rss

Test Drive in premiera cu noul Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Hybrid SHVS 111 CP 2018

Suzuki ofera incepand cu acest an o noua generatie de modele Swift 2018.

Test Drive in premiera cu noul Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Hybrid SHVS 111 CP 2018

Fanii Suzuki asteapta de foarte mult timp acest model, pentru ca acum vorbim de un Swift complet nou, care vine pe piata din Europa cu cea mai mica greutate din segment si cel mai bun motor cu 3 cilindri pe benzina din lume.




Tinand cont de aceste considerente, trebuie sa vedem noul Swift drept o citadina realizata de japonezi sa fie complet opusul unui VW Polo 2018 si de ce nu Renault Clio IV.


CAROSERIE


Noua masina a celor de la Suzuki este realmente un pas inainte fata de precedentele modele, pentru ca are un interior mult mai bine gandit ergonomic si are o pozitie la volan mult mai joasa.



Aceste detalii permit celor de la Suzuki sa ofere una dintre cele mai interesante masini din acest segment pe piata din Europa, pentru ca Swift 2018 este mult mai agil decat un Polo sau Clio, are un interior mult mai avansat tehnologic si o motorizare de-a dreptul "socanta".




Pe scurt, vorbim de o masina cu un interior realizat din materiale din plastic mult inferioara celor din Europa, insa vorbim de o masina onesta cand ne uitam la tehnologia integrata si de ce nu, o valoare de revanzare chiar mai buna decat cea a unui Polo 2018.


HIGH-TECH SWIFT!


Inca din primele momente la volanul lui Swift observam faptul ca japonzii au construit noua generatie mult mai puternica decat precedentul model, insa si mult mai usoara. Si cand ne uitam la raportul CP/kg uitam repede de materialele din plastic dur din interior.






 


Tehnologia Suzuki de a realiza masina dintr-un fier extrem de dur insa si extrem de usor, favorizeaza un comportament rutier de-a dreptul sportiv. Greutate totala a noului Swift este de 840 kg!



Pe langa faptul ca masina din acest test are cel mai avansat sistem de protectie activa si pasiva, sau ca sistemul de navigatie este printre cele mai bune de pe piata, comportamentul rutier face parte din categoria street kart.


Modelul de fata este echipat cu Active Cruise Control, Alerta Depasire Banda, Alerta Control Traiectorie, Faruri LED cu faza mare actionat automat, DSBS sau franare de urgenta automata, adica cam tot ceea ce poate sa primeasca o masina premium de top.




Cutia de viteze manuala cu 5 trepte este extrem de bine sincronizata cu puterea dezvoltata de motor, iar rapoartele relativ lungi permit atingerea unor performante foarte bune in regim 80-130 km/h.


SWIFT ARE CEL MAI BUN MOTOR PE BENZINA DIN EUROPA ( gama 3 cilindri)


In timp ce europenii inca se gandesc la modul in care trebuie sa renunte la motorizarile diesel pentru masinile de oras, japonezii ofera pe acest nou Swift o motorizare de-a dreptul high-tech.



Este vorba de noul motor 1.0 Boosterjet de 110 CP testat de noi si pe gama Baleno AICI, insa lucrurile se complica pentru VW & Co pentru ca masina de fata este dotata cu sistemul Hybrid SHVS.


Pe scurt, vorbim de un sistem mild-hybrid, care ajuta motorul pe benzina in oras la plecarile de la semafor, sistem care ofera din start o economie reala, cu pana la 1 litru de benzina fata de motorizarea fara acest sistem.


Modul mild-hybrid functioneaza extrem de eficient in marile aglomeratii precum cele din Bucuresti, unde sistemul Stop&Start opreste motorul mai repede decat unul traditional si asista propulsorul pe benzina cand plecam de pe loc.



Acest Hybrid SHVS este realizat in Japonia si in traficul din Bucuresti ne-a ajutat sa afisam un consum mediu doar de 5.8 litri de benzina, cifra chiar mai mica decat cea a unui diesel dCI pe un model precum Dacia Logan.


Cu un rezevor plin cu 37 de litri de benzina, masina aceasta este capabila a merge fara probleme 500 de km, adica in acest moment orice diesel se vede invins la capitolul consum indiferent de producatorul sau.


Cine a condus vechiul Swift Sport urmeaza sa zambeasca cand vede la ce nivel de performante a ajuns motorizarea 1.0 Boosterjet.



Acest test ne readuce aminte de faptul ca japonezii sunt cu adevarat specialistii realizarii de masini de oras, iar motorizarea Boosterjet coroborata cu sistemul Mild-Hybrid aduce economii de benzina realmente socante chiar si pentru un impatimit al motorizarii diesel!




PRO


Imagine de marca


Cel mai bun motor pe benzina cu 3 cilindri 


Cel mai eficient sistem mild-hybrid


Cutie cu 5 trepte sincronizate foarte bine


Siguranta Pasiva top of the line


Valoare mare de revanzare


Cel mai mic consum din segmentul sau in Europa


 


CONTRA

Pret mare de achizitie


Tren de rulare zgomotos pe denivelarile scurte


Directie cu feedback relativ





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, drive test Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, consum Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, motor hibrid Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, pret Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, 0-100 km/h Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, viteza maxima Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, consum bucuresti Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, review Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018, essai Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 11.02.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 11.02.2018 | 12:00 EET

  Swiftpct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)112/5500
Moment motor (Nm/rpm)170/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3840
LATIME C(mm)1735
INALTIME(mm)1495
GREUTATE (kg)850
PERFORMANTE V Max (km/h)195
0-100 km/h (secunde)10.6
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard8
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/8
Climatizare9
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.08.2018 | 12:00 EEST