rss

Test Drive in premiera cu noul Suzuki Baleno masina care ataca fara mila Dacia Sandero cu noua motorizare 1.0 Boosterjet de 112 CP

Suzuki este recunoscut drept unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Japonia, iar modelul de fata este inca o dovada clara ca este greu sa faci masini de oras mai bune decat Suzuki.

Test Drive in premiera cu noul Suzuki Baleno masina care ataca fara mila Dacia Sandero cu noua motorizare 1.0 Boosterjet de 112 CP

Tinand cont de acest statement trebuie sa spunem ca numele de Baleno nu este nou pentru fanii Suzuki, japonezii oferind in urma cu mai bine de 10 ani un model de clasa compacta care a avut un succes relativ in Europa.Acum in anul 2016 Suzuki a decis sa arunce mingea in terenul constructorilor de imagine din Europa prin realizarea unei masini extrem de bine gandita atat pentru mediul urban cand si pentru mediul extraurban.


Spunem aceasta pentru ca noul Baleno este o masina atipica pentru ca are o caroserie la nivelul unei masini de clasa compacta, insa care se integreaza intr-un segment inferior de pret.




Masina lui Suzuki este parca facuta sa trezeasca clientii de Dacia Sandero!


CAROSERIE MICA LA EXTERIOR SI MARE LA INTERIOR


Inca de la prima vedere putem spune fara menajamente ca Baleno este o masina relativ mica a exterior insa extrem de mare la interior.




Inginerii japonezi au aplicat sistemul cab-farward care permite platformei sa duca rotile cat mai mult spre colturile masinii pentru a daca posibilitatea unui spatiu interior de-a dreptul vast pentru un acest tip de model.


La interior totul pare gandit pentru eficientizarea habitabilitatii, plafonul este la o distanta de o palma de capul soferului, plansa de bord este mult impinsa spre parbriz si latimea de confort a interiorului ne duce cu gandul la o masina dintr-un segment mult mai mare.




Trecand peste aceste impresii putem spune ca masina celor de la Suzuki este gandita pentru a da o lectie celor de la Dacia cu al lor Sandero, masina care in generatia II este chiar mai mica decat primul model bazat pe Logan I.


CEA MAI MICA GREUTATE LA GOL DIN CLASA SA!




Suzuki Baleno face parte din noua generatie de masini Suzuki care trebuie sa ofere cel mai bun raport CP/tona din clasa sa.


Ei bine Baleno are o greutate la gol de 880 kg si o putere maxima de 112 CP, masina devenind extrem de agila chiar si in mediul extraurban. 




Daca facem un caclul simplu vedem ca masina de fata are in realitate o putere de 127 CP/tona, asta pentru simplu fapt ca masina cantareste doar 880 kg la gol, fiind cea mai usoara din clasa sa.


O Dacia Sandero 0.9 TCe de 90 CP cantareste 950 kg si are drept urmare doar 95 de CP pe tona, adica performante sale reale sunt mult mai slabe in orice conditii de trafic.




Mai mult decat atat, daca comparam acest Baleno cu un Ford Fiesta 2016 cu motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP vedem ca masina celor de la Ford nu are decat 125 CP/t pentru ca acesta are in realitate 1.000 kg la gol. Adica chiar si in aceasta configuratie noul Baleno este mai performant.


Pe scurt masina celor de la Suzuki este extrem de rapida si ofera un nivel al performantelor comparativ cu cele ale unei compacte de 150 CP pe benzina.




MOTORUL BOOSTERJET PRIMESTE NOTA MAXIMA


Regula downsising-ului a atins un nivel foarte ridicat in acest an 2016 pentru ca Suzuki are acum in gama pe langa motorul 1.4 Turbo de 140 CP si acest micut 1 litru de 112 CP.


Motorul de fata echipeaza chiar si modelul mai mare SX4 fapt care anunta din start un nivel al performantelor de top pe acest Baleno de clasa mica.




Chiar Suzuki spune ca Baleno echipat cu noul propulsor 1.0 Boosterjet este capabil sa atinga o viteza maxima de 200 km/h, limita atinsa realtiv repede datorita transmisiei cu rapoarte sincronizate perfect.


In orasele aglomerate noul Baleno reuseste sa consume in medie 7-5-8 litri, adica cam cat un diesel de peste 100 CP lucru care este suprinzator pentru ca aici vorbim de un motor de cilindree mica supraalimentat.


De vina este cutia cu rapoarte relativ lungi si a sistemului Stop&Start care este extrem de eficient.




Cand iesim pe drumurile extraurbane noul Baleno afiseaza un consum mediu real de 4.5 litri de benzina cand se merge economic. Daca fortam nota si aplicam un stil sportiv consumul creste considerabil.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Noul Suzuki Baleno este o masina a contrastelor pentru ca pe de o parte este construit in India si are materiale la interior de calitate medie, insa motorizarea BoosterJet si sistemul Multimedia de ultima generatie fac din acest mode unul extrem de dezirabil.


Caroseria sa are dimensiuni compacte, insa la interior este mai mult loc decat intr-un VW Golf 7 de ultima generatie.


Cireasa de pe tort este motorizarea de 112 CP coroborata cu greutatea la gol extrem de mica de 880 Kg care permite masinii sa afiseze performante de-a dreptul socante pentru o masina de aceasta clasa care nu are lipita nici o sigla pe care sa scrie SPORT.




Pur si simplu masina aceasta este extrem de placut de condus atat in modul economic cat si in special in modul sport unde multi participanti la trafic sunt depasiti de situatie.


Concurentul sau direct este Dacia Sandero 0.9 TCe si aici putem spune ca Baleno este mult mai mare la interior si are o motorizare cu o clasa peste propulsorul celor de la Dacia.


Mai mult decat atat Baleno poate sa fie echipat si cu o transmisie automata clasica cu 5 rapoarte care anunta un rafinament mult superior cutiei robotizate de la Dacia.




PRO

Imagine de marca


Fiabilitate marca Suzuki


1.0 BoosterJet fenomenal pe o masina de 880 kg


Consum mic de benzina


Cel mai mare spatiu interior din clasa sa


Cel mai mare portbagaj


Cel mai bun sistem multimedia din clasa sa


Valoare mare de revanzare


Optional cutie automata clasica cu convertizor de cuplu


 


CONTRA

Tren de rulare zgomotos peste denivelari


Pret de achizitie relativ mare


Materiale de calitate medie la interior


 









Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Suzuki Baleno BoosterJet 2017, test drive Suzuki Baleno BoosterJet 2017, drive test Suzuki Baleno BoosterJet 2017, test ro Suzuki Baleno BoosterJet 2017, consum Suzuki Baleno BoosterJet 2017, pret discount Suzuki Baleno BoosterJet 2017, performante Suzuki Baleno BoosterJet 2017, distributie lant Suzuki Baleno BoosterJet 2017, dacia sandero tce vs Suzuki Baleno BoosterJet 2017, 0-100 km/h Suzuki Baleno BoosterJet 2017, viteza maxima Suzuki Baleno BoosterJet 2017, 1.0 turbo Suzuki Baleno BoosterJet 2017

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 5.11.2016 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 5.11.2016 | 12:00 EET

  Balenopct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)112/5500
Moment motor (Nm/rpm)170/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3995
LATIME C(mm)1745
INALTIME(mm)1470
GREUTATE (kg)880
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)11.4
Consum Mediu (litri)4.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.02.2017 | 12:00 EET