rss

Test Drive Mini Cooper S 2010 184 CP si 228 km/h

Mini face parte dintre acei contructori auto care au reusit sa se impuna pe piata datorita imaginii de marca.

Test Drive Mini Cooper S 2010 184 CP si 228 km/h
Daca ne intoarcem in urma cu 15 ani vedem pe piata un Cooper demn de cartile de istorie, o masina care a facut istorie insa care nu era evoluata din nici un punct de vedere la capitolul tehnologie.

Dupa venirea celor de la BMW si renuntatarea lor la brand-ul defunct Rover, marca istorica Mini a primit toata atentia.

Evolutie

Pentru a face o figura buna pe piata dominata de masinile franceze si italiene, BMW a luat decizia intresanta de a reface brand-ul Mini cu o pronuntata tema premium.

Rezultatul unei perioade destul de lungi de cercetare a reprezentat prima generatie de Mini Cooper sub conducerea celor din Munchen.

Fata de modelul precedent care a fost fabricat mai bine de 4 decenii BMW a adus ingredientele optime pentru succesul marcii in noul secol.

Primul Mini realizat de BMW a demonstrat celor din Regatul Unit ca mentalitatea celor de la BMW este complet diferita fata de cea a grupului Volkswagen care a standardizat brand-uri precum Seat, Audi si Skoda.

Noul Mini nu avea nimic de a face cu masinile britanice dar si cu cele ale germanilor.

Acest model a fost prima masina realizat de BMW cu tractiune pe puntea fata iar motorizarile au fost realizate impreuna cu francezii de la PSA (Peugeot-Citroen). Noul pe atunci 1.6 litri a demonstrat o fiabilitate de top in ciuda carcotasilor, iar calitatea trenului de rulare si a asamblarii in general au starnit invidie.

Cooper S

Primul Cooper S lansat in urma cu cativa ani pe prima generaie de Mini a reprezentat la randul sau o revolutie pentru segmentul mini deoarece era prima masina din aceasta clasa premium cu un motor supraalimentat de peste 150 CP.

Succes-ul masinii pe piata a demonstrat din nou ca BMW (si PSA evident) stie sa produca si motoare supraalimentate care sa aibe succes.

Pentru a intelege mai bine aceasta strategie de supraalimentarii motorelor pe benzina vezi intreaga gama BMW din 2010 (majoritatea propulsoarelor sunt turbo si bi-turbo!).

Cooper S 2010

Succes-ul primului S al celor de la Mini a starnit o adevarat revolutie in lumea tuning-ului unde brand-uri faimoase precum Hamann au reusit sa duca micutul propulsor la o putere maxima de peste 250 de CP.

Diferenta dintre acest Cooper S facelift si modelul inlocuit este ca BMW a renuntat la supraalimentarea cu sistem compresor mecanic legat de motor.

Vechiul „kompressor” a avut cateva caracteristici de top precum puterea maxiam dezvoltata liniar si sunetul inconfundabil al compresorului in turatie maxima.

Dezavantajele au fost evidente respectiv un consum de benzina extrem de mare chiar si pentru un motor pe benzina de 1.6 litri si peste 160 CP.

Noul motor 2010 dispune in schimb de o supraalimentare clasica cu turbo si are un consum mai redus cu pana la 5 litri in mediul urban.

Inertia sistemului turbo a fost eliminata prin montarea unei turbine de dimensiuni mai mici care nu ofera un turbo lag asa de evident.

Feeling

Dupa parcurgerea a mai bine de 50.000 km la bordul diferitelor modele BMW pe benzina putem spune ca acest Cooper S Facelift se apropie si mai mult de feeling-ul oferit de masinile bavareze.

Reprizele sunt fulminante indiferent de plaja de turatie, iar transmisia manuala cu 6 raporate semnata Getrag este magnifica.

Stabilitatea masinii este optima pentru o masina cu o caroserie mica datorita unei punti spate muli-link reglata elegant.

In mediul urban sincronizarea buna a transmisie si raspunsul motorului face viata mai frumoasa decat predecesorul sau supraalimentat.

Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 7.0 secunde, iar viteza maxima este de 228 km/h (oficial evident!).

Consum

La acest capitol masina celor de la Mini reprezinta o reusita datorita utilizarii unui sistem Start-Stop imprumutat de la BMW.

In Bucuresti consumul afisat a fost de 14.5 litri (minus 4 fata de generatie precedenta!), iar in mersul extraurban acesta se limiteaza la un nivel de 6.2 litri.

Daca se merge realmente cuminte acest model poate sa consume si 5 litri!

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.12.2010 | 06:15 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.12.2010 | 06:15 EET

  Cooper Spct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)184/5500
Moment motor (Nm/rpm)260/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3729
LATIME C(mm)1683
INALTIME(mm)1407
GREUTATE (kg)1115
PERFORMANTE V Max (km/h)228
0-100 km/h (secunde)7.0
Consum Mediu (litri)8.5
PRET fara TVA (euro)20.600
cu TVA (euro)25.544
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard7
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/7
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum7
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST