rss

Test Drive in premiera cu noul Mercedes Viano 3.0 CDI 224 CP 2013

Mercedes Viano V6 este cel mai puternic van din Europa, iar acest test drive doreste sa arate performantele reale ale unui transportator premium.

Test Drive in premiera cu noul Mercedes Viano 3.0 CDI 224 CP 2013

Mercedes este recunosct pe plan mondiala drept cel mai important constructor de automobile de lux din istorie nu doar prin simplu fapt ca ei au inventat prima masina, ci datorita perseverentei de a fabrica cel mai bun automobil.


Cand vorbim de masinile Mercedes Benz nu putem sa trecem cu vederea faptul ca automobilele cu stema pe capota nu sunt ieftine, nu se adreseaza tuturor si au cele mai bune caracteristici de confort.


Acesta este si cazul pentru acest Mercedes de fata, o masina care iese complet din peisajul utilitarelor clasice din Europa.



Masina aceasta este recunoscuta de toata lumea drept cel mai luxos, cel mai confortabil si nu in ultimul rand cel mai puternic model MPV din Europa.


Viano 3.0 CDI cea mai performanta masina MPV


Masina de fata se deosebeste de toate modelele concurente prin simplu fapt ca are sub capota cel mai puternic diesel din segment, un motor V6 de trei litri care echipeza chiar si modelul Mercedes Clasa S recunoscut drept cea  mai buna masina din lume.



Sa montezi un V6 diesel sub capota unui model van cu 7 locuri este un vis chiar si pentru clientii de Vito prima generatie care se puteau bucura in anii 90 doar de un motor VR6 pe benzina de origine VW.


Acum cine vrea performante de top pe o masina realmente utilitara nu trebuie decat sa aleaga un Viano V6, van de mari dimensiuni care are performante pe sosea mult superiora chiar si masinilor normale cu motoare diesel de doi litri.


COMPORTMENT RUTIER



De fiecare data cand conducem un Viano V6 diesel trebuie sa spunem ca avem de aface cu o masina exclusivista care are un comportament pe sosea atat de rafinat incat uiti repede ca esti la volanul unui van full size cu o greutate la gol de 2.3 tone.


Motorul V6 de 224 CP misca atat de elegant si rafinat masina pe sosea incat motorul diesel de 2.2 litri CDI pare o gluma nu foarte buna.


Motorul acesta ofera un feeling premium soferului de Viano la fel cum o face un model Clasa S unui model concurent fie ca vorbim de unul construit in Ingolstadt sau Munchen.



Pe soselele din Romania masina aceasta se misca atat de rafinat incat o repriza de la 90 la 180 km/h este atinsa atat de rapid incat putem sa vorbim chiar de cea mai sportiva masina cu 7 locuri full size din Europa.


CUTIE DE VITEZE


Fiecare model Viano echipat cu motorul diesel V6 CDI vine dotat standard cu o transmisie automata clasica cu 5 rapoarte. Aceasta transmisie se comporta mult mai rafinat cand este legata la acest V6 in comparatie cu motorul 2.2 CDI de 163 CP.


test drive mercedes viano v6 cdi 2013 (87)


Rapoartele au ramas in mare parte la fel, insa momentul motor 440 Nm favorizeaza un comportament mult mai calm cu motorul V6. In plus fata de aceasta marele diesel este la randul sau mult mai bine antifonat decat motorul mic cu 4 cilindri, detaliu care ofera in mod real un zgomot mult mai redus la interior indiferent de viteza de rulare.


In ciuda unui rafinament evident cutia de viteze automata cu 5 trepte este mult inferiora transmisie Mercedes 7G Tronic care se monteaza pe modelul Sprinter 2.2 CDI.


De fapt cutia de top cu 7 trepte inca nu se monteza pe nici o masina care are o caroserie Vito/Viano, fapt care este regretabil daca tinem cont de performantele cutiei cu 7 rapoarte.


CONSUM REAL DE COMBUSTIBIL


test drive mercedes viano v6 cdi 2013 (81)


La acest capitol trebuie sa spunem ca daca am pune fata in fata aceelasi Viano cu motorul 2.2 CDI si V6 CDI trebuie spus ca masina care are cel mai bun consum real de motorina este cea echipata cu motorul diesel cu 6 cilindri.


In Bucuresti intr-un circuit sever masina de fata a consumat in medie doar 13.5 litri pentru fiecare 100 de km, in timp ce modelul cu motorul mai mic a avut un consum mai mare cu pana la 2 litri.


De vina pentru aceasta reusita este de fapt raportul CP/Kg care este clar mult mai bun pentru motorul V6 diesel. Pur si simplu marele CDI se descurca mult mai usor sa miste masivul Mercedes Viano masina care are o greutate la gol asa cum am mai spus de peste doua tone.


In mediul extraurban situatia este in mare parte identica, adica Viano V6 CDI consuma in medie 6.5-7 litri pentu fiecare 100 de km.


CONCLUZIA WHATTRUCK


test drive mercedes viano v6 cdi 2013 (91)


Din start cand vorbim de un Viano V6 nu ne uitam la pretul de achizitie, ci la avantajele reale pentru care aceasta masina se comporta pe sosea echipata cu un motor de trei litri V6. Este mult mai rapida, mult mai rafinata si de ce nu are un consum mai mic de motorina.


Clientii de baza pentru Viano V6 CDi si 3.5 V6 benzina sunt marile lanturi hoteliere care ofera serviciu airport shuttle in mod express, adica clientul hotelului trebuie sa ajunga la timp la aeroport moment cand masina functioneaza in Germania pe autobah cu viteze de ordinul a 200 km/h constant.


Pe scurt avem de fata cea mai buna masina utilitara echipata cu un motor diesel din Europa.


 



PRO


Cea mai buna imagine de marca din segment


Echipamente standard bogat ( cutie automata)


Sistem de navigatie Command cu harta Romaniei


Motor V6 CDI puternic si economic


Valoare de revanzare foarte mare ( superiora chiar si unui Clasa S)


Performante reale pe sosea


Cel mai bun MPV cu 7 locuri din Europa


Cel mai mare habitaclu din segment


Cea mai buna versatilitate la interior


 


CONTRA


Lipsa transmisie automata 7GTronic optionala la Sprinter


Anumite materiale din interior care nu se ridica la nivelul asteptarilor


Lista de optionale lunga pentru o masina deja scumpa


Lipsa transmisie integrala pentru versiunea V6


Jante pe 19 inch cu talon 45 mm total neadaptate soselelor din Romania


Costuri de intretinere mari




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive viano, viano 3.0 cdi, review viano cdi, primul test viano, teste whattruck, drive test viano v6, v6 cdi viano, 5g tronic, 19 inch alloy, interor vito 2013, viano drive test, cel mai mai puternic van, 0-100 km/h, viteza maxima, consum viano v6, v6 benzina 3.5 viano, garda sa sol, calitate fabricatie

CAUTA IN TESTDRIVE