rss

Test Drive Mazda 31.6 i 2009-Mazda 3 ataca direct VW-ul Golf VI

Constructorul japonez Mazda se afla de mai bine de 5 ani intr-o campanie foarte agresiva de modernizare a produselor sale.

Test Drive Mazda 31.6 i 2009-Mazda 3 ataca direct VW-ul Golf VI

Mazda 3-1.6i TX Plus D


aca modele precum Mazda 5, 6 sau 2 au dovedit prin calitatile lor ca se pot bate de la egal cu cele mai importante nume europene, a venit timpul ca si segmentul compact sa primeasca un raspuns pe masura prin lansarea ultimei generatii de Mazda 3.


Mazda si segmentul compact Toate generatiile de modele compacte ale marcii Mazda au dovedit pe parcursul anilor performante de top si o calitate de fabricatie din ce in ce mai buna.



Acum Mazda a spus ca este momentul ca trebuie sa concureze realmente miticul VW golf chiar daca acesta se numeste acum Golf VI. Evoltia lui 3 in segmentul compact Clasa compacta este cel mai disputat segment de automobile din Europa, iar cine face aici o figura buna se poate considera un castigator deplin in Europa.


Chiar daca poate parea surprinzator, anumite marci si in special vorbim aici de francezi nu au modele din clase mai mari de succes care sa-i concureze pe cei Trei Mari ( Mercedes, BMW si Audi) insa produc compacte atractive care prind la publicul de pe batranul continet.


Mazda poate sa se mandreasca ca a comercializat de mai bine de trei decenii masini atractive pentru europeni, modelele anterioare Mazda 323, care mai tarziu aveau sa se numeasca chiar si Kia Cerato, au afisat un foarte bun raport pret-performante-fiabilitate. Predecesorul masinii din acest test a fost primul care a purtat cifra 3 si a aratat o fiabilitate cu mult superioara chiar si VW-ului Golf V.


Singura problema a sa a fost imaginea destul de cuminte si motorizarile de baza relativ lenese. Noua Mazda 3 si concurenta.


Noul model Mazda 3 se doreste clar sa reprezinte pentru marca japoneza un nou inceput deoarece japonezii nu mai vor sa concureze modele precum Renault Megane, Peugeot 308 sau Opel Astra, ci numele mari precum VW Golf VI, Audi A3, Mercedes Clasa A si de ce nu BMW- Seria 1.Este surprinzator sa auzi aceste nume intr-un test cu Mazda 3, insa realitatea este usturatoare pentru germani.


Masina aceasta se prezinta publicului intr-o forma total noua si deaosebit de atractiva in plus oferind un feeling on road demn de orice compacta germana cu pretul de peste 25.000 euro.


Mazda vs Volkswagen


Pentru a nu duce discutia pe un taram al suspiciunilor ne oprim la o comparatie mult mai digerabila intre Mazda si VW. Noua Mazda 3 se ridica cu siguranta la nivelul unui Golf fie ca acesta se numeste acum VI si se considera ca este cel mai bun din segmentul sau. In primul rand trebuie sa spunem ca noua Mazda 3 are un design foarte atragator in comparatie cu oferta teutona, fie ca vorbim de exterior sau interior. Totul a fost realizat cu un singur lucru in minte respectiv o sportivitate rasata de care sa beneficiezi doar atunci cand este nevoie.


Interior




La interior in noua Mazda mai gasim cateva elemente de plastic de slaba calitate insa calitativ Autolatest ofera nota 9 pentru calitatea de fabricatie reala nu cea perceputa. Daca la acest capitol Mazda pierde in fata lui Golf VI, la celelate precum pozotia la volan, ergonomie, timoneria transmisie si de ce nu a comportamentului rutier Mazda este o clasa peste ceea ce ofera germanii.


Motorizare


Masina aceasta arata bine din orice unghi este privita, iar la interior senzatia se mareste proportional datorita scaunelor foarte bine profilate si a gadget-urilor de ultima generatie, insa cu sigurata nu trebuie sa va apropiati de cheia de contact pentru ca minusurile o sa iasa in evidenta foarte repede. Spunem aceasta deoarece sub capoata agresiva si profilata parca pentru un condus pe un circuit se ascunde un motor atat de anemic incat nu ar mai trebui sa fie mentionat.


Cu o cilindree de 1.6 litri si o purtere maxima de 105 CP acest 4 in linie se chinuie din rasputeri sa faca fata admirabil cu o greutate destul de mare a masinii. Turatile mari necesare pentru un mers linistit nu recomanda aceast propulsor decat daca va aflati in tarile civilizate din Europa de Nord unde soselele sunt atat de bine puse la punct incat nu este necesara nici o depasire.


In schimb in Romania agregatul de baza a Mazdei 3 nu face fata decat in mediul urban, insa si aici turatiile mari duc la un consum peste media clasei.


In mediul extraurban masa mare si lipsa de putere a motorului sunt detalii care fac viata in spatele volanului destul de grea. Mai mult pe autostrada la un mers de croaziera de 140 km/h consumul nu a scazut sub 10 litri de benzina.


Deci, daca vreti sa achitionati un asemenea exmplare recomadam versiunea mai puternica de doi litri si 151 CP sau diesel-urile economice CD.




Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive mazda 3, test cu noua mazda 3, drive test, test in ro, test in premiera, mazda 3 motor benzina, calitate de fabricatie, volum portbagaj, 0-100 km/h, garda la sol, calitate de fabricatie, motor benzina, distributie lant, spatiu interior, sistem multimedia, revizii, interval revizie, valoare de revanzare, costuri de intretinere, jante, anvelope sport, jante aliaj, service romania, cel mai bun service,

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 4.08.2009 | 10:06 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 4.08.2009 | 10:06 EEST

  Mazda 3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)105/6000
Moment motor (Nm/rpm)145/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4460
LATIME C(mm)1755
INALTIME(mm)1470
GREUTATE (kg)1255
PERFORMANTE V Max (km/h)184
0-100 km/h (secunde)12.2
Consum Mediu (litri)9.5
PRET fara TVA (euro)15.958
cu TVA (euro)18.990
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor4
Reprize4
Consum4
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.08.2020 | 12:00 EEST