rss

Test Drive Toyota Auris Hybrid 2013- The Real diesel killer

Autolatest a testat in premiera una dintre cele mai surpinzatoare masini noi ale anului.

Test Drive Toyota Auris Hybrid 2013- The Real diesel killer

Aceasta se numeste Toyota Auris Hybrid, model care vine pe piata auto din Romania sa ofere intr-un moment optim o masina care trebuie sa reprezinte un inlocuitor pentru orice masina compacta echipata cu motorizari diesel.


DE CE INCA UN MODEL HIBRID?




Aceasta a fost prima intrabare care ne-a trecut prin cap inainte de a conduce masina, iar raspunsul este unul clar si rapid respectiv pentru ca aceasta este singura solutie reala de a conduce o masina economica fara a avea costurile de utilizare al unui model echipat cu un motor diesel.


Mai multe decat atat, spunem ca indiferent de situatie un model hibrid are un prestigiu mult mai mare decat cel al unui model diesel prin simplu fapt ca ofera un confort mult mai mare si performante la aceelasi nivel fara a avea nevoie de zgomote specifice camioanelor.


CUM SE PREZINTA NOUL AURIS HIBRIOD 2013?




Aici trebuie sa spunem ca noul Auris Hybrid se deosebeste destul de mult fata de vechea generatie pentru ca japonezii au dorit sa realizeze o masina mult mai serioasa decat pana in trecut si sa ofere clientului de compacta spefic pietei din Europa un automobil rafinat care sa reprezinte fata nici o problema chiar si un concurent pentru icon-ul Prius.


Rezultatul dezvoltarii noului Auris Hybrid prezinta modelul de fata drept o masina complet schimbata fata de precedentul model prin simplu fapt ca trenul de rulare este mult mai bine gandit soselelor din Europa, sosele care nu de foarte multe ori nu sunt perfecte.


Comportamentul lui Auris Hybrid II este asadar complet schimbat fata de vechiul model insa chiar si in comparatie cu modelul Prius 2012, masina care inca reprezinta un compromis in clasa compacta datoria pretului de achizitie de peste 30.000 euro intr-o versiune de echipare decenta.




CALITATE DE FABRICATIE


Noul Auris 2013 este un model de generatie noua care ofera din punct de vedere al designului o schimbare completa fata de vechiul, detaliu care permite celor de la Toyota sa concureze fara menajamente chiar si noul VW Golf VII.


Evident ca din punct de vedere al calitatii percepute noul Auris nu este superior unui Golf 2013, insa modelul Auris Hybrid primeste materiale premium la constructia interiorului si devine astfel un model superior la acest capitol multor masini de clasa compacta europene.


Prima senzatie oferita soferului de catre modelul Auris Hybrid este aceea de calitate indiferent de zona interiorului la care ne raportam. Plansa de bord este realizata aproape in totalitate din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar anumite parti ale ei sunt acoperite cu piele.




Scaunele versiunii de baza sunt alcantara, adica acestea primesc pe lateral insertii de piele iar partea interioara este realizata dintrr-un velur de cea mai buna calitate.


TEHNOLOGIA HIBRID 2013


Toyota este primul constructor de talie mondiala care a pus in productia de mare serie o masina hibrida, prima generatie Prius fiind extrem de mult contestata de industria auto din anii 90, insa dupa trecerea anilor acest model a devenit un adevarat icon pentru cei care doresc sa protejeze mediul inconjurator.


Prius a ajuns la cea de-a treia generatie si reprezinta in continuare cea mai perfectionata masina din acest segment din lume, insa de fiecare data clientii din Europa au cerut un model compact care sa benefecieze de tehnologia hhibrida.


Acesta a luat nastere acum cativa ani sub numele de Auris Hybrid prima generatie, masina care utiliza in toatalitate tehnologia lui Prius sub caroseria unei compacte normale. Primul Auris H avea in schimb sa duca o viata grea pentru simplu fapt ca oferea aceeasi tehnologie cu cea a lui Prius insa si un pret de achizitie la nivelul acestuia.



Auris II Hybrid dispune sub capota de aceelasi motor pe benzina de 1.8 litri care functioneaza conform principiului Atkinson care mentine deschise mai mult supapele de admisie pentru a scade compresia motorului, rezultatul fiind a reducere considerabila a consumului real de benzina.


Motorul de 1.8 litri dezvolta o putere maxima de 99 CP la 5.200 rpm si dezvolta un moment motor de 142 Nm incepand cu o turatie de 4.200 rpm. Motorul electric al sistemului Hybrid Synergy Drive dezvolta o putere maxima de 60 kw ( 80.4 CP) si un moment motor de 207 Nm incepand cu zero rotatii pe minut.


Acest lucru inseamna ca impreuna cele doua motore dezvolta real o putere maxima de 136 CP si 340 Nm incepand cu 0 rpm.


CUM FUNCTIONEAZA UN AURIS HYBRID IN ROMANIA?


Prima impresie a unei masini hibride Toyota este o silentiozitate demna de masinile premium de peste 100.000 euro. Intr-un oras precum Bucurestiul modelul Auris Hybrid este o prezenta oarecum socanta intr-o mare masa de masini diesel extrem de zgomotoase.



Plecarea de la semafor se realizeza exclusiv in modul full electric, iar cand viteza ajunge undeva la 20 de km/h intervine si motorul pe benzina intr-o plaja de turatie mica, adica extrem de economica.


Fiecare Auris Hybrid are trei moduri de functionare, respectiv ECO, POWER si EV. Acesta din urma este de fapt butonul care permite soferului sa mearga doar cu motorul electric, moment cand autonomia masinii nu depaseste 4.5 km insa aici nu trebuie sa utiam ca in Bucuresti 4 km pot sa fie parcursi chiar si in trei ore.


Noi am realizat un traseu clasic la ore de varf Casa Prsei Libere-Cartierul Ghenca si am parcurs distanta de 4 km intr-un timp de 2 ore doar in modul full electric.


Cand mergem pe autostrada Auris Hybrid 2013 functioneaza elegant in modul ECO, respectiv motorul pe benzina este activ tot timpul. La o viteza de croaziera de 138 km/h masina de fata a consumat in medie 5.1 litri pentru fiecare 100 de km.


In oras consumul real al lui Auris H a fost de 5.8 litri in conditiile rularii intr-un trafic normal in modul ECO.


CONCLUZIA AUTOLATEST




Masina celor de la Toyota vine sa ofere pentru prima data o solutie clara la modelele diesel compacte pentru ca dispune de cea mai performanta tehnologie hibrida din lume ( garantie de 10 ani sau 200.000 de Km), la un pret de achizitie doar de 20.561 euro TVA inclus.


Acest pret este in medie cu peste 5.000 euro mai mic decat cel al lui Prius si reprezinta o lovitura data constructorilor europeni care inca mai vand masini compacte diesel cu putine echipamente la interior cu motorizari diesel destul de sloabe.


Pur si simplu Auris Hybrid are 138 de CP, doua motore si un interior care abunda cu dotari de ultima generatie, masina care are si un pret de achizitie la nivelul unui VW Golf 1.6 TDI sau la nivelul unui Opel Astra 1.7 CDTI de 100 CP.


Concluzia noastra este una pozitiva pentru ca pretul de achizitie a fost scazut suficient de mult de catre Toyota Romania pentru a ajunge sa concureze cu masinile diesel de volum, iar valoarea de revanzare al unei masini hibride este clar superiora unei diesel.


Tot ca un plus trebuie sa spunem ca Auris Hybrid are un motor care merge cu benzina 95 si dispune de o distributie pe lant care nu necesita o schimbare nici cand masina depaseste 200.000 de km.




PRO


Imagine de marca


Cel mai bun sistem hibrid din lume


Economie reala de benzina


Rafinament greu de atins de orice diesel


Garantie un deceniu acumulatori in Romania


Tren de rulare mult mai rafinat la versiunea hibrida


Cel mai ieftin automobil hibrid din Romania


 


CONTRA


Sistemu de navigatie este eficient insa costa prea mult la achizitie




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive toyota auris hybrid 2013, review auris hybrid romania, drive test, consum real benzina, distributie lant, motor principiu atkinson, autonomie auris hibrid, auris hibrid vs aurid d4d, 0-100 km/h, consum benzina bucuresti hybrid, pret achizitie, navigatie auris hybrid, garda la sol, volum portbagaj, oferte toyota romania, design calitate de fabricatie

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.04.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.04.2013 | 12:00 EEST

  Aurispct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 + E
CAPACITATE (cmc)1798
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)136
Moment motor (Nm/rpm)349/0
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4275
LATIME C(mm)1760
INALTIME(mm)1460
GREUTATE (kg)1450
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)10.9
Consum Mediu (litri)3.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)20.560
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST