rss

Test drive in Premiera Nationala cu noul Renault Captur 1.5 dCI 110 CP Energy si cutie cu 6 trepte 2015

Renault este unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume, iar politica sa de modele dovedeste din ce in ce mai mult faptul ca francezii au inteles incotro se indreapta industria auto europeana.

Test drive in Premiera Nationala cu noul Renault Captur 1.5 dCI 110 CP Energy si cutie cu 6 trepte 2015

Primul pas a fost lansare din urma cu cativa ani a modelului crossover Captur, o masina despre care toata lumea spunea la inceput ca nu are nici o sansa a concura un Clio traditional sau chiar si un Nissan Juke mult mai scump la achizitie.





Piata a demonstrat exact ceea ce asteptau francezii, adica a inceput sa " consume" in zeci de mii de exemplare noul Captur pentru simplu fapt ca avea o platforma reusita de Clio IV care aduce un comportament rutier exact si o garda la sol mai mare pentru a clasa masina in segmentul crossover.


DESIGN


Fata de modelele concurente precum Peugeot 2008 sau noul Suzuki Vitara 2WD acest Captur nu se vrea ceea ce nu este, adica materialale din plastic din interior sunt de o calitate nu foarte buna, insa masina ofera pentru un pret extra derizioriu un sistem multimedia de ultima generatie care are standard harta Romaniei, un sistem audio bine gandit cu incinte acustice in portiere si nu in ultimul rand un pret de achizitie aflat la granita cu noul Clio IV de clasa mica.



Aceste ingrediente au permis celor de la Renault sau acapareze acest segment crossover, loc unde germanii au intrat in panica si se pregastesc sa lanseze un Ford EcoSport bazat pe Fiesta care din pacate va avea un pret de achizite mult mai mare decat al lui Captur.


CEL MAI SPORTIV CAPTUR DIN GAMA


Toata lumea cunoaste modelul Captur al celor de la Renault pentru ca a fost si continua sa fie vandut in sute de exemplare lunar in Romania, insa putina lume stie de faptul ca Renault are acum in gama si o versiune sport a lui Captur.


Aceasta se numeste tot Captur dCI insa sub capota masina primeste in premiera o motorizare dCI de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 110 CP.




La prima vedere acestia pot parea putini insa nu trebuie sa uitam de faptul ca un crossover Renault cantareste la gol cu doar 50-100 de kg mai mult decat un Clio de clasa mica, raportul CP-kg permitand masinii performante de-a dreptul sportive.



CARE SUNT SCHIMBARILE SI CUM SE CONDUCE?


Inca din primul momentul trebuie spus ca noul Captul 110 CP are o noua cutie de viteze manuala cu 6 trepte, o cutie care se regaseste doar pe gama Megane in versiunea 1.6 dCI 130 CP.



Aceasta transmisie este mult mai rafinata si mult mai bine sincronizata decat cea cu 5 trepte a versiunii de 90 CP, noul Captur de 110 CP devenind acum o masina cu reale pretentii sportive.



Primele trepte sunt bine etajate pentru un mers elegant in mediul urban, iar cand vrem sa face o depasire in zona 80-130 km/h tipica soselelor din Romania masina se comporta foarte bine.


Mai mult decat atat la o viteza de croaziera de 140 km/h turatie nu depaseste granita de 2.600 rpm, detaliu care anunta in mod real un consum de motorina chiar mai mic decat cel al versiunii de 90 CP.



PRO



Motorul diesel foarte bun


Cutie de viteze cu 6 trepte exacta


Comportament rutier sportv in comparatie cu dCI 90 CP


Moment motor disponibil la o turatie foarte joasa


Reprize fulminante datorita greutatii la gol mici


Tren de rulare exact pentru o masina cu punte spate rigida


 


CONTRA


Pret mai mare de achizitie


Lipsa discuri de frana puntea spate


Puntea spate "jucausa" pe denivelari la viteze mari


Valoare mica de revanzare




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive premiera captur 110, drive test captur dci 110 cp, cel mai puternic captur, test in ro captur dci 110 cp, 0-100 km/h captur dci 110, viteza maxima captur 110 dci, 0-60 mph captur dci, review renault captur dci 110 hp, best diesel engine captur dci 110, pret achizitie captur dci 110, test drive captur dci 110 cp, test consum captur dci 110, oferta lansare captur dci 110 cp

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.07.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.07.2015 | 12:00 EEST

  Capturpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)110/4000
Moment motor (Nm/rpm)260/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4122
LATIME C(mm)1778
INALTIME(mm)1566
GREUTATE (kg)1165
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)11
Consum Mediu (litri)3.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 26.07.2020 | 12:00 EEST