rss

Test Drive Mazda CX-7 sportivitate nebanuita/ 2.3 Turbo 260 CP consum

Odata cu venirea anotimpului rece am luat decizia de a testa masini cu transmisie integrala capabile sa infrunte fara probleme gropile bucurestene.

Test Drive Mazda CX-7 sportivitate nebanuita/ 2.3 Turbo 260 CP consum

Visul orcarui sofer iarna este sa conduca o masina cu tractiune integrala, masina care sa exprime evident statusul sau social.


Singura problema a acestor soferi este simplu fapt ca aceste masini sunt de obicei mult mai scumpe decat cele cu tractiune pe fata, insa un constructor s-a gandit si la acestia si a conceput o masina care sa intruchipeze cele mai importante caracteristici ale doritorilor de SUV.


Aici putem enumera o lista de dotari de lux, o motorizare foarte puternica si nu in ultimul rand o transmisie integrala care sa-si faca singura datoria indiferent de suprafata de rulare. Aceasta masina minune se numeste Mazda CX-7 si este disponibila si in Romania incepand cu acest an.


SUV=Sport Utility Vehicle


Aceasta masina se doreste sa reprezinte o interpretare mult mai ieftina modelului care a pus bazele segmentului SUV cu un pronuntat caracter sport, respectiv BMW-ul X5. In comparatie cu prima generatie a bavarezilor noul X5 a luat proportii si a pierdut usor din caracteristica comportament sportiv. Pretul de asemenea a crescut usor, detalii care fac din acest tip de automobil un deziderat din ce in ce mai greu de atins.


CAROSERIE


Pentru a beneficia de acest gol de pe piata din Europa constructorul japonez Mazda a luat decizia de a importa cel mai de succes SUV al marcii pe taram american, respectiv elegantul CX-7.


Acesta utilizeaza platforma tehnica a fratiorului sau american Ford Edge, si se prezinta clientilor europeni cu o caroserie eleganta si bine proportionata din toate punctele de vedere. CX-7 este un SUV care imprumuta din caracteristicile de design dezvoltate de alte modele din gama precum RX-8 sau Mazda 6, rezultatul final fiind o masina de oras cu un design dinamic care nu poate displace in nici un caz.


Interiorul este indreptat asemenea exteriorului spre o latura sportiva, soferul avand o pozitie la volan mult diferita fata de ceea ce ofera concurenta.


ECHIPAMENTE



La acest capitol modelul de test a venit echipat in varianta Revolution fapt care inseamna ca tapiteria din piele sau sistemul audio Bose se gasesc standard. Este uimitor sa vedem cum Mazda aplica aceeasi strategie de piata asemanatoare versinii americane, respectiv clientul primeste absolut totul inca de la nivelul de echipare de baza. In comparatie cu oferta europana Mazda CX-7 exceleaza la toate capitolele prin dotarea masinii cu echiapamente de lux standard.


Un bonus este sistemul audio dezvoltat pentru piata din SUA, sistem Bose foarte puternic si performant. Scaunele din piele vin echipate si cu sistemul de incalzire.


Pentru toate aceste echipamente la modelele europene se plateste in plus. Mazda CX-7 in varianta Revolution costa cu toate taxele 32.700 euro.


MOTORIZARE



Sub capota carismaticului CX-7 se gaseste aceelasi motor supraalimentat intalnit si la fratiorii sau MPS fie ca este vorba de 3 MPS sau 6 MPS. Acest propuslor ofera o putere maxima de 260 CP si este cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte.


Fata de modelul american CX-7 care este echipat cu o transmisie automata cu 6 trepte si o putere maxima de 240 CP, CX-ul european este setat mult mai sportiv si din punct de vedere al trenului de rulare. Momentul motor de 380 Nm este foarte bun si faciliteaza miscare cu gratie a celor 1.8 tone ale masinii indiferent de situatie.


In ciuda faptului ca Mazda mentioneaza un consum mediu de 9.8 litri, viata reala a demonstrat un consum de benzina cu mult superior. Spunem asta deoarece in conditii de rulare extrem de economice (110 km/h in treapta 6 pe autostrada) nu am reusit sa scadem consumul sub bariera celor 11.0 litri.


In mediu urban acesta a depasit in unele cazuri 20 de litri. Media in oras a fost de 19.7 litri (vezi foto).


TRANSMSIE



Cutia de viteze este aceeasi cu cea a modelului 6MPS fapt care recomanda acest CX-7 celor care doresc o sportiva cu oarecare capacitate de trecere in mediu off-road. Transmisia este integrala permanent si ofera o aderenta de top indiferent de suprafata pe care se ruleaza. Un aviz pentru cei care doresc parcurgerea de trasee in afara soselei este decuplarea TCM-ului.


CONCLUZIE


Mazda CX-7 este un SUV modern cu un design elegant si echilibrat care dispune de un interior cu o tenta sport pronuntata. Cinci pasageri pot convietuii intr-un deplin confort chiar si pe distante mai mari.


Cel mai mare avantaj al masinii japoneze este pretul de achizitie care sare usor peste granita celor 30.000 euro, fapt care plaseaza SUV-un pe primul loc in segmentul SUV daca facem o comparatie pret-putere dezvoltat.



Singurul inconvenient este consumul exagerat de combustibil care rivalizeaza cu cel al motoarelor V8 de patru litri.


In prezent Mazda lucreaza la echiparea CX-ului si cu un motor diesel de 2.2 litri si aproximativ 180 CP, insa pana atunci mai trebuie sa asteptam cel putin un an. Si da, Mazda CX-7 este superioara din toate punctele de vedere BMW-ului X3.



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive mazda cx7, motor turbo benzina, consum real mazda cx7 oras, calitate de fabricatie, 0-100 km/h, transmisie integrala, garda la sol, pret de achizitie, recomandare, probleme, consum prea mare de benzina mazda cx7, anvelope sport, diferential blocabil, card acces mazda cx7, spatiu interior, volum portbagaj

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 15.11.2007 | 09:31 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 15.11.2007 | 09:31 EET

  CX-7pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4
CAPACITATE (cmc)2261
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)260/5500
Moment motor (Nm/rpm)380/3000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4.680
LATIME C(mm)1.870
INALTIME(mm)1.640
GREUTATE (kg)1.700
PERFORMANTE V Max (km/h)210
0-100 km/h (secunde)7.9
Consum Mediu (litri)11.0
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)32.700
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9
Climatizare9
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum2
Tractiune7
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 31.03.2020 | 12:00 EEST