rss

Test Drive in premiera, in Romania, cu noua KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style + 2019

Masina din acest test drive este una in premiera pentru piata din Romania, respectiv noul XCeed 2019.

Test Drive in premiera, in Romania, cu noua KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style + 2019

Despre acest model, fanii deja cunosc multe detalii, pentru ca a fost recent prezentat la un salon auto din Bucuresti, insa acum vedem in premiera masina intr-un test drive pe soselele din Romania.


CE ESTE XCEED SI CUI SE ADRESEAZA?




Clientii trebuie sa aleaga acum dintre un CROSSOVER XCeed cu tractiune pe puntea fata sau un SUV din gama KIA Sportage cu tractiune pe puntea fata.


Ei bine, noul XCeed concureaza mai degraba un Mercedes GLA , BMW X2 sau noua Mazda CX-30, pentru ca are o plaforma tehnica de Ceed actuala generatie si o garda la sol intalnita, poate, la modelele SUV din segmentul compact.


Sa compari un XCeed cu un Sportage de baza este de asemenea greu, pentru ca cei de la KIA nu au realizat doua masini care sa se "canibalizeze" reciproc pe piata auto din Europa.



Si poate cea mai importanta intrebare, cui se adreseaza? are un raspuns clar, respectiv celor care vor o masina de clasa compacta cu o garda la sol mult mai mare, insa cu un design atat de diferit fata de modelul din care se "trage", incat toata lumea sa se intrebe oare care este concurentul sau direct.


Reprezentantii KIA nu spun multe lucruri, insa noi venim si declaram ca din punct de vedere calitativ, aceasta masina este la nivelul unui BMW sau Mercedes, iar nivelul tehnologic afisat este cu siguranta, in multe cazuri, chiar mai bun decat ceea ce gasim la un brand premium european, intr-o versiune de echipare medie.


CUM SE CONDUCE NOUL XCEED TGDI 140 CP?




Inca din primii km am observat faptul ca XCeed nu are nici o legatura cu un Ceed normal, cu aceeasi motorizare, pentru ca masina de fata are un tren de rulare complet schimbat, care ofera o reducere a zgomotelor peste denivelari, chiar mai mare si decat la un Sportage 2WD.



Setarile suspensiei fac din acest XCeed un performer pe sosea cand este comparat cu un SUV traditional, performante de top in ciuda unei garzi la sol foarte mare, de 184 mm cand are jantele pe 18 inch.


Acest detaliu permite masinii sa iasa chiar si in afara soselei intr-un mediu soft off-road, sau cand vine iarna pe soselele din Bucuresti.


MOTORIZARE T-GDI SI CUTIE SECVENTIALA 7DCT




O alta surpriza a masinii din acest test este motorizarea 1.4 T-GDI, care ofera o putere maxima de 140 CP si 242 Nm, putere transmisa rotilor din fata prin intermediul cutiei secventiale 7DCI, cu setari modificate.


Adica, pe XCeed aceasta transmisie schimba rapoartele mult mai rafinat decat pana in prezent, iar cand este nevoie, in modul kick-down, urca pana in zona rosie a turometrului, pentru a permite masinii sa atinga 100 de km/h in doar 9.5 secunde sau o viteza maxima de 200 km/h.




Evident ca daca nu esti multumit de acest 1.4, poti alege oricand un 1.6 T-GDI, care ofera pe aceasta masina o putere maxima de 203 CP,  afisand o viteza maxima de peste 220 km/h.


CONCLUZIIE AUTOLATEST


XCeed reprezinta pentru KIA Europe o masina extrem de importanta, pentru ca acum, clientii vor putea alege nu doar Sportage sau Stonic, vor avea in gama si un crossover compact care, din fericire, nu prea are multe elemente de criticat.



Spunem aceasta pentru ca in cei peste 600 de km parcursi cu masina, am descoperit ca modelul are o calitate de fabricatie si de ce nu o calitate perceputa mult peste ceea ce gasim la Ford Focus Active sau Mazda CX-30, masini care se preconizeaza ca fiind principalii concurenti.



Motorul T-GDI si cutia 7DCT sunt, fara doar si poate, performante, iar garantia de 7 ani sau 150.000 de km in regim bumper-to-bumper sunt criterii care te fac repede sa uiti oferta lui Opel, Renault sau Volkswagen.




Pur si simplu, noul XCeed arata si merge bine, iar daca ne uitam la preturile de achizitie vedem clar ca masina celor de la KIA este mai ieftina decat o Mazda, VW sau chiar si un Opel!



PRO


Imagine de marca


Calitate de fabricatie foarte buna


Suspensie setata excelent pentru drumurile din Romania


Motor T-GDI puternic si rafinat


Garda la sol de peste 184 mm


Valoare mare de revanzare


Singura masina cu 7 ani garantie din Romania


Sistem multimedia de peste 10 inch vizibil plus audio JBL


 


CONTRA


Toate dotarile interesante sunt pe lista de optionale


Pret prea apropiat de Sportage pentru versiunile de top


Lipsa cutie AT8 sau a unui diesel 2.0 CRDI MildHybrid


 







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive romania KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style 2019, drive test romania KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style 2019, test ro KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style 2019, primul test drive KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style 2019, garda la sol, motor tgdi xceed, pret KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style 2019, review KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style 2019 romania

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.10.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.10.2019 | 12:00 EEST

  XCeedpct
MOTOR/ENGINE MOTORl4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1356
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)140/6000
Moment motor (Nm/rpm)242/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4395
LATIME C(mm)1826
INALTIME(mm)1495
GREUTATE (kg)1275
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.5
Consum Mediu (litri)5.7
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum8
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.11.2019 | 12:00 EET