Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test in premiera nationala cu noul Peugeot 308 1.2 e-THP 130 CP 2015- Cel mai bun motor din clasa sa

Acesta se numeste asa cum deja poate stie toata lumea 308, o masina revolutionara pentru gama PSA care a reusit sa fie comercializata deja in peste 250.000 de exemplare in doar cateva luni.

Un asemenea succes comercial a mai fost intalnit doar la modelul concurent VW Golf, care este in continuare cea mai apreciata masina compacta din Europa.

DOUA GENERATII DE 308 COMPLET DIFERITE

Modelul 308 prima generatie (Citeste testul din 2010 AICI!) a fost un model de prima clasa pentru Peugeot pentru ca a demonstrat din nou ca o caroserie cu linii de MPV poate avea succes pe o piata europeana relativ conservatoare in acest segment.

Ce de-al doilea 308 lansat anul trecut reprezinta un pariu al celor de la PSA care vor sa castige cat mai multi clienti atat din partea celor de la Renault cat si din partea celor de la VW.

Rezultatul este unul suprinzator de bun, masina exceland la toate capitolele fara a avea mari defecte chiar daca este comparata direct cu noul VW Golf 7.

Caroseria lui 308 II are acum o linie conventionala, design care poate displace clientilor de 307 si 308 I, insa care se adreseaza unui nou tip de client care indrageste o caroserie conventionala, si care daca vrea un spatiu mai mare alege tot timpul un MPV compact.

CALITATE DE FABRICATIE

Asa cum am spus si in testele precedente cu noul 308 1.6 THP masina francezilor a reusit sa creasca foarte mult in comparatie cu modelele mai vechi pentru simplu fapt ca noul 308 dispune de o calitate de fabricatie care nu doar ca rivalizeaza cu cea a lui VW Golf 7, insa care reuseste sa-l depaseasca pe acestea la anumite capitole.

Intreaga plansa de bord este construita din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar constructia sa dintr-o singura bucata aduce avantaje in timp cand celebrele zgomote tipice masinilor franceze nu o sa mai apara la acest 308.

Interiorul este bine finisat, insa chiar si asa mai exista cateva componente precum comenzile pentru geamurile electrica gasite inca de la mai vechiul 307 lansat in urma cu mai bine de un deceniu.

Sistemul multimedia de ultima generatie este functional, chiar daca trebuie sa treaca ceva timp pana cand un sofer neavizat trebuie sa se obisnuiasca cu diferitele meniuri.

Noi am reusit sa ne conectam cu un telefon iPhone chiar daca meniul masinii ne cerea neaparat un sistem iPod. Sistemul de navigatie este foarte bun pentru ca are harta completa a Romaniei si nu este agreisv in indicatii audio asa cum poate sunt prea multe sisteme comparabile Made in Germany.

MOTORIZARE BEST IN CLASS


Pe langa caroseria elegant realizata de catre designerii PSA, acum venim si vorbim despre o noua generatie de motoare care se numeste Pure Tech.

Cu o cilindree de 1.2 litri, un turbo, o injectie directa la 200 bar, arbori de echilibrare si o admisie variabila acest 3 in linie a reusit sa ne suprinda placut.

Este pentru prima data cand o motorizare din noul trend denumit downsizing reuseste sa ne capteze atentia!

In urma realizarii unui test drive de aproape 1.000 de km cu noul 308 1.2 e-THP am ajuns la concluzia ca acum la acest inceput de 2015 motorul diesel 1.6 HDi arhicunosct de toata lumea nu mai este cea mai buna alegere pentru un client de 308.

Motorizarea aceasta noua e-THP are o putere maxima de 130 CP, este extrem de rafianta si consuma conform testului amintit mai sus cu doar 0.3 litri de combustibil mai mult decat HDI-ul.

Acum clasicul si fiabilul 1.6 HDI nu mai are nici o sansa a concura un e-THP pentru simplu fapt ca nu are rezultate bune la capitolul rafinament, sportivitate si costuri de utilizarea in comparatie cu acest nou propulsor pe benzina PSA.

Mai mult decat atat, noul 1.2 e-THP este atat de bun incat motoarele concurentei Ford 1.0 EcoBoost de 125 CP, VW 1.4 TSi sau Renault 1.2 TCE se vad clar devansate din toate punctele de vedere, insa cel mai mare castig al propulsorului PSA este consumul real de benzina care este incredibil de mic.

Noi am reusit sa ajungem de la Bucuresti la Sibiu cu mai putin de un sfert de rezervor ( capacitate de 54 litri), iar autonomia afisata de computerul de bord la intrarea in Sibiu era de fix 960 km!

Autolatest recomanda noul motor 1.2 e-THP al grupului Peugeot-Citroen drept cea mai buna motorizare din lume in segmentul sau  de cilindree si putere.

 

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie foarte buna

Cel mai bun motor din segment

Consum foarte mic de benzina

Suspensie comfortabila

Pret de achizitie corect

Sistem Multimedia complet

 

CONTRA

Versiunea echipata de top scumpa

Valoare de revanzare in comparatie cu Golf 7

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente