rss

Test in premiera in Romania cu noul Ssangyong Rexton W facelift 2.0 e-XDI LET 2013

Echipa Autolatest a testat in premiera in Romania ultima generatie a modelului premium Ssangyong Rexton 2013.

Test in premiera in Romania cu noul Ssangyong Rexton W  facelift 2.0 e-XDI LET 2013

Noua masina si-a facut recent aparitia si pe piata auto din Romania dupa ce brandul Ssangyong a fost abandonat de companiile New Kopel Group si Autoitalia. Acest lucru nu este neaparat unul negativ deoarece acum masinile sunt importate de Grupul Wallis care are experienta in comercializarea brandului Ssangyong.


Noua echipa are deja o retea stabilizata de dealeri pentru Ssangyong in Romania, principalul jucator fiind AutoCobalcescu in zona Bucuresti.



REXTON INTRODUCE GAMA W


Despre aceasta masina trebuie sa spunem in primul rand ca este un produs premium oferit la un pret de achizitie care poate concura lejer modelele SUV compacte precum VW Tiguan sau Nissan X-Trail.


Cat despre componenta premium trebuie sa reamintim din nou ca avem de a face cu o masina produsa in Coreea de Sud, aceeasi tara care ne-a dat marci precum Hyundai, LG sau Samsung. Acest lucru inseamna ca aceasta este construita conform unei culturi tehnologice recunoscute drept printre cele mai bune din lume. Mai mult decat atat, marca Ssangyong este cel mai vechi constructor de automobile din Coreea avand o istorie de peste 6 decenii in constructia de masini cu tractiune 4x4.




Noul model de fata este o masina care utilizeaza in continuare o platforma tehnica de Mercedes Clasa S W140, unul dintre cele mai bune modele cu steaua in trei colturi pe capota. Acest detaliu permite modelului Rexton sa devina una dintre cele mai confortabile masini 4x4 veritabile de pe piata din Europa.


CARE SUNT SCHIMBARILE?


Ei bine noul Rexton nu doar ca a pastrat caracteristicile de baza ale masinilor Mercedes construite in urma cu doua decenii precum fiabilitatea de top a componentelor electrice de mecanice, ci aduce in prim plan european un motor diesel de doi litri slab la prima vedere, insa care reuseste sa ofere performante asemanatoare cu vechiul diesel Mercedes L5 de 2.7 litri si 182 CP.



La exterior masina are acum un nou design care ofera un rafinament tipic coreean, linia caroseriei imprumutand multe elemente de la berlina de lux Ssangyong Chairman V8 de peste 300 CP.


Linia optica a lui Rexton se diferentiaza cel mai bine seara cand se observa noile blocuri optice fata-spate cu LED.


INTERIOR




Fata de vechiul Rexton comercializat pana in anul 2008 masina de fata ofera o plansa de bord cu materiale de fabricatie mult mai bune. Acum gasim spuma poliuretanica pe intreaga plansa de bord, element care face din acest Rexton o masina cu reale pretentii premium. Evident ca lucrurile nu sunt perfecte deoareced avem o lipsa a sistemului multimedia sau o ergonomie mediocra a butoanelor sistemului de aer conditionat automata.


Scaunele din fata sunt dimensionate corect, iar culisarea spatarului banchetei spate face din habitaclul lui Rexton unul dintre cele mai conforatbile din segment.


MOTORIZARE 2.0 e-XDI LET 155 CP




Sub capota lui Rexton se gaseste o motorizare noua care si-a facut aparitia in urma cu cativa ani pe modelul Korando de 175 CP. Acum pentru Rexton si Rodius fabricantul ofera o noua versiune de putere, respectiv motorul dezvolta o putere maxima de 155 CP incepand cu o turatie de 1400 rpm.


Noua versiune se numeste 2.0 e-XDI LET si reprezinta de fapt un motor diesel modificat sa ofere o putere de tractiune cat mai mare la o turatie cat mai joasa. Cei de la Ssangyong se mandresc ca noul motor ofera 190 de Nm chiar la zero roatii pe minut.


In viata de zi cu zi motorul acest misca elegant noul Rexton W de peste doua tone la gol, insa si de aceasta data trebuie sa reamintim faptul ca nu suntem in prezenta unei masini sport. Pur si simplu pentru un model off road veritabil motorul 2.0 e-XDI LET se descurca fara probleme, iar consumul afisat a fost in medie cu pana la 4 litri mai mic decat pentru vechiul agregat Mercedes de 2.7 litri si 165 CP.




TRANSMISIE 5G-TRONIC MERCEDES BENZ


De fiecare data cand vorbim de transmisia unei masini Ssangyong trebuie sa alegem indiferent de varianta cutia de viteze automata de origine Mercedes Benz. Masina din acest test a fost echipata cu o transmisie manuala cu 6 trepte, o cutie care ofera primele rapoarte mai scurte pentru a favoriza un parcurs fara probleme in mediul off road. Ultima treapta aduce o turatie de 2.500 rpm cand acul vitezometrului este stabilizat la o viteza de croaziera de 130 km/h.


Insa transmisia recomandata pentru un Rexton W este cea automata clasica de origine Mercedes Benz care poarta denumirea in Germania de 5G-Tronic.


Aceasta are 5 trepte pentru mersul inainte si doua pentru marsarier. De fapt aceasta transmisie a echipat pana nu demult toate modelele Mercedes Benz AMG pentru ca ea singura capabila sa reziste la un moment motor de peste 1.000 de Nm.




Pe Rexton W cutia face o figura buna aducand un plus de eleganta atunci cand mergem in mediul urban.


TRACTIUNE INTEGRALA NEPERMANENTA CLASICA


Noul Rexton W este in prezent una dintre putinele masini din Europa care inca mai poate sa fie numita un off road veritabil datorita faptului ca masina aceasta inca utilizeaza un sasiu sparat si o caseta de reductie cu modurile 4Low si 4High.


Daca ne uitam la oferta din acest segment mai putem sa amintim doar un Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser si utilitara Jeep Wrangler, masini care au multe avantaje in fata lui Rexton insa care au preturi de achizitie precum cel de la Toyota de peste 50.000 euro fara optionale.


Ssangyong vine sa ofere clientilor o masina 4x4 pur-sange care este capabila sa mearga 98% din timp in afara soselei fara prea mai probleme la un pret de achizitie sub 30.000 euro cu toate taxele incluse.




Si in plus fata de aceasta Ssangyong ofera in continuare o caroseri cu 7 locuri pentru momentele cand trebuie sa luam in masina toata familia.


Pretul de achizitie pentru versiunea de baza este de 22.490 euro cu TVA inclus, in timp ce pentru versiunea de top trebuie sa platim 27.990 euro cu toate taxele incluse.


CONCLUZIA AUTOLATEST


Noul Rexton W este un model 4x4 veritbil care se adreseaza celor care doresc o masina premium cu o motorizare diesel economica si care utilizeza o tehnica Mercedes Benz la un pret de achizitie modic.


Schimbarile aduse modelului de fata permit marcii Ssangyong sa se repozitioneze pe piata drept un specialist in constructia de masini 4x4, masini care au demonsrat pe parcursul anilor ca ofera o anduranta demna de renumele partenerilor de la Mercedes Benz.



PRO


Platforma de Mercede Benz Clasa S


Tractiune 4x4 clasica cu reductor 4Low si 4High


Punte spate rigida foarte buna in off road


Caroserie calitativ superiora modelului precedent


Motor diesel 2.0 e-XDI LET extrem de economic


Cea mai buna cutie de viteze automata Mercedes din ultimii 20 de ani


5 ani garantie si 5 ani revizii gratuite


Valoare mare de revanzare in Europa


 


CONTRA

Imaginea modelului in Romania


Lipsa sistem multimedia


Cutie de viteze manuala nu foarte eleganta in utilizare


Comportament rutier greoi pe sosea la viteze mari


Stabilitate in modul tractiune spate cu anvelopele de serie




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
Test drive ssangyong rexton w, drive test rexton w, calitate de fabricatie, consum, motor diesel ssangyong, 0-100 km/h, viteza maxima, auto cobalcescu ssangyong, primul test, test in premiera rexton

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.10.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.10.2013 | 12:00 EEST

  REXTONpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)155/4000
Moment motor (Nm/rpm)360/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4755
LATIME C(mm)1900
INALTIME(mm)1840
GREUTATE (kg)1980
PERFORMANTE V Max (km/h)173
0-100 km/h (secunde)13.4
Consum Mediu (litri)7.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)22.500
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare8
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize6
Consum9
Tractiune10
Franare6

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 12.06.2019 | 12:00 EEST