rss

Test Drive Nissan Navara 2.5 dCI 190 CP 2011

Nissan este unul dintre primii constructori auto care au dezvoltat in urma cu 30 de ani conceptul de pick-up de clasa mica.

Test Drive Nissan Navara 2.5 dCI 190 CP 2011
Nissan este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Japonia, respectiv din lume, compania realizand pe parcursul a mai bine de jumatate de secol o evolutie extrem de favorabila comercializarii masinilor produse in Japonia.

De fapt Nissan asemenea constructorilor din aceeasi tara insulara a devenit in prezent un brand de proportii mondiale datorita unei expansiuni de proportii in anii 70 pe pietele din Europa si SUA.

Acum japonezii sunt un gigant industrial care s-au aliat in urma cu cativa ani cu francezii de la Renault si au devenit al patrulea constructor de automobile din lume.

Nissan si masinile de teren accidentat


La acest capitol Nissan este considerat unul dintre cei mai importanti specialisti ai mediului off-road datorita unor modele cu tractiune integrala care au facut cariera si care au devenit icon-uri in fata tuturor concurentilor sai.

Nume precum Patrol, Navara sau X-Trail sunt deja arhicunoscute in Romania, primul fiind deja mult regretat de comunitatea off-road Nissan datorita unor performante pe teren accidentat fantastice. Navra Nissan este unul dintre primii constructori auto care au dezvoltat in urma cu 30 de ani conceptul de pick-up de clasa mica.

Spune mica deoarece totul a luat nastere in SUA unde Nissan a lansat in urma cu multi ani primul model Pick-Up compact.

Acesta avea dimensiunile caroseriei mult mai mici decat cele ale concurentei americane si a demonstrat ca exista o nisa de piata si pentru aceste automobile utilitare.

Prima generatie de Nissan Navara D22 a fost construita impruna cu cei de la Mitsubishi si vedea in fata clientilor din Europa cu un motor diesel de 2.5 litri economic si foarte rezistent.

Pentru a intelege cat de bine a fost realizat acest Nissan trebuie sa spunem ca in prezent acesta inca se mai produce sub numele de NP300 si are aceeasi motorizare diesel de 133 CP.

Noul Nissan Navara D40 a fost prezentat in urma cu 5 ani pentru clientii din Europa si a dus intregul concept de pick-up la un alt nivel.

Acesta avea din start cea mai mare caroserie datorita utilizarii platformei tehnice F-Alpha (aceeasi care este utilizata si pentru modelele Nissan Titan Nissan Xterra, Pathfinder, Armada si Infiniti QX56) si o gama de motorizari de top.

Pentru clientii din SUA masina avea sa fie numita Nissan Frontier si avea sub capota o motorizare V6 pe benzina de 4 litri (VQ40DE) care dezvolta o putere maxima de 265CP.

Motorizari Diesel Europene- YD25DDTi High Power

Pe Batranul Continent noul Nissan Navara era oferit spre comercializare cu motorizare dCI de 2.5 litri cu distributie pe lant care dezvolta la momentul aparitiei o putere maxima de 172 CP si 380 de Nm.

Cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte acest pick-up de talie mare in Europa devenea un hibrid intre confortul dat de lux-ul unui fratior Pathfinder si utilitatea unui Navara D22.

In realitate acest concept de pick-up premium avea sa devina unul dintre cele mai importante criterii in comparatia cu modelele concurente Toyota Hilux, Ford Ranger/Mazda BD-50 si Mitsubishi L200.


Nissan Navara 2011 este o masina care a primit un facelift minor la capitolul design exterior, insa care implementeaza in premiera pentru acest segment motorizari diesel de cea mai buna calitate.

Daca vechiul 2.5 dCI avea doar 172 de CP acum aceelasi motori in configuratia Euro 5 dezvolta 190 CP insa ofera celui din spatele volanului performante rutiere mult mai bune decat ale multor SUV-uri de renume.

Motor diesel YD25DDTi High Power ofera un moment motor de 450 Nm disponibil incepand cu o turatie de 2.000 rpm.

Viteza maxima atinsa de acest Navara este de 180 km/h, iar consumul mediu afisat de echipa Autolatest este de 8.0 litri pentru fiecare 100 de km
.

In mediul urban consumul mediu a fost mai mic cu 2 litri fata de cel al versiunii de 172 CP, respectiv 11.5-12 litri.

Off Road

Nissan Navara face parte din sgmentul automobilelor utilitare dedicate care ofera in versiunea Double Cab loc pentru 5 persoane (insa doar 4 stau confortabil) si o bena capabila sa transporte greutati de pana la 800 de kg.

Tractiunea integrala este de tipul nepermanenta, respectiv 90% din timp cand se ruleaza pe sosea puterea este transmisia doar puntii spate, iar cand este necesar prin caseta de reductie aceasta este de tipul 4WD High sau 4WD LOW.

Optional masina poate sa fie echipata cu un diferential spate blocabil.

PRET

Masina testata de noi Navara LE Plus Double Cab Manuala are un pret de achizitie de 40.290 euro cu TVA inclus, suma in care clientii primesc urmatoarele echipamente standard: Jante aliaj 17 inch, bare longitudinale plafon, oglinzi cromate pliabile electric, cruise control, ESP, magazie 6 CD, scaune fata incalzite, comenzi audio volan, si airbag-uri cortina, sistem de navigatie cu harta Romaniei, sistem video spate si senzori de parcare.

Autolatest recomanda achizitionarea versiunii LE in detrimentul celei de baza XE si celei de top LE Plus datorita faptului ca avem la bord aproximativ tot ce este necesar si pentru diferenta de pret de 4.000 euro fata de modelul de top clientul poate sa achizitioneze lejer si un hard top pentru a inchide bena.

PRO


Cel mai mare pick-up din Romania, cel mai puternic diesel din gama, cel mai economic diesel din segment, dotari premium, distributie pe lant a motorizarii dCI, cel mai bun sistem de franare din clasa, optional un diesel V6 de trei litri

CONTRA


Pretul de achizitie este oarecum premium, spatiu restrans pentru pasagerii din spate.

Vezi Emisiunea Autolatest Nissan Navara 2011!

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.06.2011 | 05:41 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.06.2011 | 05:41 EEST

  Navara/Frontierpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2488
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)190/4000
Moment motor (Nm/rpm)450/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5222
LATIME C(mm)1848
INALTIME(mm)1802
GREUTATE (kg)2035
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)10.5
Consum Mediu (litri)9.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)36.126
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/7
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum7
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST