rss

Test in premiera nationala cu noul Mitsubishi ASX cu motorizarea 1.6 M/T DID AS&G CLEAR TEC 114 CP 2015

Mitsubishi este recunoscut pe plan mondial drept un specialist in constructia de automobile cu tractiune 4x4.

Test in premiera nationala cu noul Mitsubishi ASX cu motorizarea 1.6 M/T DID AS&G CLEAR TEC 114 CP 2015

Exact acesta este si motivul pentru care noi cei de la Autolatest incarcam sa privim masinile Mitsubishi drept succesoarea ale modelelor Pajero din anii 90.


Pe atunci in celebrul Raliu Paris-Dakar exista doar marca Mitsubishi si al sau model Pajero, model care avea sa castige ani buni la randul prima pozitie in cea mai dura competitie off road din lume.



Anii au trecut si japonezii s-au conformat cererii de masini SUV, primul fiind mai putin cunoscutul Pajero Pinin de la inceputul anilor 2000. In prezent gama este intregita de modele de renume precum ASX, Outlander sau mai noul Pajero Sport recent lansat in afara Europei.


BEST SELLER-UL ASX PRIMESTE O MOTORIZARE DIESEL EURO 6


Asa cum era si normal modelul de volum al celor de la Mitsubishi in segmentul SUV compact, ASX a primit recent un minor facelift exterior si o inima noua sub capota.



Este vorba de noua motorizare 1.6 DID care este de fapt faimosul motor Peugeot-Citroen 1.6 HDI, motor care a fost modoficat usor de catre japonezi pentru a se armoniza mai bine cu mentalitatea Mitsubishi.


La exterior masina primeste in premiera noi oglinzi retrovizoare cu partea inferioara in culoarea neagra si patru bandouri in zona aripilor pentru a proteja caroseria de banalele zgarieturi tipice traficului urban.


Pe langa aceasta interiorul a ramas la fel, insa volanul are acum un design nou si un diametru mai mic decat cel al predecesorului sau testat de echipa Autolatest AICI!


CUM SE CONDUCE NOUL DIESEL 1.6 DID?


Inca din primii km masina are un comportament rutier nou in comparatie cu motorul mai vechi 1.8 DID de origine Mitsubishi. Propulsorul de 1.6 litri de origine franceza este mult mai rafinat si ofera un raspuns asemanator cu cel al unei berline de clasa medie.


 



Chiar si asa, motorul HDI este cuplat la o transmisie manuala 100% Mitsubishi care este facil de utilizat si extrem de exacta, comportament tipic pentru o masina construita de un constructor specialist in modele cu tractiune integrala.


Puterea maxima de 114 CP este oferita la o turatie extrem de mica de 3.600 rpm, comportamentul motorului favorizand un condus calm si performante foarte bune atunci cand iesim in mediul off road.


La o viteza constanta de 100 de km/h turatia nu depaseste granita de 2.000 rpm, moment cand noul ASX consuma in mod real in medie doar 4.8 litri pentru fiecare 100 de km.



Cand mergem pe autostrada turatia se stabilizeaza la un nivel de 2.500 rpm, la randul sau ideala pentru un consum bun de combustibil.


CE ALEGEM UN 1.6 DID SAU UN MOTOR 1.8 DID?


Noul diesel de origine PSA aduce in discutie si motorizarea Mitsubishi de 1.8 litri, motor care a fosta lansat in premiera pe ASX si care reprezinta cea mai vanduta motorizare pe acest model.


Noi am mers cu ambele motorare si putem spune ca propulsorul mai mare are o forta superiora intr-o anumita plaja de turatie, insa este mult mai zgomotos si are un feedback mai putin rafinat in mediul urban.



Motorul mai mic 1.6 DID este mult mai rafinat si in afara de faptul ca este usor mai slab din punct de vedere al puterii maxime, afiseaza un consum de motorina in medie cu pana la 2-3 litri mai mic decat fratiorul sau de 1.8 litri.


Exact din acest considerent noi recomandam motorul de 1.6 litri, motor care si-a dovedit fiabilitatea pe toate masinile PSA si Ford in ultimul deceniu in Europa. Mai mult decat atat, distributia pe curea se schimb la 10 ani sau 160.000 de km.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Noul ASX a ajuns la maturitate prin simplu fapt ca masina este foarte bine construita din punct de vedere al calitatii de fabricatie, iar noua motorizare Clear Tec corespunde normelor de poluar Euro 6 si este extrem de rafinata.


Consumul mai mic de motorina si gadget-uri precum sistemul audio Rockford Fosgate de 710 Watts sunt detalii demene de retinut cand ne dorim o masina SUV construita conform mentalitatii japoneze, adica extrem de fiabila si cu o valoare de revanzare mare.



 


PRO


Imagine de marca


Motor diesel 1.6 DID rafinat si economic


Comportament rutier elegant


Sistem audio best in class


Valoare mare de revanzare


Performante off road 


Calitate de fabricatie



CONTRA

Lipsa cutie automata pe motorul de fata


Anumite materiale dintr-un plastic dur


Versiune de top cu un pret mare de achizitie 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, drive test Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, premiera Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, primul test Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, 0-100 km/h Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, motor hdi Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC. distributie curea Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, garda la sol Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, pret Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, viteza maxima Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, cutie manuala Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, japan france Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, review Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, essai Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC, test ro Mitsubishi ASX 1.6 DID AS&G CLEAR TEC

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 26.08.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 26.08.2015 | 12:00 EEST

  ASXpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)114/3600
Moment motor (Nm/rpm)270/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4295
LATIME C(mm)1770
INALTIME(mm)1625
GREUTATE (kg)1295
PERFORMANTE V Max (km/h)182
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)4.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET