rss

Test Drive in premiera nationala cu modelul KIA Rio si noua motorizare 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018

KIA Rio 2018 primeste in premiera cea mai moderna motorizare T-GDI.

Test Drive in premiera nationala cu modelul KIA Rio si noua motorizare 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018

Modelul din acest test drive este un Rio special, pentru ca motorul de sub capota masinii este unul care are menirea de a demonstra celor de la VW, Ford si Renault, ca exista propulsoare pe benzina Euro 6 extrem de economice si nu in ultimul rand extrem de fiabile.


CAROSERIE




Asa dupa cum bine se stie, KIA a schimbat complet in urma cu un an modelul Rio, o citadina care are in premiera o platforma complet noua, menita a aduce mari avantaje la capitolul habitabilitate si de ce nu, un comportament rutier best in class.


Aceasta noua generatie reprezinta un salt mare pentru KIA in Europa, datorita unei calitati de asamblare foarte buna, modelul de fata fiind construit in Coreea de Sud in cea mai avansata uzina KIA din lume.




Spatiul interior al noului Rio este la nivelul lui VW Polo 2018, insa este clar mai mare decat cel gasit intr-un Renault Clio sau Opel Corsa.


MOTORIZARE T-GDI DE ULTIMA GENERATIE


In urma cu aproape sase luni testam aceasta generatie KIA Rio cu motorizare de baza de 1.2 litri, care ofera o putere maxima de 84 CP si care reprezinta o alegere optima pentru cei care merg preponderent in mediul aglomerat al marilor orase.


Acum avem sub capota cea mai avansata motorizare KIA, respectiv motorul cu 3 cilindri in linie de 1 litru care dezvolta o putere maxima de 100 CP.




Acest motor a mai fost testat de echipa Autolatest pe gama Hyundai i20 Active AICI si putem relata ca pe platforma noului Rio 2018 motorizarea TGD-I se comporta extrem de sportiv.


Motorul ofera un cuplu relativ mic de 172 Nm, insa acesta este oferit incepand cu o turatie de 1.500 rpm! Adica, acest propulsor are un comportament extrem de rafinat, chiar si la viteze mici.


CUM SE CONDUCE NOUL RIO 1.0 TGDI


In viata de zi cu zi, noul motor se descurca fara probleme traficului citadin, insa chiar si asa performantele masinii pe drumurile europene este de-a dreptul surprinzator.



Chiar daca nu are decat 100 de CP, motorizarea T-GDI cu injectie directa ofera reprize de top atunci cand turatia ajunge in zona de 6.000 rpm, noi reusind sa mergem cu o viteza maxima de 150 km/h in treapta III a cutiei de viteze.


Multi o sa vina sa ne spuna ca Rio nu ofera decat aceasta cutie manuala cu 5 trepte, insa noi continuam sa spunem ca in Romania nu este nevoie de o cutie cu 6 trepte, pentru ca nu avem o retea de autostrazi bine dezvoltata.


O repriza de la 80-130 km/h este atinsa fara probleme cu aceasta cutie de viteze, doar cu o singura treapta, in timp ce o masina cu o transmisie cu 6 rapoarte, are nevoie de cel putin o schimbare de viteze in aceasta plaja de turatie.



Pe scurt, o cutie manuala cu rapoartele bine sincronizate, este mai placuta la utilizare decat una cu mai multe viteze, lucru dovedit cel putin pentru drumurile din Romania.


CONSUM BENZINA RIO T-GDI


Daca ne uitam la modelele concurente, vedem fara doar si poate cu o Fiesta 1.0 Ecosboost sau un VW Polo 1.0 TFSI, nu afiseaza in mod real un consum foarte bun de benzina in mediul urban.


De vina este, poate, conceptia motorizarilor europene care sufera la capitolul transmisie sincronizata cu puterea dezvoltata pe o anumita plaja de turatii, detalii care afiseaza un consum exagerat de benzina intr-un trafic extrem de aglomerat precum cel din Bucuresti.



Aici, KIA ofera noul 1.0 T-GDI cu o transmisie clasica cu 5 trepte, exemplar sincronizate si cu un sistem Stop&Start care functioneaza fara probleme chiar si cand tempertatura ajunge la -3 grade Celsius.


In Bucuresti, masina de fata a afisat un consum real de 7.0 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, iar la o viteza medie in afara orasului acesta a fost de 4.5 litri.


Un alt detaliu care permite celor de la KIA sa afiseze un consum real mult mai bun decat cel al modelelor concurente este si greutatea la gol extrem de mica pentru versiunea de fata Trend care este top of the line.



PRO


Imagine de marca


Singurul motor cu 3 cilindri turbo cu 7 ani garantie


Tren de rulare extrem de confortabil


Valoare foarte mare de revanzare


Garantie de 7 ani transmisibila urmatorului proprietar


Motor cu distributie pe lant


Optional exista si versiunea 1.0 T-GDI de 120 CP



CONTRA


Pret achizitie pentru versiunea Trend


Dotarile interesante sunt doar optionale





Autor: Autoloatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, drive test KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, test romania KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, autolatest KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, teste auto KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, automarket KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, turatii maxime KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, pret KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018, 1.0 tgdi 7 ani garantie, distributie lant 1.0 tgdi, valoare de revanzare KIA Rio 1.0 T-GDI 100 CP Euro 6 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 21.03.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 21.03.2018 | 12:00 EET

  Riopct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)100/4500
Moment motor (Nm/rpm)172/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4065
LATIME C(mm)1725
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1055
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)10.7
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.04.2018 | 12:00 EEST