Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera nationala cu masivul Cadillac Escalade V8 6.2 litri de 420 CP Platinium

Acum avem intr-un test, in premiera in Romania, cea mai luxoasa masina americana din segmentul SUV, respectiv noul Cadillac Escalade generatia IV.

ISTORIA CADILLAC ESCALADE


In ciuda faptului ca multi considera modelul Escalade ca fiind primul SUV premium din lume, in realitate trebuie spus ca primul astfel de model a fost Lincoln Navigator, bazat tehnic pe un Ford Expedition din anii ’90.

Raspunsul celor de la GM a fost realizarea lui Escalade I, bazat la randul sau pe tehnica lui Chevrolet Tahoe, de unde avea sasiul si toate motorizarile.


Anii au trecut si Navigator a devenit un oarecare esec al lui Ford, in timp ce Escalade-ul lui Cadillac a fost tot timpul pe prima pozitie. Aceasta masina se vindea chiar si in Europa, unde exista o patura sociala extrem de bogata, care nu se uita la taxele anuale de mentenanta sau consumul de benzina.

DE CE ESCALADE SI NU AUDI Q7 SAU MERCEDES GLS?


In primul rand, atat Audi Q7 cat si Mercedes GLS sunt masini masive, cu o caroserie autoportanta care ofera un dinamism mai bun pe sosea, insa nu au nici o sansa in afara sa.

De partea cealalta, Escalade IV are un sasiu separat asemenea modelelor pick-up si o punte spate rigida extrem de complexa, care ofera un confort la rulare, superior chiar si modelelor Mercedes G sau GLS!


Da, este socant cum un american vine in Europa si da lectii de calitate in segmentul SUV chiar germanilor, constructori care se lauda cu tehnogii mult mai avansate decat cele ale americanilor.

COMPORTAMENT RUTIER

Pentru ca are un sasiu separat de caroserie, noul Escalade nu are nevoie de o suspensie cu perne de aer, care sunt recunoscute ca fiind extrem de stricacioase si scumpe de inlocuit. Noile amortizoare GM cu setari dinamice, ofera un bun compromis chiar si cand drumurile nu mai sunt asa de drepte pecum cele din SUA.

Setarea diferita a suspensiei pentru gama Escalde, dedicata pietei din Europa, ofera schimbari majore in comportament.

Pe drumurile clasice din Bucuresti si imprejurimi, vedem cum Escalade se comporta fara prea mari probleme, in ciuda faptului ca avem o caroserie cu dimensiuni mult peste cele oferite de masinile europene.

Este imbucurator ca avem in test un Escalade normal, nu versiunea ESV care are o lungime si mai mare dedicata pietei din SUA, unde chiar exista infrastructura pentru aceste masini.

MOTOR SI TRANSMISIE 100% GENERAL MOTORS!

Cand ajungem la acest capitol, vorbim de un motor GM de generatie noua, care ofera un sistem complex de dezactivare al cilindrilor, atunci cand mergem in regim de croaziera.

Motorizarea se numeste V8 EcoTec3 L86 si are o capacitate de 6.2 litri care dezvolta o putere maxima de 420 CP si un cuplu motor de 620 Nm incepand cu o turatie joasa. Aceste performante sunt FARA TURBO sau cine stie ce raport de compresie mare.

Tehnica GM prefera o cilindree mare, pentru ca doar asa vorbim de motorizari capabile a merge zeci de ani fara probleme tehnice.


Un alt punct forte al masinii este si transmisia automata GM cu 8 trepte, care se numeste 8L90 (M5U) si care poate face fata chiar si la 1.000 de Nm. Aceeasi transmisie este gasita si pe gama Corvette sau cele comerciale Silverado sau Express.

Masina de fata are la gol o greutete de 2.8 tone si acest lucru se observa cel mai bine la sistemul de franare, care, din pacate nu se ridica la nivelul unui sistem gasit la BMW.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Inca din primii km observam faptul ca pentru americani cel mai important lucru este confortul, indiferent ca vorbim de motor, suspensie sau spatiu interior.


Masina are un habitaclu vast care ofera 7 locuri, insa cand rabatam bancheta spate si cele doua fotolii de pe randul doi, avem un spatiu de peste 3.6 mc.

Consumul unui asemenea “mastodont” poate parea mare, la prima vedere, pentru ca in Bucuresti avem o medie de 20 litri, iar in afara sa 10 litri pentru fiecare 100 de km. Acest consum este in medie cu pana la 4 litri mai mare decat cel al unui diesel de trei litri, indiferent de conditiile de rulare.

Intr-o plaja de viteza mica, noi am reusit chiar sa avem si o medie sub 10 litri pentru 100 de km, cifra extrem de buna pentru acest motor, pe aceasta caroserie.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Motor V8 extrem de rafinat

Cutie automata clasica extrem de fiabila

Sistem 4×4 eficient si in mediul off-road

Valoare mare de revanzare

Repriza 0-100 km/h

Cel mai mare habitaclu din segmentul sau

Pedale reglabile electric

 

CONTRA

Pret mare de achizitie

Viteza maxima limitata la 180 km/h

Consum mare de benzina

Impozit mare in Romania

Sistem multimedia CUE cu comenzi greu de accesat

 

CUMPARA ACESTA MASINA AICI!

 

Articole Interesante

Alte Stiri

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente