Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera nationala cu noua KIA Niro Hybrid 2017! 1.6 GDI plus o motorizare electrica de 44 CP

Masina celor de la KIA a fost conceputa mai bine de 5 ani, timp in care cei de la KIA au testat si inovat din toate punctele de vedere masina hirbida clasica.

Aici este vorba de cunoscuta Toyota Prius care ramane in continuare cea mai bine vanduta masina hybrid din intreaga lume.

CE ESTE KIA NIRO? UNDE SE CLASEAZA SI CINE SUNT CONCURENTII SAI?


Caroseria masinii din acest test drive reprezinta inca o data dorinta celor de la KIA de a face cea mai buna masina hibrid din lume, adica caroseria lui Niro este mai mica decat cea a lui Prius insa ofera un spatiu interior daca nu la aceelasi nivel cu siguranta mai mare.

Niro este promovat de catre KIA drept un crossover hibrid, masina fiind in realizate o compacta care are mari sanse de a lua clienti modelului Auris Hybrid, insa ofera un design atragator si pentru cei care conduceau pana acum un Prius sau un crossover diesel.

Pe scurt KIA vrea ca noul Niro sa fie greu de comparat cu modelele concurnete, adica sa benefecieze de clienti din ambele segmente in egala masura.


Cei care au cel mai mult de pierdut in urma aparitiei lui Niro in Romania sunt japonezii de la Toyota care ofera un Prius de generatie noua drept o masina mai scumpa la aceelasi nivel de echipate, insa si o masina cu o tehnica mai putin avansata decat acest Niro.

Spunem aceasta pentru ca inginerii KIA au ales sa nu monteze pe Niro o cutie CVT care are mari probleme de rafinament si raspuns, Niro fiind echipat standard cu o transmisie 6 GDT cu dublu ambreiaj.


Aceasta cutie este mult mai rapida decat una clasica CVT si ofera si un consum real mai mic atunci cand soferul alege sa mearga sportiv. 

MOTORIZARI DE ULTIMA GENERATIE KIA

Sub capota suprinzatorului Niro se ascund doua motorizari de ultima generatie KIA, repspectiv un motor pe benzina aspirat de 1.6 litri din gama GDI cu injectie directa si un motor electric care dezvolta o putere maxima de 44 CP.

Motorizarea pe benzina are o putere maxima de 105 CP la o turatie de 5.700 rpm, in timp ce motorizare electrica ofera cei 44 de CP pe o plaja de turatie de 0-1.798 rpm, iar moment motor electric este de 170 Nm.

Ambele motorizari ofera in sistem hibrid o putere maxima totala de 141 CP si un moment motor de 265 Nm constant pe o plaja de turatii de 1.000 si 2.400 rpm.


Aceste performante ale celor doua motorizari se traduc in viata de zi cu zi printr-un sprint suprinzator pentru o masina hibrid atunci cand se pleaca de la semafor. De fapt in primii cativa metri masina este propulsata exclusiv de catre motorul electric dupa care intervine si motorul termic pentru a merge in paralel in modul SPORT.


Daca optam pentru modul ECO sistemul de management al celor doua motoare KIA permite masinii sa functioneze in modul EV fara a avea un comutator cum se regaseste la Prius.

Fanii vor spune ca acest lucru este un minus, insa Niro reuseste mult mai bine sa eficientizeze cele doua motoare intr-un mediu urban aglomerat pentru simplu fapt ca masina nu are o cutie CVT mult criticata la Prius.


Masina aceasta merge fara probleme fara a avea nevoie de gadget-uri suplimentare de pastrare a energiei electrice, iar acumulatorii litiu-polimer de 1,56 kWh sunt incarcati mult mai rapid decat cei de la Toyota.

CUM SE CONDUCE NOUL NIRO 2017?

La acest capitol trebuie spus ca masina celor de la KIA are in premiera un set de acumulatori litiu-polimer care se incarca mult mai repede decat cei clasici gasiti la marcile Honda si Toyota.

Tinand cont de acest detaliu noua KIA Niro are si o cutie secventiala extrem de rapida care ofera masinii un comportament mult mai sportive decat cel al unui Prius de la Toyota.


Motorizarea 1.6 GDI nu este la fel de puternica precum motorul Toyota de 1.8 litri care functioneza conform principului Atkinson, insa alaturarea sa la motorizarea electrica aduce performante reale mult peste media segmentului.

Cand dorim sa mergem sportiv trebuie doar sa trecem cutia in modul SPORT asemenea unei transmisii normale, mod care ofera functionarea simultana a celor doua motoare care ofera in total o putere maxima de 141 CP.

Viteza maxima nu depaseste granita de 170 km/h, insa reprizele sale in segmentul 80-120 km/h sunt clar superioara unui model echipat cu transmisia CVT tipica modelelor japoneze.

Consumul real al masinii este de 7 litri intr-un Bucuresti aglomerat cu temperaturi sub granita de zero grade Celsius, cifra aflata la nivelul unui diesel de clasa mica.

In mediul extraurban consumul mediu este de 4 litri, detaliu din nou atipic pentru o masina hibrid.

PRO

Imagine de marca

Singurul model hibrid cu 7 ani garantie

Sisteme hibrid cu 7 ani garantie sau 150.000 de km

Pret mic de achizitie

Nivel de echipare de top inca la un nivel de baza

Performante foarte bune

Consum extrem de mic de benzina

Acumulatori extrem de performanti la capitolul incarcare

 

CONTRA

Pretul se afla la nivelul lui Prius entry level care are o imagine de top

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente