unui BMW X5, insa principalele piete unde aceste masini merita sa fie vandute SH sunt cele din Europa de Vest.



 


TEST CU NOUL RX450h 2014


Masina din acest test drive se numeste RX450h si reprezinta versiunea de top a modelului RX al celor de la Lexus.


Acest lucru inseamna ca sub capota/caroserie avem de fapt singurul SUV care beneficiaza de aportul a trei motorizari, doua electrice si una pe benzina de cea mai buna calitate. 


Sub capota japonezii au montat un propulsor clasic V6 de 3.5 litri care dezvolta o putere maxima de 249 CP si 317 Nm, motorizare considerata de specialisti una dintre cele mai silentioase din lume.



Noi cei de la Autolatest nu putem sa-i contrazicem la acest capitolul pentru ca motorul V6 suna bine cand este solicitat si ofera un grad de confort de note maxime.


In plus fata de acest V6  masina dispune de inca doua motoare electrice care dezvolta la randul lor o putere maxima de 167 CP si 335 Nm, moment motor disponibil evident inca de la ZERO rpm.


 


Daca am aduna cele doua puteri maxime reise ca masina de fata dispune in mod normal de o putere maxima de 416 CP si de un moment motor de 652 Nm, insa Lexus spune ca putere maxima care ajunge la roti este doar de 299 CP.



Dupa realizarea a peste 600 km cu noul RX putem spune ca cei 299 CP sunt de fapt mult mai multi in viata reala, iar capacitatea sistemului hibrid de a misca cele 2.2 tone la gol este de-a dreptul greu de comparat daca aveam sub capota un motor diesel clasic.


Cei peste 650 Nm reprezinta de fapt puterea maxima reala a celor de la Lexus, un sistem foarte bine pus la punct si extrem de economic.


LEXUS RX ESTE MAI EFICIENT DECAT UN DIESEL EURO 6!




Dacia puterea maxima nu te-a convins sa-ti cumperi un RX450h atunci consumul de benzina frizeaza absurdul, respectiv masina aceasta de +2.2 tone la gol consuma intr-un oras precum Bucurestul undeva in zona de 9-11 litri benzina, cifra imposibil de atins chiar si de modele precum BMW X5 25xd sau ML250 CDI.


Sistemul hibrid ofera o eficienta imposibil de atins de o masina cu o motorizare simpla, in oras marele RX plecand de pe loc sub forta celor doua motoare electrice, iar cand viteza ajunge undeva in zona de 20 km/h intervine incet si motorizarea  pe benzina in circuit Miller Circle ( o singura rotatie a axului motor). Cand este necesar cele trei motoare functioneaza simultan si ofera puterea maxima in functie de nevoi.


Pe autostraza in regim de croaziera motorul pe benzina functioneaza aproape tot timpul, insa turatia mica anunta un consum real situat undeva in zona de 7 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


Singurul punct slab al intregului sistem este cutia CVT cu 6 trepte prestabilite care este conceputa sa fie doar eficienta insa nu si foarte placuta atunci cand vrem sa conduce sportiv. Poate o noua setare a celor 6 trepte prestabilite ar putea rezolva aceasta aparenta problema.



 


PRO


 


Imagine de marca


Masina mult mai buna calitativ decat BMW X5, Mercedes ML sau Audi Q7


Cea mai economica masina din segment


Motorizare hibrida mai economica decat un diesel BMW sau Mercedes


Materiale foarte bune calitativ


Putere maxima reala peste media clasei


Sistem hibrid garantat un deceniu


Sistem 4×4 eficient pe zapada


Valoare foarte mare de revanzare


SUV-ul cu cea mai rafinata imagine de marca


 


CONTRA


 


Cutia de viteze CVT6 schimba rapoartele doar eficient


Pret mare de achizitie




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive rx450h, drive test noul rx450h, 0-100 km/h, consum rx450h, 0-100 km/h lexus rx450h, garda la sol 450h, pret 450h, viteza maxima rx450h, calitate fabricatie 450h, valoare de revanzare rx450h, test in ro lexus rx450h, review new rx450h 2015

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 22.12.2014 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 22.12.2014 | 12:00 EET

  RXpct
MOTOR/ENGINE MOTORV6+2 Electric
CAPACITATE (cmc)3456
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)299/6000
Moment motor (Nm/rpm)652/0
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4770
LATIME C(mm)1885
INALTIME(mm)1685
GREUTATE (kg)2085
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)7.8
Consum Mediu (litri)6.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST