rss

Test Drive in premiera nationala cu noua KIA Rio 2017! Motor de 1.2 litri CVVT benzina si 84 CP

Cei de la KIA Motors au inceput anul acesta in forta prin lansarea in premiera a doua noi modele de volum.

Test Drive in premiera nationala cu noua KIA Rio 2017! Motor de 1.2 litri CVVT benzina si 84 CP

Este vorba de noul crossover Stonic si noua generatie de citadine Rio. Despre Picanto nu mai vorbim pentru ca modelul are deja vanzari foarte bune in Europa de Vest.




In prezent vorbim despre noul Rio, pentru ca acesta a ajuns la cea de-a patra generatie, primele modele Rio importate in Romania fiind de asemenea testate si de catre echipa Autolatest in anul 2006! CITESTE TESTUL AICI!


De atunci si pana in prezent KIA ROM AUTO a comercializat cu succes inca o generatie de modele Rio, modele care aveau sa-si demonstreze forta pe piata din Romania impreuna cu fratele mai mare Ceed.


DESIGN




Noul Rio a devenit cu aceasta generatie, o masina mondiala a celor de la KIA Motors, pentru ca acest model se vinde in mare parte indentic atat pe pietele din Asia, Europa cat si in America de Nord (SUA si Canada).


Modelul are acum un design complet schimbat care aduce in premiera un ADN al marcii care ofera un dinamism greu de intuit cand vorbeam de generatiile precedente.


Acelasi lucru se gaseste si la interior unde masina are o linie optica mult mai bine gandita din punct de vedere al ergonomiei, si de ce nu, o calitate de fabricatie best in class, in ciuda unor subansamble realizate dintr-un plastic dur.



Plansa de bord are un sistem de aer conditionat automat extrem de eficient si poate sa primeasca cel mai modern sistem de navigatie KIA Europe.


MOTORIZARE PE BENZINA CLASICA KIA MOTORS


Cand spunem clasica, vorbim de un motor FARA TURBO, FARA INJECTIE DIRECTA sau o cilindree mica, pentru ca mentalitatea celor din Coreea este sa ofere clientilor motorizari fiabile in afara de orice alte considerente de marketing.


Sub capota masinii din acest test, se ascunde o motorizare cu 4 cilindri in linie de 1.2 litri, motor care a mai fost testat de catre noi pe modele precum Picanto sau Hyundai i20 si putem spune ca avem de fata un motor fara prea multe surprize in functionare.



Acest motor are o putere maxima de 84 CP la 6.000 rpm si un moment motor de 122 Nm incepand cu o turatie de 4.000 rpm, adica performante aflate la nivelul vechiului motor pe benzina de 1.4 litri KIA.


In comparatie cu vechiul motor de 1.4 litri, noul 1.2 se prezinta drept un performer in zona inalta de turatii unde chiar putem avea performante surprinzatoare in ciuda lipsei supraalimentarii extrem de raspandita in aceast segment de motorizari.


Marele avantaj al motorizarii KIA, este ca acesta vine echipat standard cu sistemul Stop&Start care anuleaza orice beneficiu al injectiei directe sau al supraalimentarii atunci cand mergem in orasele aglomerate.




Intr-un Bucuresti tipic lunii octombrie unde viteza de deplasare medie este de 0.5 km/h, consumul afisat de noua KIA a fost de 8.0 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, cifra buna daca tinem cont ca un diesel modern consuma in aceeasi plaja in medie 7 litri.


Cand iesim in afara orasului, noul Rio face de asemenea o figura buna la capitolul reprize pentru ca acesta este echipat cu o transmisie manuala cu 5 trepte sincronizate optim pentru soselele din Romania. Daca optam pentru un condus calm KIA Rio 1.2 CVVT poate sa consume chiar si 4.5 litri pentru 100 de km.



Cu un rezervor de 45 litri, Kia Rio poate parcurge chiar si 600 km fara prea mari probleme.


CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA


All-Around, noua KIA Rio se prezinta drept o masina ideala de oras, cu sanse foarte mari de a castiga multi dintre clientii traditionali de Ford Fiesta sau Renault Clio. 


Principalul sau concurent este noul VW Polo, care din fericire pentru KIA, inca are o garantie de 2 ani si va avea un pret de achizitie peste cel al masinii de fata.




Pentru cei care doresc performante de top, pot alege fara probleme si noua motorizare 1.0 T-GDI de 120 CP care vine standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte.


Insa chiar si asa, modelul de fata cu motorizarea de 1.2 litri reprezinta un model extrem de atragator pentru ca are cea mai bogata oferta de echipamente standard, clientul avand posibilitatea de a opta pentru anumite dotari demne de segmentele superiore.


Un alt punct forte este si trenul de rulare, care este setat acum mult mai dinamic, si care ofera un confort superior cand se trece peste denivelarile scurte, tipice soselelor din Romania.



PRO


Imagine de marca


Singura masina din clasa cu 7 ani garantie sau 150.000 de km


Distributie pe lant care NU necesita schimbare


Sisteme de siguranta active si pasive STANDARD


Volan incalzit standard


Sistem de franare eficient in ciuda lipsei discurilor pe puntea spate


Singura masina cu transmisie automata clasica ( Convertizor de Cuplu) din segment


Garantie de 7 ani transmisibila si in Romania


 


CONTRA


Motor usor zgomotos in plaja inalta de turatii


Cutie automata doar pentru versiunea 1.4 MPI


Valoare de revanzare 



 





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, test drive cu noua kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, drive test kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, test ro kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, test in premiera kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, 0-100 km/h kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, pret kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, oferte vanzare kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, consum kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, review kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, renault clio 0.9 tce vs kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, peugeot 208 1.2 puretch vs kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, vw polo 1.0 mpi vs kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, dacia sandero 0.9 tce vs kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018, hyundai i20 1.2 vs kia rio 1.2 cvvt 84 cp 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.10.2017 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.10.2017 | 12:00 EEST

  Riopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 benzina
CAPACITATE (cmc)1248
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)84/6000
Moment motor (Nm/rpm)122/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4065
LATIME C(mm)1725
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1060
PERFORMANTE V Max (km/h)175
0-100 km/h (secunde)12.9
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 13.10.2017 | 12:00 EEST