rss

Test Drive in premiera nationala cu noua KIA Soul Electrica 2015- EV Model Full Time

Autolatest a testat in premiera nationala prima masina full electrica a celor de la KIA Motors.

Test Drive in premiera nationala cu noua KIA Soul Electrica 2015- EV Model Full Time

Acesta se numeste Soul EV si nu este decat prima incercare reala a celor din Coreea de a da nastere viitorului masinilor cu sigla KIA.




Spunem aceasta pentru ca, dupa cum bine stie toata lumea KIA Motors a devenit unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume, acestia rivalizand cu nume mai precum Renault sau Volkswagen.


Dupa acestea nu putem decat sa tragem concluzie prealabila ca masinile KIA sunt dezirabile, iar mentalitatea tehnologica a celor din Coreea de Sud a ajuns la un nivel la care produsele lor sa fie de top.




SOUL EV ESTE PRIMA KIA ELECTRICA


Prima masina a celor de la KIA care are onoarea de a integra in productia de serie sistemul EV este modelul de clasa mica Soul, o masina cunoscuta si in Europa insa care are un impact foarte mare in SUA si Asia.


Caroseria lui Soul este atat de mare din toate punctele de vedere incat putem spune ca un Soul este de fapt un MPV de clasa mic care se adreseaza celor care vor pe langa spatiu interior mai mare si un look mult mai tineres.


DE CE SOUL EV 2015?


PENTRU CA ACUM SCAPAM DE FRICA RANGE LOW-PLEASE CHARGE!




Pentru ca masina de fata este prima disponibila oficial pe piata din Romania si care putem spune ca nu sufera de sindromul autonomie prea mica.


Odata incarcat la curent noul Soul EV poate parcurge conform producatorului o distanta de peste 200 km, adica teoretic putem parcurge distanta Bucuresti-Buzau si retur fara a alimenta acumulatorii.


Noi cei de la Autolatest am ales sa parcurgem o distanta mai mica insa mult mai dinamica, respectiv o centura a Bucurestiului intr-un regim de 100 km/h si restul intr-un Bucuresti extrem de aglomerat precum zona Pipera si Banasa la ore de varf.




Surpriza cea mare a fost aceea ca masina aceasta consuma extrem de putin pentru ca am plecat din zona KIA Baneasca cu un range de 109 km ( temperatura scazuta) si incarcare de 98%, iar dupa ce am parcurs peste 40 km computerul de bord ne-a arata un range real de 100 km.


Asadar daca mergem elegant in modul Eco activat masina consuma mult mai putin decat ne arata computerul la prima vedere.


Supriza cea mare a fost si atunci cand am ales sa mergem realmente sport cu masina intr-un trafic DN1 cu viteze de ordinul a 80-130 km/h moment cand acumulatorii de aratau o scadere destul de mica a puterii din acumulatori.




Pur si simplu, este pentru prima data cand nu te mai urci cu frica intr-o masina electrica. Autonomia reala a masinii intr-un conduc normal este extrem de aproape de ceea ce zice producatorul, respectiv 180-200 km, autonomie pe care o poate atinge orice sofer in conditii de iarna.


TEHNOLIOGIE SOUL EV 2015


Daca deschidem capota lui Soul EV gasim de fapt o motorizare electrica de mari dimensiuni care are conectate toate sistemele clasice de racire cu apa ale unei masini normale.


Sistemul de aer conditionat, servodirectia si multe alte sisteme sunt full electric, si anume sunt extrem de silentioase.


Motorul electric dezvolta o putere maxima de 110 CP sau 81 KW, si un moment motor real de 285 Nm incepand cu o turatie de ZERO rpm.




Acest lucru inseamna ca masina aceasta are la plecarea de pe loc aceeasi putere precum un motor de Mercedes V12 pe benzina, adica Soul EV se misca mult mai repede chiar si decat ne-am asteptat.


KIA spune ca masina atinge 100 de km/h in doar 11.2 secunde, insa in mod real in conditii optime noi consideram ca masina este mult mai rapida.


Si la capitolul viteza maxima KIA spune ca acest Soul EV atinge doar 142 km/h, insa realitatea are toate sansele sa-i contrazica, modelul fiind usor mai rapid.


CUM SE INCARCA SI IN CAT TIMP?




La aceast capitol putem spune ca noi cei din Romania suntem complet defavorizati pentru ca in mod real nu exista decat doua puncte de incarcare in Bucuresti pentru masinile electrice.


Chiar si asa, cele doua puncte sunt cuplate la o retea electrica de 220v, iar masina de fata are si functia de a putea sa primeasca curent de la o retea speciala CHADEMO 400V 125 Amp care poate incarca acumulatorii complet in doar 30 min.



Noi nu avem asa ceva in Romania, insa cu o statie de incarcare individuala produsa de compania romaneasca E-Motion Electric  masina de incarca in mai putin de 5 ore.


Daca optam pentru o incarcare normala la o priza de 220V incarcarea full se realizeaza in 10-11 ore, timp relativ mare insa daca parcurgem doar 80 de km pe zi putem sa incarcam masina odata la doua zile.


 



CUMPARA ACEST MODEL CU UN DISCOUNT AUTOLATEST DOAR PRIN TRIMITEREA UNUI EMAIL PE ADRESA: autolatest@gmail.com. 


CONSULTANTA AUTOLATEST ESTE GRATUITA IN ALEGEREA ORCARUI MODEL OPEL, KIA, FORD, DACIA, RENAULT, ISUZU, MITSUBISHI, NiSSAN SAU SUZUKI.


 


PRO


Imagine de marca


Prima masina full electrica care este viabila in Romania


Comportament 100% asemenea unei masini normale


Range foarte mare pentru o masina electrica


Putere maxima neasteptat de buna pentru un EV


Comportament rutier exact


Acumulatori care nu onstructioneaza volumul de incarcare al portbagajului


7 ani garantie in Romania


Calitate de fabricatie foarte buna 


 


CONTRA


Lipsa unei retele de incarcare nationale


Pret de achizitie destul de mare


Valoare de revanzare intr-o tara inca fermecata de motorul diesel 


 





Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
testdrive kia soul ev. #testsoulev, #pmb, masini electrice sorin oprescu, chargere auto romanesti, #emotionelectric, , #reviewkiasoulev, #firstkiaelectric, test drive kia soul ev, soul full electric, prima kia electrica, test in ro kia soul ev, test soul ev 2015, drive test soul ev, autonomie reala soul ev, 0-100 km/h, viteza maxima, pret achizitie, calitate soul ev, discount soul ev

CAUTA IN TESTDRIVE